woensdag, mei 16, 2007

In de ban van Beethoven

‘Politie staat machteloos tegenover Beethoven.’ staat geblokletterd op de regionale pagina van onze krant.
Als muziekliefhebber ben ik meteen geïnteresseerd om het artikel te lezen. Ik ben niet meteen een grote fan van Beethoven, mijn muzikale hartslagen liggen eerder bij Russische meesters. En een punthoofd krijg ik van Satie en Stravinsky.

Maar wat zou er Beethoven nu gepresteerd hebben om een cordon Gentse politiemannen en vrouwen tegen zich te krijgen? Zou de Duitse componist gereïncarneerd zijn én volop bezig zijn met het schrijven van een 10de of zelfs 11de symfonie?

Ik heb me laten misleiden.
Beethoven heeft immers totaal niks te maken met muziekladders of symfonieeën.
Maar is de naam van een viervoeter, de hond van Boer Teun uit Ledeberg.
Geen al te lief dier want de Beethoven uit de krant was een niet zo aardig beestje die in enkele dagen tijd méér dan tien happen had gedaan in mensenvlees.
Politiepatrouilles konden tot op dit moment de hond nog geen halt toeroepen.

Na het lezen van het artikel heb ik direct contact opgenomen met de Gentse politie. Ik was benieuwd hoe de Gentse politie dit zou oplossen.
Het moge gezegd: de politie is niet alleen je beste vriend, maar eveneens zeer creatief, spitsvondig en humoristisch.
Cursief Huigje kreeg in zijn gesprek met de politiecommissaris een echte primeur te pakken.
Morgen zal de ganse dag door een politiecombi in de Ledebergse straten toeren. Een combi voorzien met een luidspreker op het dak. En in de cd-lader één of ander werk van Stravinsky.

Bij het horen van dat kattengejank zal onze Beethoven bijna zeker het hazepad kiezen.
De buurt zal kunnen herademen.

Labels: ,

10 Reacties

At donderdag, mei 17, 2007, Anonymous Anoniem said...

En nu maar duimen dat hij niet mijn richting uitkomt. Met de everzwijnen in de bossen ben ik al ruim tevreden.

 
At donderdag, mei 17, 2007, Blogger Maxentia de Beauvais said...

Het hondje van mijn collega heet Chopin, een andere collega's kat Mozart. Misschien kunnen ze vriendjes worden?

 
At donderdag, mei 17, 2007, Anonymous Anoniem said...

Zeg nu nog dat de politie niet inventief is. Veel blauw op straat vandaag dus.

 
At donderdag, mei 17, 2007, Anonymous Anoniem said...

Het hangt er nog vanaf OF hij die muziek zal horen.......... ?!!

Hilde

 
At donderdag, mei 17, 2007, Anonymous Anoniem said...

Beethoven en Mozart vinden we (meestal) allemaal goed, Stravinsky is minder genietbaar, akkoord! Maar wat heb je tegen Satie? Een x aantal jaren geleden speelde ik nog zijn Gymnopédies op de piano, en die zijn best sfeervol... Uitgerekend vandaag nog zette ik een citaat van Satie op mijn blog naar aanleiding van zijn geboortedag...

 
At donderdag, mei 17, 2007, Blogger Julia said...

Haha De politie zal met zwaarder geschut komen ben ik bang:)

 
At vrijdag, mei 18, 2007, Blogger david santos said...

Please, it puts fhoto of Madeleine in your Bloggue

Missing Madeleine!
Madeleine, MeCann was abduted from Praia da Luz, Portugal on 03/03/07.

If you have any information, please contact Crimestoppers on
0800 555 111

Please Help

 
At vrijdag, mei 18, 2007, Blogger Nagolore said...

Ik heb alvast een luidsprekertje geplaatst 'in mijn stroate'.
Je kan doorlopend volgende songs beluisteren: 'Roll over Beethoven',
enkele songs uit 'Cats' en 'Fûr Elise'achterwaarts.
Oei...er stopt een combi voor mijn deur...
Ik heb ook een hond...maar die noemt Einstein..
En nu wordt er nog gebeld ook...

 
At zaterdag, mei 19, 2007, Blogger Julia said...

Vandaag hadden we een ontsnapte gorilla in de dierentuin Rotterdam . Dat is nog eens wat anders dan Beethoven :):)

 
At zaterdag, mei 19, 2007, Blogger Zeppo said...

eh, maarre, is ie niet doof dan?

 

Een reactie posten

<< Home