zondag, juli 30, 2006

Rijschool

Een ouder krijgt er vroeg of laat mee te maken. Het moment dat zoon- of dochterlief de volwassen leeftijd bereikt én ambities koestert om met papa's wagen rond te tuffen.
Op dat moment moet een mens kalm blijven, nog eens goed de verzekeringspapieren bekijken én de beslissing nemen 'wie' er zal instaan voor de rijlessen.

Na het meemaken van de ruzies tussen vader Johnny en zoon Jozef (in de tv-reeks 'Het leven zoals het is ... de rijschool)' was de knoop vlug doorgehakt. En voor 'Hyacint Bouquet-toestanden' is mijns inziens ook geen enkel 18-jarige te vinden.
Dus al mijn vertrouwen gaf ik aan de rijschool.


Zeg nu zelf, nu nog als ouder op midlife-leeftijd al die theorie ook nog eens leren - en vervolgens de juiste methodiek vinden om een opgroeiende volwassene te begeleiden - dat is niet iedereen gegeven.
De rijschool kostte weliswaar heel wat euro's - maar het bespaarde mij wellicht pillekes van bij de apotheker én hartritmestoornissen.

Maar beste bloglezer, ik sta nu voor een groot dilemma.
Binnenkort stelt zich immers het probleem opnieuw.
Nummer twee wil immers ook wel eens met papa's wagen de baan op.

Tot gisteren was ik ervan overtuigd dat de keuze niet moeilijk zou zijn.
"De rijschool ging er wel voor zorgen.
De instructeurs weten wat ze doen (dat hoop ik althans) én oefenen alle situaties meermaals."

Maar het is nu juist dat laatste, dat me heel wat zorgen baart.

Ik weet namelijk niet of ik mijn dochter kan toevertrouwen aan de rijschool.

Want zeg nu zelf: beeld je in dat het uiteindelijke rij-examen leidt richting Sint-Niklaas én je zoon of dochter komt terecht in de straat met volgend nieuw verkeersbord.
Moet ze dan exact uitvoeren van het verkeersbord voorschrijft - wil ze kans maken om te slagen?


Suggesties zijn altijd welkom!!

11 Reacties

At zondag, juli 30, 2006, Blogger Julia said...

:):)Mijn zoon is ook net begonnen met rijlessen en ik hoop toch echt niet dat hij dit verkeersbord tegenkomt:) Zijn rijinstructeur lijkt op kabouter plop van middelbare leeftijd:)

 
At zondag, juli 30, 2006, Anonymous Anoniem said...

Ik kan niet autorijden, maar ik wil wel les in het andere geven ;)

 
At maandag, juli 31, 2006, Blogger Maxentia de Beauvais said...

Leerde zelf Middelste rijden en kostte me toch een paar jaar van m'n leven vrees ik.

 
At maandag, juli 31, 2006, Anonymous Anoniem said...

Zolang je het in die volgorde doet kan er toch niets mis gaan?

O.t: Gut kan ik hier nergens mijn naam invullen?

 
At maandag, juli 31, 2006, Anonymous Anoniem said...

Hé nu kan het wel :-)

 
At maandag, juli 31, 2006, Blogger René said...

Was het motto niet altijd niet vrijen onder het rijden.

 
At maandag, juli 31, 2006, Anonymous Anoniem said...

Dat bord heeft een andere betekenis, maar die vertel ik niet, want dat haalt de angel uit dit leuke logje :-)

 
At maandag, juli 31, 2006, Anonymous Anoniem said...

sorry, die laatste anonymus ben ik, ik heb blijkbaar meer verstand van autorijden dan van reageren :-)

 
At woensdag, augustus 02, 2006, Anonymous Anoniem said...

bedankt voor je bezoekje aan men blogje en voor de gelukswensen. groetjes

 
At woensdag, augustus 02, 2006, Anonymous Anoniem said...

Suggesties. Lastig. Heel hard hopen dat je dochter een vrouwelijke examinator heeft? Vlak voor de dag van haar afrijden met een bivakmuts over je hoofd het dorp insluipen om graffiti over het bord te spuiten?

 
At vrijdag, augustus 04, 2006, Anonymous Anoniem said...

De avond tevoren knoflooksoep eten; dan is er niets aan de hand. In Nederland heet zo'n bord trouwens 'Kiss and Ride'. Ik heb me daar altijd over verbaasd. Jullie Belgen doen dat beter...

 

Een reactie posten

<< Home