zondag, juli 29, 2007

Wetenschap en waarheid

Wetenschap
Wat doet een mens bij dit regenachtig weer? Meestal nutteloze dingen (zoals kuisen, porto's drinken, kijken naar het testbeeld op tv, luisteren naar de regen die klettert op de ramen, het water uit de kelder scheppen, de Shrek-dvd bekijken, enzovoort) - maar gelukkig ook af en toe eens een zinvolle sensationele activiteit.
Zo heb ik me de voorbije dagen beziggehouden met het zoeken naar het einde van het internet. Uit de godsdienstlessen (anno 1969) herinner me nog zeer goed dat alles eindig is: het leven op aarde, de serie
Dallas, de eerste verliefdheid, het bestaan van Groen, ... dus zal ook het internet eindig zijn.
Geloven of niet: zonet vond ik de plaats waar het WWW eindigt. En tot mijn grote verbazing is die plek amper 10 kilometer van mijn woonst verwijderd. Ik bespaar jullie zelf de zoektocht. Daarom voor wie het interesseert,
op deze plek vind je de weg die leidt naar het einde van het internet. En als ik je toch nog een raad mag geven, druk misschien op de rode knop om het internet definitief af te sluiten.

Waarheid
De waarheid komt uit de kindermond. Had ik vroeger hierover nog twijfels, vandaag behoren die definitief tot het verleden. Des te meer omdat de waarheid uit de mond kwam van een baby die amper twee maand en half oud is! Wat wist Nanou immers te vertellen? Voor wie de roddelbladen niet echt uitpluist: Nanou is het dochtertje van Kristel van K3.
In een interview voor het Nieuwsblad weet Kristel het volgende te vertellen: "Nanou hoort onze liedjes wel heel graag. Deze week waren we 'Oma's aan de top' aan het zingen en ze begon heel hard te lachen'. Van een slim kind gesproken!:))

8 Reacties

At vrijdag, april 01, 2005, Anonymous Anoniem said...

Hahah, nice:))

 
At vrijdag, april 01, 2005, Anonymous Anoniem said...

Ze vinden wat uit, tegenwoordig!

 
At zaterdag, juli 28, 2007, Anonymous Anoniem said...

Leuk gevonden!
Tijdens de laatste weken heb ik me vooral bezig of beter gezegd 'onledig' gehouden met naar de Tour kijken, veel sudoku's oplossen, lezen en wat surfen op het www...en een beetje bloggen!

 
At zondag, juli 29, 2007, Blogger Julia said...

da's het einde, dat doet de deur dicht :)

 
At zondag, juli 29, 2007, Anonymous Anoniem said...

Het einde van Dallas, was dat niet dat alles een droom bleek?

 
At zondag, juli 29, 2007, Anonymous Anoniem said...

ja het einde van dallas... refresh my memory ?

verder deed die rode knop weinig [met popupblocker ?] maar dat overleef ik ook niet, hoor, geen internet ; )

Peuter [over kindermondjes gesproken] zei vanavond nog, toen wij zeiden dat we geen tubbies hadden op video of dvd en dat t er niet op was [op tv] in t weekend en dus vette pech voor de kabouter : 'maar er staat wel een filmpje van op internet !'

...

 
At zondag, juli 29, 2007, Blogger Cursief Huigje said...

@inge: einde van Dallas? Werd JR niet de president van Amerika?:)
En schakel de popupblocker uit én je ziet wat de rode knop teweeg brengt!

 
At maandag, juli 30, 2007, Blogger René said...

Het testbeeld kijken gaat moeilijk tegenwoordig. Dat is iets uit de vorige eeuw, nu zneden alle tv stations dag en nacht uit. Niet dat het helpt tegen de verveling, maar toch.

 

Een reactie posten

<< Home