zondag, december 30, 2007

Leeslinten

Bloggen en surfen. Het blijft voor velen niet te vatten wat een mens daar aan heeft. Ik vat het zelf ook niet altijd. Maar één ding weet ik wel: bloggen kan leiden tot verrassende zaken. Eerder had ik het al eens over 'Mike en Julia die mij flitsten', en over een Poolse vriendschapsverklaring.

2007 wil ik echter niet afsluiten zonder toch even een bijzondere samenwerking in de kijker te plaatsen. Wellicht weten jullie dat ik naast deze Cursiefjes-blog ook
een blog heb met enkel en alleen maar foto's.

Welnu, in de blogwereld leerde ik 'Leeslinten' kennen. Een fascinerende blog, gemaakt door Inge Deconinck. Met Leeslinten wil zij de lezer dichter brengen bij haar wereld van beeldspraak.
Het opmerkelijke is dat zij er telkens weer in slaagt om in enkele luttele zinnen zoveel emotie, zoveel kracht neer te pennen.

Sinds oktober is er een hechte samenwerking ontstaan met Cursief Huigje. Inge plaatst immers telkens één foto bij haar gedicht. Ze zorgt voor een opmerkelijke symbiose tussen woord en beeld.
Af en toe plaatst ze één van mijn foto's bij een gedicht.


Ik vind het wonderlijk dat 'beelden' ontstaan in mijn hoofd nu ook een andere dimensie krijgen.
Ze krijgen woorden opgeprikt.
Daardoor worden mijn beelden méér dan voorheen.

Oordeel maar zelf.
Of liever, plaats Leeslinten bij je favorieten.
Meer dan de moeite waard om er af en toe eens langs te gaan.

Klimop
Prikkels
Regenbui
Roerloos
Rilling
Fotochemie
Openen
Blind
Snoep
Warmtebron
Als
Kleurbad
Voor ogen
Droomtijd

Beste bloggers, hebben jullie ook al via jullie blog één of andere opmerkelijke samenwerking, vriendschap, ... opgebouwd met een collega-blogger?

Labels:

16 Reacties

At zondag, december 30, 2007, Anonymous Anoniem said...

ow ik heb al zoveel gehad aan, geleerd van en gekregen door het bloggen ! heb er ook al eens een logje aan gewijd.

zal zo eens even bij m'n naamgenote gaan kijken ook !

 
At zondag, december 30, 2007, Anonymous Anoniem said...

Bart, ik wens je nog een vruchtbare samenwerking (wat bloggen betreft, uiteraard!) samen met Inge. Héél mooi wat jullie maken...ik pas meteen mijn blogroll aan - zeker voor een streekgenote!
Voorspoedig 2008!

 
At zondag, december 30, 2007, Anonymous Anoniem said...

Bart, ik wens je nog een vruchtbare samenwerking (wat bloggen betreft, uiteraard!) samen met Inge. Héél mooi wat jullie maken...ik pas meteen mijn blogroll aan - zeker voor een streekgenote!
Voorspoedig 2008!

 
At maandag, december 31, 2007, Blogger saartje said...

en ook ik zal genieten van jullie samenwerking :-)

 
At maandag, december 31, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik wens je een fijn jaar en veel blogplezier. Leeslinten is idd de moeite om te lezen/bekijken. Mooie samenwerking!

 
At maandag, december 31, 2007, Anonymous Anoniem said...

Bedankt voor de toffe tip. Ik wens je een gezond en vreugdevol (blog)jaar.

 
At maandag, december 31, 2007, Blogger Julia said...

Bart , ik wens je alle goeds voor 2008 en bedankt voor het leuke contact , nu al andehalf jaar denk ik :):)

En ik moet nodig eens je foto's gaan bekijken , dat vergeet ik soms !

 
At maandag, december 31, 2007, Blogger Aukje said...

Last message

HAPPY NEWYEAR!!!!!
Kan niet tot 24.00 uur wachten!!!

 
At dinsdag, januari 01, 2008, Anonymous Anoniem said...

Mijn nieuwjaarswens 2008 : iedereen gelukkig. Op mijn blog wilde ik een foto van een beeld zetten en vond een gedicht van een dichteres er perfect bij passen . Tot mijn verbazing kreeg ik een heel positieve en aanmoedigende email terug.Een schat van een mens.

 
At dinsdag, januari 01, 2008, Blogger Maurice said...

Gelukkig nieuwjaar !!!!!!!

 
At woensdag, januari 02, 2008, Anonymous Anoniem said...

mooi 2008
met nog leuke ontmoetingen en wijsheden!
en ja sommige bloggers kregen een speciale plaats in m'n hart!

 
At woensdag, januari 02, 2008, Blogger Elsje said...

Wist je dat dit soort samenkomen van beeld en woord een hele mooie naam heeft? Ekfrastiek. Zie:
http://tinyurl.com/364ums

 
At woensdag, januari 02, 2008, Anonymous Anoniem said...

Van mij ook een fantastisch 2008 toegewenst!

 
At donderdag, januari 03, 2008, Anonymous Anoniem said...

Achja, de wondere wereld van bloggen en vrienden en alles wat daartussen ligt ;-) Vóór dat we de blogs ontdekten, maakten een goede vriend (Ary, van Vandiedingen) en ik al samen clubs en websites, waar ànderen weer op af moesten komen...nu bloggen we gescheiden...maar linken liggen er nog vaak genoeg...leuk is dat!

 
At donderdag, januari 03, 2008, Anonymous Anoniem said...

Ohja, en die samenwerking die jij gevonden hebt, die gaat ook in mijn 'leeslijst'. Dank!

 
At vrijdag, januari 04, 2008, Blogger Blue said...

back :-)
en thx voor de tip!!

 

Een reactie posten

<< Home