woensdag, augustus 22, 2007

Save the last dance

Sophie begrijpt er geen snars van.

Jarenlang zaagde ze Wim, haar man de oren van het lijf om danslessen te volgen.
Telkens weer kreeg ze een njet.
Dat kon ze moeilijk verkroppen. De enkele verplichte danspasjes (op huwelijksfeesten en verjaardagsfeestjes) met Wim leverden immers steevast een resem blauwe plekken op. En dan nog maar te zwijgen over de tenen die regelmatig kennis moesten maken met schoenmaat 46, waarop een lijf van ongeveer 85 kg vasthing.

Drie weken geleden echter komt Sofie omstreeks 18 uur thuis na een drukke werkdag. Ze opent de voordeur. En hoort in de living een Paso Doble weergalmen. Daar gearriveerd nodigt Wim haar uit voor de dans. Gevolg: één verstuikte teen.
Maar dat neemm de danslust bij Wim niet weg, integendeel.
Elke avond opnieuw staat hij uren op de keukenvloer, die omgetoverd werd tot een dansvloer.

Sofie, totaal ondersteboven van Wims nieuwe hobby, stelt voor om naar een dansschool te gaan, teneinde toch eens een dansje te kunnen doen waarbij Wim goed in de maat meedanst.
Wim haalt weer zijn njet naar boven.

En vandaag tijdens het middageten zegt Wim: 'Schatteke. Doe maar je mooiste danskostuumke aan. Morgenavond is het zo ver! We worden wereldkampioen!"
Sofie vreest dat Wim een klop van de hamer heeft gekregen, of een aanval van shizofrenie!
En dan ziet ze de krant liggen, naast haar bord.
Dàn wordt alles duidelijk.
Denkend aan de pijnlijke tenen en de hopeloze danspasjes, gelooft ze voor één keer haar man.
Hij wordt wereldkampioen. Zonder twijfel.

Labels:

14 Reacties

At woensdag, augustus 22, 2007, Anonymous Anoniem said...

Wohoow! wohoow voor de organisatie van zo een wereldcampioenschap! en wohoow voor hem! winnen die handel! ik kruis mijn tenen en brand mijn kaarsjes

 
At woensdag, augustus 22, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ondergetekende zou ook wel eens in de prijzen kunnen vallen...

 
At woensdag, augustus 22, 2007, Blogger Pedro said...

Er is voor mij dus ook nog hoop.

 
At woensdag, augustus 22, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ze verzinnen overal kampioenschappen voor.

 
At woensdag, augustus 22, 2007, Blogger Unknown said...

Wie weet maken ze geen kans.

 
At donderdag, augustus 23, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik duim voor je Cursief... euh... voor Wim ;-)

 
At donderdag, augustus 23, 2007, Anonymous Anoniem said...

hahaha erg grappig stukje en ook hier verbazing over waar ze allemaal wk's voor verzinnen...

 
At donderdag, augustus 23, 2007, Blogger pierre du coin said...

Zou ik mij nog kunnen inschrijven?

 
At donderdag, augustus 23, 2007, Anonymous Anoniem said...

altijd plezant hoe je een mooi verhaaltje weet te verzinnen bij een artikel of een foto! :-)

 
At donderdag, augustus 23, 2007, Blogger Valerie said...

Gelukkig voor alle deelnemers moet ik 's avonds werken, anders had ik de concurrentie zo naar huis gedanst...

 
At donderdag, augustus 23, 2007, Anonymous Anoniem said...

Dat zal daar een begankenis worden. Ik ken er persoonlijk ook nog een stuk of tien die daar niet slecht zouden presteren.

 
At donderdag, augustus 23, 2007, Anonymous Anoniem said...

Hilarisch verhaaltje :D

 
At donderdag, augustus 23, 2007, Blogger depolle said...

en wat is het volgende?

uit de maat dansen met hoge hakken terwijl je een gsm zo ver mogelijk weggooit?

 
At donderdag, augustus 23, 2007, Anonymous Anoniem said...

Dat lijkt me nog best moeilijk hoor, net als echt vals zingen.

 

Een reactie posten

<< Home