zondag, maart 11, 2007

De laatste smeekbede

Waar men gaat langs Vlaamse wegen, komt men niet alleen wegomleggingen ... maar ook heel veel kapellekes tegen. De plaats waar menig mens in nood, terechtkomt met zijn vragen, angsten en verlangens.

Zo ook éne Emmanuel (what's in a name). Blijkbaar is hij wat ten einde raad. Wellicht heeft hij zich vroeger al eens kandidaat gesteld in het programma 'Temptation Island" - hopende daar de vrouw van zijn dromen tegen te komen. Blijkbaar Zonder resultaat.

Vervolgens dacht hij via rijkdom méér aanzien te verwerven bij de blondines. Dus werd hij fervente deelnemer van de Euromillions. Helaas.

Maar wanneer de nood het hoogst is, is de redding (mogelijks) dichtbij.

Daarom trok hij zijn stoute schoenen (ttz bottinekes) aan om de hulp in de roepen van Jezus, Maria, Jozef en vele engelen.
Hij had immers opgemerkt dat de wensen en gebeden van anderen verhoord werden in deze kapel.



In de veronderstelling dat God en Co er in slagen om Nederlands te lezen, hing hij zijn bede aan het hekken.

"Barmhartige vader Tetragrammaton, allerheiligste moeder, heilige meesters en alle engelen, bevrijd mij van al mijn angsten, blokkades, verbintenissen, ... die verhinderen liefde en geluk toe te laten in mijn leven.
Bescherming, wijsheid, inzicht, liefde, geluk, geld, gezondheid naar ziel en lichaam
Laat een jonge, mooie vrouw verliefd op me worden zodat ik een nieuw lief heb.

(Bij voorkeur: een ferme blonde of een knap brunetje is ook goed, ongehuwd of gescheiden, veel jonger dan 42 jaar, zonder kinderen)
Ik win de euromillionsjackpot.
Ik lees het tweede deel van de rollen van de Dode zee van Garcia Martinez.
Dankjewel, Emmanuel en alle anderen voor de verhoring."

PS indien iemand van mening is in aanmerking te komen om de wens van Emmanuel te vervullen. Laat het me weten. Ik hang dan jouw boodschap naast de zijne aan het hekken!!

5 Reacties

At zondag, maart 11, 2007, Anonymous Anoniem said...

Moge zijn bede verhoord woreden, amen.

 
At maandag, maart 12, 2007, Blogger Julia said...

Nu moet ik toch even lachen ! Maar hij zal wel denken : het is te proberen en wie weet !

 
At dinsdag, maart 13, 2007, Blogger K. said...

Oh my, hahaha... Wel ik ben blond en bruin in één...

 
At woensdag, maart 14, 2007, Anonymous Anoniem said...

En God maar peinzen: wat is in mijnent naam een jackpot???

 
At vrijdag, maart 23, 2007, Blogger Nagolore said...

Beste Huigje, wilde gij mijne boodskap efkes over de haag gooien, sorry, aan Van'tHek hangen
Emmanuelleke, jongske, welgekomene!
Ik zal ne keer vertelle wie da'k benne zi. Ik ben gelijk ge zegt verlieft ,...joh!... of moet ik verliefd, schrijve? op eu. Al van d'eerste letter zeg! joh!. Mijn zus is blond, ik ben da ferm brunetse weetewel...joh..., maar ik ben nog maar 3Ojaar knap en ongehuwd gescheiden Men zuster is de blonde, maar da's 'n vamp, daar moet ge niet naar kijken, nie...Maar zij heeft wel de JackPot,joh, ikke dus nie,...joh...
En ik ben voor 't moment de filmrollekes van Emanuelle aan't bekijke; beetje geil hé?... joh. Is da nie van Saluman Huskie ofzo? Nie?
Ge kunt mij altijd bereiken hé ventje: ik woon op wolk 007 naast m'n zus, de vamp. Afijn, als ge komt, krab dan efkes aan m'n wolkske.....doei! ... Joh...

 

Een reactie posten

<< Home