dinsdag, mei 08, 2007

Gevaarlijke titel

Het is soms aandoenlijk te zien hoeveel inspanningen journalisten doen om een originele krantenkop te maken. Het liefst van al gebruiken ze spitsvondige en dubbelzinnige titels. Maar dan spitsvondig volgens hun normen.
Want zeg nu zelf, moet je écht jaren kleuterschool, gevolgd door minimaal zes lagere schooljaren (en voor de gelukkigen onder de lezers: waar is de tijd van het 7e en zelfs het 8ste leerjaar!!) en terug minimaal zes middelbare schooljaren en tenslotte vele jaren je broek verslijten op de journalistiekbanken om dan volgende (écht gepubliceerde) koppen te fabriceren?!

"Walen te intellectueel voor Songfestival".
"Borsthaar was een must, mooie kont niet"
Echt origineel is ook niet: ''t Pompierke, voorgoed uitgeblust?'

Enfin, dàt het anders kàn - bewees de Morgen in zijn krant.

Ik zit te genieten van een kopje koffie, een chocoladekoek en een vleugje Mozart.
De Morgen vóór mij op het glazen tafelblad, waaronder de kaart van Italië ons elke dag doet wegdromen naar I Fiamminghi - onze vakantiebestemming in Toscane.

Misschien zijn mijn gedachten er niet helemaal bij.
Misschien is er nog de late invloed van de voorbije zomermaand april.
Of ben ik al gebrainwasht door het bericht dat het Vaticaan de aardse wereld instuurde, namelijk dat de paus het 'voorgeborchte' afschaft.

Wellicht onder invloed van die goddelijke gedachten - doorblader ik De Morgen.
Mijn nog-niet-helemaal-wakkere blik ziet een klein artikeltje, helemaal rechts onderaan een blad.
Ik moet toegeven: ik ben even van de plank toen ik de titel van het stukje lees.
Is de wereld nu plots helemaal misdaad-vrij?
Is door toedoen van Paus Johannes Paulus II een tweede mirakel gebeurd?

Want zeg nu zelf: 'Nooit meer gedetineerden in Belgische gevangenissen' - wie had dàt ooit durven denken!:)

Ik hou toch wel mijn hart vast.


Ik laat zeker mijn MP3-speler thuis.

Ik geloof niet dat het onveiligheidsgevoel in Vlaanderen nu spectaculair zal dalen.

Dus als het even kan, laat de gedetineerden maar in de gevangenis!!


Labels: , ,

8 Reacties

At donderdag, mei 11, 2006, Anonymous Anoniem said...

het hangt er idd vanaf hoe je de klemtoon legt. hopelijk blijven ze toch de gedetineerden opsluiten, anders zitten we met een serieus probleem.

 
At dinsdag, mei 08, 2007, Blogger AnJoyMe said...

Ben ik toch maar even blij dat ik niet in België woon. Alhoewel... met die open grenzen tegenwoordig?

 
At woensdag, mei 09, 2007, Anonymous Anoniem said...

Misschien gaan ze er daklozen huisvesten. Of studenten die geen kot kunnen vinden.

 
At woensdag, mei 09, 2007, Blogger Tine said...

En over wat gaat het artikel dan?

 
At woensdag, mei 09, 2007, Anonymous Anoniem said...

Koppen maken is een vak en nu tegenwoordig de meeste mensen alleen nog maar koppensnellen om een mening te hebben is het een verdomd moeilijk vak

 
At woensdag, mei 09, 2007, Blogger Sana follia said...

Amen!

 
At woensdag, mei 09, 2007, Anonymous Anoniem said...

Of ze stoppen niet meer, maar ook niet minder, mensen op een cel. Zou ook kunnen (A).

Koppen maken is een vak apart wat nog weinig mensen echt goed kunnen.

 
At woensdag, mei 09, 2007, Blogger Julia said...

Heb je goede sloten op je deur en alle ramen dicht vannacht !!!En anders horen we het morgen wel :):)

 

Een reactie posten

<< Home