vrijdag, juni 29, 2007

Reclame van 70 jaar geleden ... (3) helpt koning!

In de jaren '30 waren zenuwachtigheid, onrust en slapeloosheid, met als gevolg daarvan een vermoeid lichaam en een afgetobde geest de kwalen van de tijd. Blijkbaar heeft de mensheid 70 jaar later nog niet veel geleerd.

Zo vernam ik dat onze koning der Belgen een slapeloze nacht achter de rug heeft, ondanks het feit dat zijn eega trouw de wacht hield aan zijn bed. Of was het precies daardoor dat Albert II zo vlug mogelijk weer aan het werk ging?

Of had het te maken met het feit dat zoon Filip en schoondochter Mathilde bij hun eerste bezoekje in het ziekenhuis geen kadootje mee hadden gebracht?

Hoe dan ook, ik wil Albert II goeie raad geven. Uit officieuze bron vernam ik namelijk dat hij 's avonds graag eens surft. En wie weet, komt hij wel terecht bij Cursief Huigje.

Dus Majesteit ... ik verklap hier graag de remedie van alle slapeloosheid. Alle problemen worden opgelost met een tas Koffie Hag. De reclame garandeert je een diepere en gezondere slaap. Ook uw hartslag zal rustiger en krachtiger zijn. En zeg nu niet dat ik het u niet gezegd heb!

Een deugddoende middagdut en een rustige nacht toegewenst!


PS: Majesteit, ik wens je ook op de hoogte te brengen van malifide praktijken in een bepaalde Vlaamse krant. Mogelijks is er iemand van uw dichtste omgeving bezig met een lastercampagne.

Heb je iemand nodig om die persoon te ontmaskeren? Sire, aarzel niet om de hulp van Cursief Huigje in te roepen!
Want zeg niet zelf: zoiets kan toch niet:

(illustratie uit Katholieke Illustratie, een Nederlands tijdschrift dd 28 november 1935)

Labels: , ,

2 Reacties

At zaterdag, juni 30, 2007, Anonymous Anoniem said...

Hihi, waar heb je dat nu weer opgesnord? En zo toepasselijk voor onze huidihe koning ook! Ik bedoel dat het gelukkig was dat ie nuchter was (nùchter hé... niks gegeten - ik zou niets anders durven suggereren, haha). Anders konden ze hem niet opereren!
*wink, big smile*

 
At zaterdag, juni 30, 2007, Blogger Julia said...

O ik vind die reclames echt schitterend en die koning van jullie , dat is me er toch eentje zeg ;)

 

Een reactie posten

<< Home