dinsdag, januari 08, 2008

Stokjes vangen (1)

Het jaar, dat volgens de Belgische Post 367 dagen zal tellen, is nog maar pas begonnen of Cursief Huigje kreeg al twee stokjes toegeworpen. Eentje van Sara én eentje van Els.
Vandaag grijp ik het stokje vast gegooid door Els.

3 artiesten die Cursief Huigje in 2007 leerde kennen:

Luka Bloom, een Ierse singer-songwriter: een artiest die al ruim 20 jaar meegaat, maar die nu pas in mijn vizier kwam, via een tip van één van mijn collega-bloggers.

Paul Potts, in het dagelijkse leven verkoper van gsm-telefoons en amateur-operazanger: hij verwierf internationale bekendheid na zijn overwinning in de 'Britains's got talent'-wedstrijd. Cursief Huigje besteedde reeds eerder aandacht aan dat fenomeen. En deze week nog kreeg ie de eerste full-cd van Paul Potts cadeau. De moeite waard!

Gunter Lamoot, een westvlaamse stand-up comedian. Ik zag hem live aan het werk in de Aalsterse werf, waar hij op navolgbare wijze zijn Veroniek-typeke bracht. Ronduit schitterend.

3 dingen die Cursief Huigje niet licht zal vergeten:

Siena, voor het tweede jaar op rij brachten we de vakantie door in het hete Toscane. Ook nu zorgde het schelpvormige Piazzo del Campo voor een fantastisch niet-te-omschrijven gevoel.

optreden van
Herman Van Veen in CC De Werf te Aalst. Een onvergetelijk mooie avond.

het samen zijn, de genegenheid, het geplaag, de liefde, de vlinders, de etentjes, de gedeelde lach en traan ... met mijn eega alsook met enkele bovenste beste vrienden. (ben ik nu een beetje te klef?:)

3 stommiteiten/blunders/schaamtelijkheden

's morgens eens op bureau
koffie gezet. Eerst voldoende water in het reservoir gedaan, vervolgens enkele schepjes Douwe Egberts, daarna op de knop geduwd. Echter was ik vergeten om de koffiekan op de juiste plaats te zetten. Dus was er na verloop van tijd over koffie te vinden, op de vloer, op de papieren ...

op een andere morgen er eens in geslaagd om zo verstrooid te zijn dat de Citroen Picasso (weliswaar traagjes) tegen de voorliggende auto botste. Gelukkig waren het twee sterke auto's, er was geen krasje te zien.

in 2007 enkele keren in geslaagd om voor een gesloten bibliotheek, bank en winkel te staan.

3 dingen waar Cursief Huigje trots op is

trots op enkele foto's die geplaatst zijn op
deze blog.

trots op de kinderen die elk op hun eigen manier beslissingen nemen in hun leven.

trots dat we (ik en een collega) op één jaar tijd meer dan 75 000 euro fundraisinggeld ingezameld hebben voor
het goede doel.

3 gekochte of gekregen dingen

nostalgie boven alles: de aankoop van
een platenspeler.

de vele gratis
filmtickets die ik won, en daardoor prachtige uren in de cinema kon doorbrengen met 'Caramel', ' A mighty heart', 'Venus', 'Dagen zonder lief', 'Becoming Jane' ....

twee schilderijen van
Brian Edmonds, een Amerikaanse collega-blogger die daarmee zijn dank uitdrukte voor een aantal foto's die ik hem bezorgde.

3 mensen die dit stokje van Cursief Huigje krijgen

Maxentia, Julia en Cat mogen zich opmaken om aan de slag te gaan. Vangen maar, dit stokje!!

Labels: ,

16 Reacties

At dinsdag, januari 08, 2008, Blogger jana said...

Ik was er niet in de Werf, maar ik zal al de optredens die ik zag van Herman van Veen ook niet gauw vergeten.
Pracht artiest!

 
At dinsdag, januari 08, 2008, Blogger Suske. said...

Geloof het of niet maar ik zag Luka Bloom bijna 20 jaar geleden live op een of ander festivalleke (in Aarschot als ik mij goed herinner) en hij was beregoed.
Iedereen geloofde dat de doorbraak toen zou komen, maar dat jammer genoeg nooit echt gebeurd.

 
At dinsdag, januari 08, 2008, Blogger Julia said...

Ik heb het gevangen Bart en zal me er eén dezer dagen aan wagen . Mooie antwoorden heb je gegeven !

 
At dinsdag, januari 08, 2008, Blogger Sjaak said...

ik ben trots op je, stokkenvanger! ;-) en om Lamoot heb ik erg moeten lachen (shalala, the reflex flecflecflecflecflex :o) )

 
At woensdag, januari 09, 2008, Blogger Daniel Struyf said...

Ha ha, dat van De Post wist ik niet! Je houdt het toch werkelijk niet voor mogelijk...

 
At woensdag, januari 09, 2008, Anonymous Anoniem said...

Got it!

 
At woensdag, januari 09, 2008, Anonymous Anoniem said...

367 dagen? Dat noem ik nu eens een echt schrikkeljaar, zie.

 
At woensdag, januari 09, 2008, Blogger Ingelien said...

Leuk idee ;)

 
At donderdag, januari 10, 2008, Blogger Maxentia de Beauvais said...

Leuke weetjes! Stokje aangekomen. Ik ben een trage blogger maar het komt eraan hoor!

 
At donderdag, januari 10, 2008, Anonymous Anoniem said...

een leuk stokske ! leuk om te lezen ! (tis dat ik er nog één heb liggen, anders gapte ik deze ook gewoon mee... maar tijd... en zo...)

 
At donderdag, januari 10, 2008, Anonymous Anoniem said...

goh... ...dat voor gesloten banken, bibliotheken en winkels staan ken ik. en nog steeds blijf ik spontaan naar daar gaan, zonder de openingsuren na te kijken.

 
At donderdag, januari 10, 2008, Anonymous Anoniem said...

Ik heb laatst fragmenten gehoord van die cd van Potts en vond dat toch wel behoorlijk verschrikkelijk. Maar ieder zijn smaak. Veel plezier ermee.

 
At donderdag, januari 10, 2008, Blogger Elsje said...

erhm, ik geloof dat ik onder een verkeerde identiteit de trotse opmerking heb gemaakt.... sjaak moet elsje zijn... lastig, zo'n computer delen!

 
At zondag, januari 13, 2008, Anonymous Anoniem said...

en ik ben trots op een nonkel met zoveel talent :)

 
At maandag, januari 14, 2008, Anonymous Anoniem said...

Luka Bloom is echt geweldig. Afgelopen jaar heb ik hem voor de tweede keer live gezien en het zal wellicht niet de laatste keer zijn als het van mij afhangt.

 
At woensdag, januari 23, 2008, Blogger elke said...

Kijk eens aan: ook ik ben Herman Van Veen gaan bezoeken, al was het dan in Brugge. De derde keer al dat ik ging en hij blijft fantastisch.
Geef mij maar dàt in plaats van de opera. ;-)

 

Een reactie posten

<< Home