woensdag, augustus 08, 2007

Italiaans cliché (2)

Had ik het vorige keer over de prestaties van de Italianen op de weg, nu verklaart Cursief Huigje de oorlog aan volgend cliché:

Toscane is overroepen. Het is nu eenmaal 'in' om te kunnen zeggen dat je in Toscane vertoeft hebt. Maar wat je in die streek ziet, zie je ook op veel andere plaatsen in Europa.
Ik moet het toegeven: twee jaar geleden trok ik ook met die gedachten richting Toscane. Tot dan wist ik enkel dat onze ex-premier Guy en ex-VU-voorzitter Bert er hun vakantie doorbrengen. Niet samen, voor alle politieke duidelijkheid.

Maar één ding is duidelijk: je moet 'het' gezien hebben om te geloven: na elke bocht krijg je ander stukje Toscane te zien, de wondermooie cipressenrijen, de olijven, de wijngaarden, de heuvels, de kleine dorpjes, de middeleeuwse stadjes, de Etruskische restanten ... voeg daarbij de zon, de stilte, het lekkere eten, de briljante ijsjes, de autovrije stadjes ... en je ontdekt er de ideale mix van prachtige natuur en cultuur. Ondertussen zwierven we al één maand rond in Siena, Firenze, Volterra, San Gimignano, Pistoia, Lucca, Pisa, Montipulciano, de Chianti-streek ... Wat je daar allemaal ontdekt, is onbeschrijflijk mooi.








Labels:

11 Reacties

At woensdag, augustus 08, 2007, Anonymous Anoniem said...

De foto's zijn alvast om bij weg te dromen.

 
At woensdag, augustus 08, 2007, Blogger vrouwenliefhebster said...

Ik krijg alvast zin om te vertrekken :-).

 
At woensdag, augustus 08, 2007, Blogger Nagolore said...

Nu ben ik helemààl overtuigd. Ik denk er aan volgend jaar daar alvast enige tijd door te brengen. Paasvakantie, lente...(liever niet in het hoofdseizoen...?)
Knappe foto's!

 
At woensdag, augustus 08, 2007, Anonymous Anoniem said...

Toscane heeft inderdaad ontelbare mooie plekjes. Het is zeker geen cliché.
Typerende foto's!

 
At donderdag, augustus 09, 2007, Blogger Maxentia de Beauvais said...

Verleidelijk. Je beschrijft het alleszins met een aanstekelijk enthousiasme!

 
At donderdag, augustus 09, 2007, Blogger René said...

Toscane is een van de mooiste stukjes Europa denk ik. Bij het zien van de foto's krijg ik alweer zin om terug te gaan, zeker nu het hier grauw en nat is.

 
At donderdag, augustus 09, 2007, Anonymous Anoniem said...

Prachtige streek.

 
At donderdag, augustus 09, 2007, Blogger Aukje said...

Zijn weer terug!
Hebben met volle teugen genoten!
Frankrijk doorkruist, was geweldig.

 
At vrijdag, augustus 10, 2007, Blogger Blue said...

Ja ik heb mijn hart verloren aan Siena, uuuuuuuren kan ik op het plein daar zitten

 
At zaterdag, augustus 11, 2007, Blogger Julia said...

O je bent een goede ambassadeur voor Toscane . Een ieder krijgt nu zin om te gaan !!

 
At zaterdag, augustus 11, 2007, Anonymous Anoniem said...

3 van de 5 foto's heb ik ook. Maar het blijft een verrukking om naar te kijken.

 

Een reactie posten

<< Home