vrijdag, januari 18, 2008

Kriebelen

krie·be·len (ov.ww., ook abs.)
1 de huid licht aanraken en zo een hinderlijke gevoel veroorzaken
2 heel klein schrijven => krabbelen


En als het kriebelt, moet je krabben! Dat dit plezant kan zijn, bewijst dit veertje. Klik er op, kies de taal én raak met het veertje eens het voorhoofd aan, de schouder, de dijen én vergeet zeker niet eens de tenen te kriebelen. Spektakel verzekerd!

Van kriebels gesproken ...

1. waarvan krijg jij de kriebels?

2. waar mag iemand je zeker niet kriebelen?

3. wat is jouw mooiste kriebelmoment aller tijden?

Alvast nog een fijn kriebelweekend!

10 Reacties

At zaterdag, januari 20, 2007, Blogger Filia Solis said...

1) Kleine kriebeldiertjes met van die kriebelpootjes. Brrrr, ik begin nu al te rillen.

2) Mijn voeten! Op een pyjamafeest ben ik ooit tweemaal na elkaar wakkergekriebeld aan m'n voeten, en dat was dus niet zo leuk... ALhoewel ik er nu wel om kan lachen :)

3) Wel, dat ga ik nu eens niet aan je neus hangen ;)

 
At zaterdag, januari 20, 2007, Blogger Julia said...

Haa ha ha Dat is geinig !!
nou daar gaat ie dan ;
1 Ik krijg de kriebels als ik voel dat ik kwaad ga worden. Ik voel dan de kriebel omhoog kruipen langs m'n hals .
2 Onder mijn voeten , vreselijk !
3 We gaan niet te intiem worden he ?????? ;) :)

Jij ook een heel fijn kriebel weekend !

 
At zondag, januari 21, 2007, Blogger Elenchi said...

1) van plotse gelukkigheidsbuien. Soms kan ik over de straten sluieren en gebeuren van die kleinigheidjes. Een man die me al fluitend passeert, een vrolijk liedje,... En dan voel ik het echt kriebelen boven de borst!

2) Net onder mijn kin. Dat kan ik echt niet verdragen... brrr

3)Het mooiste weet ik niet meer, maar een van de betere kriebelmomenten was toen men vriend een tijdje geleden heel onverwachts in mijn nek kwam kriebelen terwijl ik nog aan het koken was.

 
At zaterdag, januari 19, 2008, Anonymous Anoniem said...

1. Van enge dromen...

2. In mijn knieholte of aan mijn onderarm :)

3. Als iemand me probeert te kriebelen onder mijn voeten. Ik kan daar tegen en bijna niemand verwacht dat ik niet reageer! :D

 
At zaterdag, januari 19, 2008, Blogger Elsje said...

1. fijne kriebels: spanning vlak voor een presentatie
nare kriebels: sympathisanten van Geert Wilders

2. overal behalve op mijn rug

3. tjsa, hmmm... not safe for your blog denk ik zo

 
At zaterdag, januari 19, 2008, Anonymous Anoniem said...

1. kriebels krijg ik van mensen die wijzen, vooral als die vinger richting mijn buik of dij gericht is.
2.overal
3.Heel even, een enkele kriebel in de lende, van de persoon die tegenover je staat, en waar je heel heel stiekem heel heel veel voor voelt

 
At zaterdag, januari 19, 2008, Anonymous Anoniem said...

Je mag me overal kriebelen (en nee, dit is geen invitatie), maar kietels heb ik niet. Niet onderaan mijn voeten, niet onder mijn oksels, niet...
Ik kan je echter een hele waslijst voorleggen met zaken waarvan ik de kriebels krijg. Doch die zetten allerminst tot lachen aan. ;-)
Leuk, dat wulpse 'kietel mij'-madammeke.

 
At zondag, januari 20, 2008, Anonymous Anoniem said...

Ik kreeg kriebels van dit stukje ;-)

 
At zondag, januari 20, 2008, Blogger Suske. said...

ik krijg de kriebels als ik s'morgens die tieners op hun fiets door het centrum zie koersen. grrrr

ik heb geen kriebels en daar krijgt mijn vrouw dan weer de kriebels van.

 
At zondag, januari 20, 2008, Blogger Ingelien said...

Jammer dat het geen man was: daarvan kreeg ik de kriebels;)
Neen ik vond het verrassend.
En ik bewaar alleen leuke kriebels.

 

Een reactie posten

<< Home