maandag, juni 12, 2006

Voetbal maakt rijk

Ik moet iets bekennen. Ik heb gezondigd.
Ik heb voor het eerst in mijn 4 decennia-lang bestaan gegokt.
Was er een Chinese Yé-virus terechtgekomen in mijn luchtwegen? Of waren het de lichtjes aan de plaatselijke Speelhal die me over de gokschreef deden gaan?
Nee, niemand anders dan de krant 'Het
Laatste Nieuws' was de oorzaak.
In een piepklein artikeltje stond vermeld dat de wereldbefaamde producent van olijfolie, pastasauzen, pesto en mayonaise, namelijk Bertolli een terugbetalingsactie deed. Indien Italië de match tegen Ghana wint, betaalt de firma alle Bertolli-producten terug die aangekocht werden op deze hete maandag.

Who's the f*** is Ghana, dacht ik.

En trok richting Delhaize.
De tweede legplank in rayon drie plunderde ik leeg.
Vermoedelijk zal de man achter de veiligheidscamera mij extra in het oog gehouden hebben tot na de kassa.

En de (on)weersgoden waren Italië en dus ook mij heel goed gezind.
25 euro rijker!

Er is maar één nadeel aan gans die toestand: de komende weken za
l ik het geweten hebben.
's Morgens boterhammekes met Bertolli-margarine, 's middags spaghetti met Bertolli-saus, 's avonds friet met Bertolli-mayonaise.
Hopelijk heb ik eind volgende week geen Bertolli-indugestie!

Ik kijk al uit naar de volgende initiatiefnemers.
Wint Oekraïne de match tegen Spanje, dan volstaat een eenvoudig telefoontje naar Joesjtsjenko om een gratis weekje te winnen in één of ander verlaten mijn.
Prinses Maxima maakte verder bekend dat bij een overwinning van Oranje tegen Ivoorkust elke aankoop op die dag van een broodje kaas terugbetaald zal worden.

Gelukkig dat de Belgen niet meedoen aan het WK. Want uit betrouwbare bron blijkt immers dat de Brusselse burgemeester van plan was om bij een overwinning van de Belgen tegen Nederland alle landgenoten volgend souvenir met betrekking tot Manneke Pis te bezorgen.

4 Reacties

At maandag, juni 12, 2006, Blogger priyums said...

I dont understand the language..but the images make me laugh..! cute
I came from the photo blog (tomelight..) you had commented.The one that had pictures from sydney ..australia.

 
At dinsdag, juni 13, 2006, Anonymous Anoniem said...

als engeland wint elk een bolhoed, overwinning van zweden is kiezen in ikea.maar geef mij maar frankrijk met elk een flesje wijn, want de titel voor duitsland belooft niet veel, tenzij je van suaerkraut en wurst houdt

 
At woensdag, juni 14, 2006, Blogger brad w said...

¿Que?

 
At woensdag, juni 14, 2006, Blogger Maxentia de Beauvais said...

Kwestie van variatie : hoorde vanmorgen op de radio dat devos&lemmens de sausjes tergbetaalt als het x dagen na mekaar geen bbq-weer is. Op naar de winkel maar weer huigje

 

Een reactie posten

<< Home