woensdag, april 18, 2007

Geheime opdracht van de paasklokken onthuld!

"Vijgen na Pasen" denk ik, wanneer ik lees dat het Vaticaan haar volgelingen blijft oproepen om het boek 'Da Vinci Code' van Dan Brown te boycotten.
Naar mijn bescheiden mening, een nutteloze en zeer laattijdige pauselijke actie. Ondertussen hebben immers meer dan 17 miljoen mensen een exemplaar op hun nachtkastje liggen.

Als weblogger heb ik een uitgebreid netwerk van contacten. Zo vernam ik vandaag uit betrouwbare (weliswaar niet-katholieke) bron dat de Rooms Katholieke geestelijkheid er alles wil aan doen om de mondiale bevolking af te leiden van de heidense en leugenachtige Da Vinci-literatuur.

In navolging van Bush, die elke oorlog een extra-cachet wou geven door er een naam op te plakken ( Desert Storm of Iraky freedom) start de Kerk een charme-offensief onder het motto 'Wie niet waagt, blijft maagd'. Kardinaal Vinciari in eigen persoon had het licht op groen gezet om de alomgekende paasklokken een extra opdracht te geven.

Kinderen overal ter wereld, ttz op die luttele plaatsen waar armoe, geweld, onderdrukking, slavernij ... niet aanwezig zijn - zouden ter gelegenheid van Pasen in de struiken extra veel lekkere paaseieren vinden, natuurlijk op voorwaarde dat
de kat van de buren ze niet eerst gevonden heeft. En op voorwaarde dat 'Dan Brown' nergens meer te bespeuren valt.

Maar dit jaar hebben de Klokken van Rome nog veel méér gedaan.
De Kerk wou immers ook scoren bij de vrouwelijke bevolking.
De laatste jaren had de paus de rol van de vrouw in de kerk geminimaliseerd. En tegen de heidense praat van Dan Brown, die in zijn verhaal Jezus koppelt aan Maria Magdalena - was er dringend wat tegenwicht nodig.
Hoog tijd om de vrouw tevreden te stellen, moet de kerk gedacht hebben.

Wekenlang werd gedebateerd en gewikt en gewogen - ginds in het verre Rome.
Uiteindelijk kwam in een verlicht moment (tijdens
de hoogmis) de oplossing.

Vele vrouwen zullen zich het voorbije Pasen blijven herinneren.
De klokkenverrassing deed menig vrouw plezier.
Ze hoefden zich immers niet langer meer in te schrijven bij 'Beautiful' of de Welnesskliniek.
Nee, ze moesten enkel Pasen afwachten.

Die avond lichtte een afgevaardigde van het Vaticaan in prime time op een Vlaamse zender de nieuwe paasklokken-actie komen toe in de studio.

Het beloofde alvast vuurwerk te worden.

Duizenden vrouwen zaten dan ook voor de beeldbuis, omwille van het tweede item van het programma
.


Om 22u05= Charme-offensief van het Vaticaan
op de Vlaamse televisie
Vele vrouwen en mannen zullen niet ontevreden zijn dat het dit jaar een vroege Pasen was.

Labels: , , , ,

7 Reacties

At woensdag, maart 23, 2005, Anonymous Anoniem said...

Hé wat leuk Bart dat jij een linkje naar mijn 'hoogmis' plaatste. Ik ben vereerd.

 
At donderdag, april 19, 2007, Blogger pierre du coin said...

Shit, wij kregen enkel eitjes. Het waren wel fraaie exemplaren.

 
At donderdag, april 19, 2007, Anonymous Anoniem said...

De paus wil nu zijn eigen boek promoten. Concurenten zijn niet gewenst.

 
At donderdag, april 19, 2007, Blogger Julia said...

:):):) Voor mij een maatje kleiner graag :):):)

 
At vrijdag, april 20, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik beloof hierbij plechtig dat ik mijn dvd van de Da Vinci Code ritueel zal verbranden.

 
At zaterdag, april 21, 2007, Blogger depolle said...

bwa, liever chocolade eitjes dan nieuwe borsten voor mij hoor. Ik ben blij met mijn AA-cup (of zijn er nog kleinere?)

 
At maandag, april 23, 2007, Anonymous Anoniem said...

Jammer dat ik niet katholiek ben. Dan had ik nu mooie nieuwe borsten gekregen.

 

Een reactie posten

<< Home