donderdag, juni 01, 2006

New York New York

Ik was vandaag even in New York.
Ik kuierde in de 52nd Street.

Nergens was er stilte.
Het geluid van toeterende auto's en bussen was immer aanwezig.

Ik hield halt op 53 plaatsen.
Niet waar elke toerist-in-spe naar toe gaat.

Dus niet gapen naar Ground Zero. Of stappen op de Brooklyn Bridge.
Ik nam ook geen tijd om te winkelen in Madison Avenue.

Oog in oog met New York voelde ik me klein.
Is NY the place to be?
De stap van het Vlaamse platteland naar de miljoenenstad is wellicht te groot.

Ik was vandaag in New York.
Het straatbeeld bestond uit een opeenvolging van commerciële puzzelstukken - gigantisch groot.
Ze wedijveren om het meest aandacht te krijgen van de New Yorkers die zich elke dag als mieren verspreiden in de stad.


Billboards, New York.

Een boeiende tentoonstelling in het Caermersklooster Gent, nog tot 18 juni.

Fotograaf is Wouter Deruytter, een rasechte West-Vlaming. Alles was goed is, komt nu eenmaal uit de Westhoek!

3 Reacties

At donderdag, juni 01, 2006, Blogger David|Lanke said...

You wrote the 1st June, Iam in México and I have the 11:30 hours of the 31 May. . .
Incredible!

Greets for your blog. . .
From:
Monterrey, México

 
At donderdag, juni 01, 2006, Anonymous Anoniem said...

ik wist niet dat NY in een Gents museum paste en dat je supporters had in Mexico.

 
At zondag, oktober 01, 2006, Anonymous Anoniem said...

Hallo Bart:
iemand linkte me naar je blogsite.
Je text over mijn expositie in het Caermersklooster vond ik wel heel origineel.
Mooi en bijna poetisch.
THANKS-U-WEL
groetjes vanuit een zonnig NewYork
Wouter

www.WouterDeruytter.com

 

Een reactie posten

<< Home