woensdag, juni 06, 2007

Stokje

"Wat zou je nog willen doen vooraleer je het tijdelijke met het eeuwige verwisselt?" Dit stokje kreeg ik toegegooid door Adri.
Onhandig als ik ben, laat ik dat stokje eerst even vallen - om terwijl ik het langzaam opraap, al mijn grote en kleine plannen te ontdekken.

Je kon al lezen dat ik me vorige week nog Hiro Nakaruma waande. Dus is het voor Cursief Huigje een fluitje van een eurocent om de toekomst naar zijn hand te zetten.

wat staat er me nog te wachten?

1. ergens op een kleine lokatie een tentoonstelling houden met een reeks niet-gephotoshopte- foto's. Ik heb al een titel voor de tentoonstelling:
Just Look and Enjoy.

2. ik was ooit al eens te ontdekken op de Antwerpse boekenbeurs. Ik werkte anno 1993 mee aan een boekje met gedichten en korte verhalen, getiteld
Broos bestaan. Emoties uit een instelling voor mentaal en meervoudig gehandicapten.
Nog eens iets publiceren (waarom niet, een bundeling cursiefjes?:) staat dus op mijn to-do-list!

3. ik wil nog eens in het museum van Dali rondlopen te Figueras (Spanje).

4. ook nog eens een jaartje zonder dokter, apotheker, verkeersboete, waterschade of begrafenis meemaken

5. maar vooral wil Cursief Huigje genieten, dromen, wandelen, fotograferen, bloggen, graag zien, vrienden ontmoeten, optredens van Herman Van Veen en Paul Van Vliet meemaken, me onderdompelen in de Onvoltooide symfonie van Schubert, dicht bij die mensen zijn waarvan ik hou ...

(op verzoek van Raf zet ik hier een vleugje Schubertmuziek!!))

Ik neem het stokje. Ik aarzel even. Maar gooi het dan krachtig naar
Julia
Pierre du Coin
BDT, een pas gestarte blogger

Maar ook alle andere wezens van deze aardkloot nodig ik uit om je dromen voor dit leven kenbaar te maken ...

PS ondertussen kan het zalig vertoeven zijn in
een restaurant.

Labels: , , ,

12 Reacties

At woensdag, juni 06, 2007, Anonymous Anoniem said...

Mooi! Vooral in 4 en 5 kan ik mij terugvinden. Toch ook enige ontgoocheling: de link naar de Onvoltooide leverde, in tegenstelling tot mijn verwachting, geen muziek op...

 
At woensdag, juni 06, 2007, Anonymous Anoniem said...

mooi om lezen (en weten) dat er nog mensen zijn die (zoals ik) willen genieten van (kleine) dingen en niet-materialistische zaken. Ik kom naar de boekenbeurs als je signeert!

 
At woensdag, juni 06, 2007, Blogger Julia said...

Je hebt nog mooie dingen te doen als ik dat zo lees en ik heb het stokje gevangen maar ik moet er eventjes goed bedenken wat ik allemaal zeker nog wil doen in mijn leven ...

 
At woensdag, juni 06, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik werd zelden zo vlug op mijn wenken bediend. Bedankt voor de Onvoltooide (btw, een geschikte naam voor een blog)!

 
At woensdag, juni 06, 2007, Blogger Nagolore said...

Bart, je hebt dit weer prachtig gebracht! En..; stuk voor stuk mooie verlangens, waarvan ik hoop dat er tenminste twee paar voor je in vervulling mogen gaan...
Wat zo'n stokje allemaal niet teweegbrengt en losmaakt; zowel voor schrijver als lezer.
Het begint zowaar "een bundeltje stokjes" te worden...
Benieuwd waar dat naartoe leidt...

 
At woensdag, juni 06, 2007, Anonymous Anoniem said...

Volgens mij moet je nog een heel eind kunnen komen!

 
At woensdag, juni 06, 2007, Anonymous Anoniem said...

wow net dus die 2 gedichtjes gelezen uit 'broos bestaan' en dan besef ik mij wederom dat ik toch maar weinig te wensen over heb en dat elke dag met Peuter een kadootje is !!!

en zit ik net vandaag te verkondigen dat ik niet zo van het 'taggen' cq stokjes enz. ben, kijk ik nu al uit naar Julia's stukje [of scrapje ?] hierover...

 
At vrijdag, juni 08, 2007, Blogger pierre du coin said...

stokje opgevangen. Moet ook eens goed nadenken. Ik gooi het stokje effe in de lucht en vang hem binnenkort weer op op voor ik hem doorgooi.

 
At vrijdag, juni 08, 2007, Blogger Aukje said...

Door het lezen van dit stukje moest ik gelijk denken aan de volgende "uitspraak"

Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?

 
At vrijdag, juni 08, 2007, Blogger Nagolore said...

Ik vind de vraag van 'Spontaneity' een zeer geschikte vraag om rond te sturen in blogland.
Ik moet eerlijk zeggen dat deze vraag me aan het denken heeft gezet. Verrassend vraagje hoor!
Alleen,...wie begint ermee en hoe, en wanneer...
Deze interacties bevallen me wel...

 
At zaterdag, juni 09, 2007, Blogger Cherry Blossom Girl said...

Ode aan het 'genieten van de kleine dingen'... Ik doe mee!

 
At vrijdag, juni 15, 2007, Blogger 't vliegend eiland said...

Ik heb in mijn omgeving geen mensen die zich outen als Heroes fan, ik ben blij dat jij er een bent.

Ook dit stokje raap ik graag op. Ik had gisteren trouwens een gesprek met een collega, nadat ik haar (plagend) de opmerking maakte dat zij toch wel veel rookt en dat dat ongezond is.

"Och, dat kost mij maar een dag meer of minder van mijn leven," antwoordde zij, waarop ik haar aanraadde over de waarde van die dag dan eens na te denken wanneer haar laatste dag is aangebroken.

Zij zal dat doen!

 

Een reactie posten

<< Home