zaterdag, mei 05, 2007

Miljonairsfeestjes

Eind mei vindt in Kortrijk een nieuwe editie van de miljonairsbeurs plaats. Ik heb vandaag lang getwijfeld of ik al dan niet tickets zou bestellen.

Maar uiteindelijk hakte ik de knoop door én besloot me niet te laten verleiden tot een Kortrijkse uitstap.


Ik had daar voldoende reden voor:

- ik las op de website dat de bezoeker zich moet houden aan de dresscode, zijnde 'tenue de ville'. Ik kwam dus niet direct in aanmerking, ik heb immers in mijn kast enkel een 'tenue de village' hangen.

- ik vernam verder dat in de Xpo-hal de honger gestild kon worden met een broodje zalm. Kostprijs: 15 euro. Helaas gaat mijn voorkeur uit naar een broodje kaas én dat is er niet krijgen.

- de bezoeker kan er ook een vakantie boeken op het Palm Island of in het zevensterrenhotel Burj Al-Arab. Maar mijn Toscaanse reis ligt al maanden vast, dus heb ik niets te zoeken in Kortrijk.

- last but not least heb ik beslist om niet te gaan, toen ik op de site het antwoord zag staan op de vraag 'Who's coming?': the rich and the famous, ceo's, ondernemers en netwerkers, spotters en levensgenieters, en wie weet zelfs uw buren. Ik mag het niet gedroomd hebben om daar één van mijn buren tegen het lijf te lopen. Hoe zat dat weer: beter een verre vriend dan een dichte buur?!:)

De (would-be) miljonairs vinden op hun website dé omschrijving van luxe: 'De grootste luxe is misschien steeds uw eigen gevoel te kunnen volgen.'

Maar beste bloggers, niets moet jullie weerhouden om er naar toe te gaan ... breng dan maar een cadeautje mee voor mij:))

Labels: , ,

13 Reacties

At dinsdag, juni 06, 2006, Anonymous Anoniem said...

juiste beslissing vind ik - door in de tuin te wieden heb je een (waarschijnlijk) een mooi werk verricht en vele (nutteloze) euro gespaard die je dan weer in het zonnige Toscane aan een lekker glaasje wijn kunt spenderen!

 
At vrijdag, mei 04, 2007, Anonymous Anoniem said...

Eerst nog maar even die ontbrekende 985.000 euro bij elkaar sparen.

 
At vrijdag, mei 04, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik zou er verloren lopen, mijn ding dus niet!

 
At vrijdag, mei 04, 2007, Blogger Julia said...

Ik blijf ook maar met beide benen stevig op de grond!!! lucht is het !

 
At zaterdag, mei 05, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik heb er vorige keer een verslag van gezien op tv en ik vond het 'decadent', om het nog zacht uit te drukken... zeker niet 'my cup of tea'(liever koffie), verre van!

 
At zaterdag, mei 05, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik was ook niet gegaan. (elke keer alles invullen word vervelend bij het reactie geven)

Groetjes Chantal.

 
At zondag, mei 06, 2007, Blogger Tine said...

Heb er deze morgen nog reclame over gehoord;)
Kzou ook ni gaan :p

 
At zondag, mei 06, 2007, Anonymous Anoniem said...

jakkes nee, geef mij dan maar een boerenbal op de buiten met zwart brood en kipkap of kaas, dat is veel plezanter :)) Daar is de lach tenminste een gemeende lach :D

 
At maandag, mei 07, 2007, Blogger René said...

Ach het is leuk voor de publiciteit zo'n miljonairs beurs. Zitten er in West-Vlaanderen meer dan in de rest van België ? Een broodje kaas is wel erg Hollands, de Vlamingen zijn toch beter gewend, ook zonder miljonairs beurs ?

 
At dinsdag, mei 08, 2007, Blogger Jantina said...

Aller eerst bedankt voor je commentaar op mijn blog.
En over die beurs....nou eh...als ik de gepaste kleding zou hebben dan zou ik me daar best kunnen vermaken denk ik. Ik zocht me een mooi plekje op waar ik de mensen voorbij zag lopen. (ik hou van mensen kijken)
Nam wel m'n eigen broodje mee trouwens.
En ja, wat is luxe?.....
"Een mens die tevreden is met wat hij heeft, is de RIJKSTE die er leefd" Laat mij nu een zeer tevreden mens zijn.

 
At dinsdag, mei 08, 2007, Blogger Haddock said...

Denk vanwaar je komt en waarheen je gaat...
en daarbij zijn het meestal kale jonkers die grote pronkers..
zodus.

 
At dinsdag, mei 08, 2007, Anonymous Anoniem said...

Teveel onbenul op zo'n beurs, daar ben ik allergisch voor.

 
At dinsdag, mei 08, 2007, Anonymous Anoniem said...

"als niets wordt tot iets, kent iets zichzelf niet meer..." en zo lopen er daar veel denk ik zo...

 

Een reactie posten

<< Home