dinsdag, november 20, 2007

Levensvragen

Terwijl het landje al 163 dagen zonder regering zit, zit Jos met zijn dagschotel, een Westvleteren 12° voor zijn neus. Hij laat zich niet van de wijs brengen door de krantenkop in het Nieuwsblad 'Steeds meer mensen drinken zich dood'.

Jos is immers van mening dat een stevige dagschotel de kans verhoogt een antwoord te vinden op zijn vele levensvragen. Sinds 16 oktober schrijft hij elke dag één levensvraag op papier. Cursief Huigje kon beslag leggen op die lijst.

1. Stel dat mijn werkgever beslist om
hoofddoeken te verbieden in het ziekenhuis, wat doen we dan met de netjes op de hoofden van het keukenpersoneel?

2. Stel dat het roken verboden wordt op de totale werkvloer, wat gebeurt er dan met de rook uit
de dampkap?

3. Stel dat muziek niet meer mag weerklinken, wat doe je dan met die man die thuis komt en de tweede viool moet spelen?

4. Stel dat er niets meer op papier mag gezet worden, wat moet die persoon dan doen die toch graag een blad voor zijn mond houdt?

5. Stel dat je niet meer gek mag doen, hoe moet
die gekke koe dan loeien?

6. Stel dat afvallen niet meer hoeft, waar moet je dan terecht met de afvalemmers?

7. Stel dat er geen leven meer is na de dood, wat moet ik dan met een hemels gevoel?

8. Stel dat we niet meer mogen bewegen, wat doe ik dan met mijn bewogen hart?

9. Stel dat er niet meer gepest mag worden, hoe moet het dan verder met die kip met
vogelpest?

10. Stel dat vliegen nooit meer mogelijk is, hoe moet
de bromvlieg zich dan voelen?

11. Stel dat er steeds een bal permanent aanwezig moet zijn, wat doe je dan als er écht geen bal te zien op tv?

Ik vermoed dat Jos nog voor een tijdje zoet is. Ik hoop voor hem dat hij zal toekomen met een bak trappist. Het zal trouwens moeten, want de biertelefoon in
de Sint-Sixtusabdij laat weten dat de voorraad 12° al op is.
Ik zie Jos niet direct overschakelen naar een concurrerende abdij.

Dus wie Jos een duwtje in de rug wil geven én het antwoord weet op één van zijn levensvragen - laat het me weten. Ik zorg ervoor dat Jos op de hoogte wordt gebracht!

Labels:

20 Reacties

At woensdag, augustus 17, 2005, Anonymous Anoniem said...

1.gaan vissen
2.die wordt gefilterd door uw longen
3.zijn snaren doorknippen
4.zijn bek houden, papierloos
5.via andere kanalen
6.die moeten op de afvalhoop tiens
7.bijhouden tot je gereïncarneerd bent
8.invriezen
9.olie bijgieten, dat loopt wel los
10.als iemand die moet brommen
11.hetzelfde als nu:tekstjes schrijven

 
At donderdag, augustus 18, 2005, Anonymous Anoniem said...

@thedude: ik wist niet dat je een schitterende filosoof was! Misschien solliciteren bij TV één om er de plaats van Professor Torfs in te nemen:)) By the way, ik denk dat de Jos van contentement nog vlug een trappistje zal drinken. Namens Jos: bedankt!

 
At donderdag, augustus 18, 2005, Anonymous Anoniem said...

Correctie: ik ben een fenomenale filosoof, maar toch bedankt. Ik heb al gesolliciteerd bij de 1 als regelbare stoel voor Evi Gruyaart, helaas ze was al genomen. Schol!

 
At donderdag, augustus 18, 2005, Anonymous Anoniem said...

1. gebruiken als grote thee-builtjes
2. Als je dampkap rookt heb je een probleem
3. Die moet dan maar onder de sloef gaan liggen
4. Dat hij een druivenblad neemt, zoals Adam ook deed
5. Dol zijn en in opstand komen
6. 't containerpark
7. vervangen door doodse stilte
8. er een steen van maken
9. klaarmaken met zoetzure saus
10. als een leeuw in een kooi
11. het u geen bal aantrekken

 
At donderdag, augustus 18, 2005, Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At woensdag, oktober 05, 2005, Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At dinsdag, november 20, 2007, Anonymous Anoniem said...

1. vaatdoekjes
2. dampkappen (gek woord) worden ook verboden. probleem opgelost ?
3. die moet dan maar nog een toontje lager gaan zingen, zodat alleen honden 'm nog horen, o nee, dat was hóge tonen... eh...
4. die neemt een onbeschreven blad en begint opnieuw.
5. in staphorst gelden andere regels. (echt !)
6. bij opbod verkopen.
7. er nu van genieten, want straks kan 't niet meer !
8. koesteren als de herinnering die het is.
9. vogeLpest, niet vo-gepest. dus. geen probleem.
1o. die zal ff wat brommen, maar komt goed.
11. er tegenaan gaan staan met je...

(hihi leuk logje)

 
At woensdag, november 21, 2007, Blogger Julia said...

Ik kom morgen even lezen Bart want ik loop hier nogal achter zie ik . Kom morgen terug !!

 
At woensdag, november 21, 2007, Blogger Daniel Struyf said...

Mag ik er nog eentje toevoegen, met permissie?

Stel dat we door een treinstaking niet meer mogen aankomen in Brussel-Noord, hoe moeten we dan in godsnaam vermageren?

 
At woensdag, november 21, 2007, Anonymous Anoniem said...

pffffffffff aan westvleteren drink je je niet dood á 7,60 per fles:-)

groetjes
klaproos

 
At donderdag, november 22, 2007, Blogger Maurice said...

Zotte Belg! whoeahahahahaha

 
At donderdag, november 22, 2007, Blogger Ingelien said...

Een paar tips voor Jos :

3.Die man gaat een drinken (of meer) en luistert naar de muziek in zijn glas!
4. Een onbescheven blad voor zijn mond houden;)
7. Je hemels gevoel beter nu vasthouden je zal er meer aan hebben dan na je dood.
8. Een fietsslot kopen;)
9. De pest mag weg Jos letterlijk en figuurlijk!
10. Ja de bromvlieg erg maar dacht Jos ook aan de duiven op je fotoblog ? Moeten ze daar eeuwig zitten zonder ooit nog samen te vliegen ?

Gelukkig dat je Jos kent zo heb je weer een schitterend cursiefje!

 
At donderdag, november 22, 2007, Anonymous Anoniem said...

Weeral een paar serieuze levensvragen verder zie... Het leven en zijn vragen kunnen toch mooi zijn!!

 
At vrijdag, november 23, 2007, Blogger Julia said...

Ik ben weer bijgelezen hier Bart en heb genoten . Fijn weekend !

 
At vrijdag, november 23, 2007, Anonymous Anoniem said...

Weet je wat? Laten we het verbieden verbieden. Al dat verbieden. Om zot (of zat) van te worden.

 
At vrijdag, november 23, 2007, Blogger Gerhard said...

Stel dat je geen regering kan vinden, wat doe je dan met het land? ;-)

 
At vrijdag, november 23, 2007, Anonymous Anoniem said...

Stel dat ik blind zou zijn, dan zou ik de antwoorden op bovenstaande vragen niet kunnen zien als ik ze opgeschreven heb.

 
At zaterdag, november 24, 2007, Anonymous Anoniem said...

met uitzondering van vraag 3 is het antwoord op al die vragen: 32.
antwoord van vraag 3 is: postnatale depressie.

 
At zaterdag, november 24, 2007, Blogger Gerhard said...

@depolle: Ik meende dat het antwoord 42 was! Ik heb het nog even nagezocht en ja hoor:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Answer_to_Life,_the_Universe,_and_Everything

 
At zaterdag, november 24, 2007, Anonymous Anoniem said...

Vaststellen dat God niet bestaat. Hoe bestaat het!

 

Een reactie posten

<< Home