woensdag, augustus 02, 2006

Supersolden

De soldenperiode is achter de rug. Menig huisvader zal dit niet betreuren. Hun visa-kaart is weer voor een tijdje veilig. En op zaterdag moet er niet in de vroegte ontbeten worden opdat vrouwlief ongeveer als eerste kan gaan aanschuiven aan de deuren van de Inno.

Ik heb het recentelijk nog meegemaakt.

Tientallen - hoofdzakelijk vrouwelijke - wezens staan een kwartier voor openingstijd te wachten.
Hun blikken gericht naar alle spullen in de winkel.
Met hun gedachten al de kortste weg uitstippelend naar het juiste rek.
En dan als een bende verhongerde hyena's de prooi aanvallen.
Dat ze hier en daar een duw moeten geven én incasseren - nemen ze er maar bij ... zolang dat ze op het einde van de jacht enkele trofeeën naar huis kunnen nemen.

Maar nu keert de rust nog terug.
De winkels liggen er weer verlaten bij.
Winkeliers en verkoopsters wachten op een eerste klant.
Het is wachten op Godot.
Het geld is immers op.

Toch doet Jack er alles aan om toch nog volk naar zijn computerzaak 'De Mak in Tosh' te lokken.
Hij deed daarvoor beroep op een befaamd reclamebureau.
Zes weken later én enkele duizenden euro's armen kon Jack vandaag voor het eerst 'zijn' advertentie in de lokale krant vinden.

Hij was er best trots op.
En nu maar hopen dat zijn potentiële klanten door de spectaculaire korting massaal afzakken naar zijn computerwinkel.
Aan de sterk verlaagde prijs zal het zeker niet liggen!:))

9 Reacties

At woensdag, augustus 02, 2006, Blogger Muggenbeet said...

Je houdt het soms niet voor mogelijk hé?

 
At woensdag, augustus 02, 2006, Blogger maup said...

wat een seksistisch stukje. dat er vooral vrouwen stonden te wachten, wil ik nog wel geloven, maar dat je meent te weten wat er in hun hoofden omgaat en dat dan ook nog zo denigrerend weergeeft, stelt teleur. de toon is hier doorgaans genuanceerder.

 
At woensdag, augustus 02, 2006, Anonymous Anoniem said...

beste maup ... het is een 'cursiefje' ... En wees gerust, ik weet nog altijd niet wat er in het hoofd van iemand precies omgaat ... maar laat mij daarover maar fantaseren!
By the way als je andere teksten uit mijn blog leest, zal je ook wel merken dat 'cursief huigje' ook niet altijd genuanceerd over dé mannen, dé politiekers, dé jeugd ... schrijft.

 
At donderdag, augustus 03, 2006, Blogger maup said...

ach, 't zal wel tegen m'n zere been hebben geschopt. goed gedoseerd venijn geven stukjes doorgaans pit, dat beeld van de hyena's viel bij mij net verkeerd.

 
At donderdag, augustus 03, 2006, Blogger pierre du coin said...

Volgende week volgt waarschijnlijk een nieuwe advertentiecampagne met de slogan "twee halen, drie betalen".

 
At donderdag, augustus 03, 2006, Anonymous Anoniem said...

En dat voor een tweede afrijzing!
Groetjes en bedankt voor je bezoekje.

 
At donderdag, augustus 03, 2006, Blogger Julia said...

Nou Maup ,ik bezit een winkel in vrouwenmode en laat me je met mijn 12 jaar ervaring in uitverkopen vertellen dat vrouwen hyena's zijn als het op kortingen aankomt. Dat is ook de reden dat mijn winkeltje nu ter ziele gaat .Ze wachten op de uitverkoop !!!Heel begrijpelijk, maar funest voor de ondernemer. Maar goed ,ik blijf vrolijk :):)

 
At dinsdag, augustus 08, 2006, Anonymous Anoniem said...

ik hoorde van een supermarktmedewerker dat ze aan het eind van de dag bij het oranje-afprijs-stickeren eens een hogere dan de oorspronkelijke prijs hadden geschreven, de klanten létten niet eens wat er stond, ze zagen alleen de sticker en namen het product klakkeloos mee...

 
At dinsdag, augustus 08, 2006, Blogger sb1rd said...

Geweldige foto! Zoiets wordt bedacht, in elkaar gezet, waarschijnlijk door verschillende mensen bekeken, en afgedrukt en al die tijd ziet niemand dat het onzin is.
Robert (Secretarisvogel)

 

Een reactie posten

<< Home