zondag, april 29, 2007

Waarom wel en waarom niet?

Wat komt wel in de krant?

Ik vraag me wel eerst en vooral af waarom een kwaliteitskrant zoals De Morgen er één is, er niet in slaagt om meteen de juiste informatie te geven. Ook stel ik me de vraag of het nu echt hoefde om twee dagen later een correctie op pagina 18 te plaatsen.
Want zeg nu zelf: de modale Vlaming die de Morgen leest, zal wellicht niet wakker liggen van de Nederlandse Koninginnedag. Hij ligt des te meer wakker van de prinsjes Filip en Laurent.

Wat komt niet in de krant?

Regelmatig bezoeker van deze blog zal ondertussen al weten dat Cursief Huigje ook al een tijdje een fotoblog heeft. Welnu, Cursief Huigje kreeg vorige week volgende mail:

Dear Photographer,
Your images were shown in the Musee de l'Elysee's exhibit ‘We are all photographers now!’ in the last few days. Enclosed you will find some installation views of your images that show them in the wall.
The visitors to the exhibit are fascinated by all the different photographs that are being shown from participants like you from all over the world. Thank you again for participating.
We also sincerely hope you will visit the museum. The dates of the exhibition ‘All photographers now!’ are from February 8th, 2007 to May 20th, 2007.
From the team at the Musee de l'Elysee

Ik zocht vruchteloos in de krant naar een berichtje omtrent dit heuglijk feit. Maar noch bij het binnen- en buitenlands nieuws, noch bij cultuur of ander roddelnieuws was er iets hierover te lezen.
Is dit bericht dan zoveel minder waard dan een correctie van een fout, gemaakt door een nog-niet-wakker-zijnde journalist?:)
Maar Cursief Huigje laat het niet aan zijn hart(je) komen: dierbare blogger: heb je de komende weken nog ergens een gaatje vrij in de drukke agenda: boek een vlucht naar Genève én ga een kijkje nemen in dit museum van fotografie. Trouwens, ik zoek nog een rijke blogger die meteen ook mijn ticket én verblijf ter plaatse wil betalen:)



'Bargains'










Beaufort





Labels: , ,

8 Reacties

At maandag, april 30, 2007, Anonymous Anoniem said...

ach ja die stomme kranten ook...
maar is dat nu echt waar van die foto's ?

 
At maandag, april 30, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik neem morgen, 31 april ook nog een vrije dag. ;-)

 
At maandag, april 30, 2007, Anonymous Anoniem said...

@Heidi: ik weet dat Cursief Huigje vaak de lezers op een verkeerd been zet, maar deze keer is er niets gelogen: mijn foto's zijn te bezichtigen in Lausanne.

 
At maandag, april 30, 2007, Blogger Julia said...

Ik vind het super prachtig voor je en je mooiste foto, in mijn ogen, aller tijden is er ook bij.{bargains} Heb ik toch een goede smaak he ???
Gefeliciteerd!! en geniet ervan.

 
At maandag, april 30, 2007, Anonymous Anoniem said...

Knap zeg! En welverdiend, hopelijk hebben ze je toch uitgenodigd op de opening..?
Die van de bargains had ik ook de halve wereld doorgestuurd;-)

Hilde

 
At maandag, april 30, 2007, Blogger ary said...

Ik ruik geld. Zat er geen copyright op die foto's? ;-)

 
At maandag, april 30, 2007, Anonymous Anoniem said...

Na 4 jaar in Belgie kan ik zeggen: Al mijn Belgische vrienden en vriendinnen wisten donders goed wanneer het Koninginnedag was.
Domme fout dus, alleen al om het feit dat er geen 31 april bestaat..

 
At maandag, april 30, 2007, Anonymous Anoniem said...

Toch wel netjes dat ze even corrigeren dat april maar 30 dagen heeft. Anders had je er in de toekomst steeds een dag naast gezeten.

 

Een reactie posten

<< Home