vrijdag, juni 22, 2007

Solliciteren

Ik heb ooit geleerd dat het goed is om je eens in te plaats van een ander te stellen. En wat een mens leert, moet hij toch minstens één keer in zijn leven toepassen, of niet soms?

Welnu, ik vertrek van de hypothese dat 'vast werk' niet meer bestaat. Dus dat betekent dat ik tussen nu en afzienbare tijd een nieuwe job moet zoeken.

Daarom probeer ik vandaag me eens te 'voelen' als een werkzoekende.
Het (luxe-) probleem dat ik nu heb, is dat ik in mijn dichtste omgeving niemand van dat 'soort' ken.
Maar ik vermoed dat een werkzoekende op zondagnamiddag hoe dan ook eens de 'vacature-gids(en)' doorneemt.

Ik doe dat ook én kom tot een reeks verrassende vaststellingen.
Een namiddagje 'jobs-zoeken' roept heel wat vragen bij me op.

Ik vind 10 jobs die me 'iets' zeggen.
Maar ik vrees dat ik nauwelijks kans maak.
Oordeel nu zelf.

1. Volvo Cars zoekt een commercieel vertegenwoordiger.
Maar maak ik een kans wanneer ik mijn Citroën Picasso parkeer naast de wagen van de Volvodirecteur?

2. Tijdschrift 'Passe-Partout' zoekt een junior management assistent.
Maar hoe kan ik op mijn 46ste nog de schijn opwekken nog tot de junior-generatie te behoren?

3. Delta Lloyd werft een productcoach betaalcomfort aan.
Maar heb ik een kans nu ik nog vijf euro schulden heb bij mijn wijnhandeaar?

4. De gemeente Herent zoekt een bibliotheekassistent.
Maar het is weken geleden dat ik een boek in mijn handen had. En de naam Dan Brown doet me enkel aan Tom Hanks denken. Dus mijn kans verkeken?

5. Moens nv (openbare werken) zoekt dringend een calculator.
Maar op mijn schoolrapport zesde leerjaar staat het vak 'rekenen' met rood onderstreept!

6. De Landsbond der Christelijke mutualiteit werft een logopedist aan.
Maar kom ik als westvlaming daarvoor nog in aanmerking?

7. Een lokale KMO zoekt een ondernemend psycholoog.
Maar wat als ik liever bij de pakken blijf zitten?

8. Mexx zoekt een warehouseverantwoordelijke.
Maak ik - met mijn nieuwste jeans aan - enige kans?

9. All Ways reizen werft een operationele assistent aan.
Maar misschien zijn er kandidaten die toch meer operaties achter de rug hebben dan ik?

10. Telenet zoekt een verkoopsdirecteur.
Maar geraakt mijn sollicitatie-email door de selectie, ook als ze zien dat het hier gaat om een 'scarlet-adres'.

Dus bij nader inzien, blijf ik nog efkes in de sociale sector.

Labels: , , , , , , , ,

8 Reacties

At donderdag, februari 02, 2006, Anonymous Anoniem said...

Al gedacht aan een job in de voedingsindustrie? Slagerij Soenen uit Elverdinge zoekt een vlotte babbelaar die een beetje verstand heeft van uitbenen. Als de tong even vlot is als de pen zal dat wel lukken!
btw proficiat met je artikels, ideaal om in de stille momenten van te genieten.

Vele groeten Peter

 
At woensdag, februari 08, 2006, Anonymous Anoniem said...

ik heb vannacht zelfs gedroomd dat je met je "stuttemeuzel" rond de nek en de fiets in de hand op zoek ging naar ander werk....... wat een invloed heb jij op ons nachtleven!

 
At zaterdag, juni 23, 2007, Anonymous Anoniem said...

Zie je wel dat het niet makkelijk is om aan werk te geraken.

 
At zaterdag, juni 23, 2007, Blogger Franky said...

Zoeken ze geen 2de informateur die vlugger en daadkrachtiger te werk kan gaan?

 
At zondag, juni 24, 2007, Anonymous Anoniem said...

ik heb den indruk dat ze in die vacatures altijd perfecte superdynamische droomwerknemers zoeken... da's om frusti van te worden :s

 
At zondag, juni 24, 2007, Anonymous Anoniem said...

Lol, erg leuk tekstje weer.

 
At maandag, juni 25, 2007, Blogger Julia said...

Gelijk dat je hebt Bart. Is ook mooi werk toch ?

 
At maandag, juni 25, 2007, Anonymous Anoniem said...

Amaai, dat gij dat van u rapport nog hebt onthouden!

 

Een reactie posten

<< Home