woensdag, september 06, 2006

Italiaanse man valt van zijn troon!

Mensen uit mijn nabije omgeving zijn wellicht al lang mijn reisverhalen beu. Valt het je ook op dat bij de meesten het vakantiegevoel of de vakantie-ervaring smelt als sneeuw voor de zon zodra een eerste werkdag er aan komt. Voor de meesten is het dan weer aftellen naar de volgende vakantie. Ik probeer het althans anders te doen. Het Toscaans gevoel vasthouden én beseffen dat er meer is op deze aardbol dan 'werken'.

Je vraagt je misschien af: waren er dan geen tegenvallers op reis? Of zaken die je verrast hebben?

Toch wel.

Ik ben ontgoocheld in de Italianen.

Voor ik vertrok naar het land van 'Il Divo', 'Paolo Conte' en de 'Azurri' zat in mijn hoofd het beeld van de viriele Italiaan, die elke mooie vrouw proberen te versieren.
Dus een brave Vlaming kon misschien ginder wel iets leren!

Ter plaatse ging ik dus als een echte journalist op onderzoek.
Ik bestudeerde elke oogbeweging van de macho-italiaan die gezeten op een Vespa - mogelijks op rooftocht was.
Zag ik ogen die probeerden de buitenlandse 'schonen' te verleiden?

Neen dus.
De Italiaanse man is geen viriele man.
Hij vertoont nauwelijks interesse voor het vrouwelijk schoon.

Bewijzen?

Wie Cursief Huigje al wat langer kent, weet dat hij geen enkele uitspraak doet zonder dat hij kan motiveren en indien nodig zelfs bewijzen.

Dus voor alle ongelovige Thomassen onder jullie.
Mijn beeld van de Italiaanse man:

PS één van mijn trouwste bloglezers - Lieslot - bezorgt me regelmatig ideetjes voor mijn cursiefjes, waarvoor natuurlijk oprechte dank. Maar deze week bracht ze me ontluisterend nieuws: ze werd eveneens gepest door 'mijn duiven' ...

Toen ze onlangs in Duitsland vertoefde, zag ze er prachtige gebouwen - de moeite waard om te fotograferen. Thuis gekomen zag ze echter tot haar verbijstering dat op beide foto's precies dezelfde duiven stonden, die ik op mijn Italiëreis ontdekte.

Het moge duidelijk zijn Lieslot, ik tref geen enkele schuld.

Misschien geraakt het probleem definitief opgelost met de vernieuwde ophokplicht!



8 Reacties

At donderdag, september 07, 2006, Anonymous Anoniem said...

Ik zal ook wel geen macho zijn, want tijdens het bewonderen van jouw Golden Lady, dwaalde mijn blik geredelijk af naar de grafitti rechtsonder. V.A.Q. ... ik vraag me af wat het mag betekenen.

 
At donderdag, september 07, 2006, Anonymous Anoniem said...

Dankjewel om mijn foto een plaatsje te geven op je blogsite. Het aanbrengen van ideetjes is graag gedaan.
Tot binnenkort?

vele groetjes

 
At donderdag, september 07, 2006, Blogger Julia said...

Deze man heeft een probleem ! Dat kun je zo zien ! :):)
En de duif van lieslot ook ! :)

 
At donderdag, september 07, 2006, Anonymous Anoniem said...

volgens mij heeft hij la mama 'on his mind'.

 
At donderdag, september 07, 2006, Anonymous Anoniem said...

In een land met zoveel levende mooie zwartharige vrouwen als Italie zou ik zo'n papieren blondje ook geen blik waardig gunnen.

 
At donderdag, september 07, 2006, Blogger Jan Verhulst said...

Leuk stukje Bart :-)

 
At vrijdag, september 08, 2006, Blogger pierre du coin said...

Silvio Berlusconi (ik had hem wel herkend hoor) is duidelijk in een zwart gat gevallen na zijn niet-herverkiezing.

 
At vrijdag, september 08, 2006, Blogger marjan hols reis photography said...

hele grappige foto en verhaal erbij!!!

 

Een reactie posten

<< Home