donderdag, juli 06, 2006

Een onverwachte uitnodiging

Ze komen niet voor in stamboomonderzoeken.
Ze zijn ook haast niet te determineren.
Ik heb het niet over betovergrootvaders die zonder dat de betovergrootmoeder het wist in een ander bed belandden.
Ook niet over de aapachtigen die een nieuwe woonst kregen in de dierentuin.
Het gaat over de nieuwe generatie familieleden.
De blogfamilie.

Wie een tijdje op het wereldwijde net vertoeft, zal al vlug vaststellen dat 'bloggers' elkaar zoeken, elkaar vinden, elkaar complimenteren ... kortom voor een gevoel zorgen zoals Mies Bouwman indertijd realiseerde bij nobele onbekenden die na jaren zoektocht een tante uit het verre Kwazulu Natal voor hun neus zagen verschijnen. Een echt familiegevoel.

De blogfamilie heeft alvast het grote voordeel dat de 'andere' kant onzichtbaar blijft. Dit in tegenstelling met mijn gewone leven waarin tante Laurence mij steeds de stuipen op het lijf jaagt door haar haakneus én 'dottig' haarstukje.

Cursief Huigje is inderdaad toegetreden tot de grote blogfamilie. Hij wordt, vooral op zijn fotoblogje, omarmd door tantes uit Roemenië, Italië of Dallas én door nonkeltjes uit Portugal, Turkije en Japan.

En zoals het in de beste families hoort, is er af en toe een groot feestje. Onlangs was Cursief Huigje in de late uurtjes nog aan het surfen.
Het was te warm om te gaan slapen en de voetbalmatch trok op geen bal.
Hoe dan ook, hij was meteen bij de pinken toen hij al surfend toevallig op de blog van Doreen en Phoon terechtkwam.
Tot zijn verbazing zag Cursief Huigje dat hij uitgenodigd werd voor het trouwfeest.
Niet zomaar een trouwfeest - maar ééntje in Singapore.
Dat zag hij wel zitten - zeker wanneer alles op kosten van de bruid of bruidegom kan gebeuren.

Wat las hij immers?

"You're Invitied
Hi There!

This is our little web invite to our wedding!
Its on 7th October 2006.

The program is as follows:
5.45: vowes
6.30: tea cemerony
posted by Phoon&Droreen at 2:05 AM"

Cursief Huigje, anders niet van de allerrapste specimen van deze aardbol, reageerde nu vliegensvlug.
Hij bewoog de cursor naar het woord 'Comments' en tikte het volgende in:

Cursiefhuigje said...
Am I also invited? I'm living in Belgium!!!
2:08 AM

Helaas. Helaas. Helaas.
Blogfamilie zorgt net als gewoon aardse familie ook wel eens voor ontgoochelingen.
Cursief Huigje kreeg namelijk volgende 'comment' op zijn nuchtere maag:

Phoon&Doreen said...
haha! You're the 1st to see this blog! haha! Sorry.. Wedding's in Singapore! Buut if we manage on in Belgium we'll inform you!
2:22 A

5 Reacties

At dinsdag, juli 11, 2006, Anonymous Anoniem said...

Mmm.. wat zou er gebeuren als je écht op komt dagen in singapore :)
Je bent uitgenodigd! reis boeken, gratis slaapadresje?

 
At dinsdag, juli 11, 2006, Blogger Julia said...

Hahaha Geweldig!! Jouw humor spreekt mij erg aan !! :)Ik zet je onder mijn links op mijn blog zodat ik nooit meer hoef te zoeken. Zou echt willen dat ik zo zou kunnen schrijven als Maxentia en jij !! Maar dat is niet één van mijn talenten !

 
At dinsdag, juli 11, 2006, Blogger Maxentia de Beauvais said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At dinsdag, juli 11, 2006, Anonymous Anoniem said...

Zal ik alvast vrij vragen op het werk? De hele (blog)familie zal immers uitgenodigd zijn?

 
At dinsdag, juli 11, 2006, Blogger Maxentia de Beauvais said...

Zal ik alvast vrij vragen op het werk? Want de hele (blog)familie zal welkom zijn vermoed ik? Weet je wat ik ook zo spannend vind? Het is geen gewone theeceremonie, het is een "tea cemerony"! Ik ben helemaal gek op nieuwe woorden. Ik denk dat deze afgeleid is van simmer, dat kun je namelijk met thee doen. Krijg zin om er een volledig "cursiefje" over te schrijven

 

Een reactie posten

<< Home