vrijdag, september 28, 2007

Caramel

Dankzij dit kon ik de voorbije week kennismaken met Caramel, een Libanese film die zich afspeelt in en rond een schoonheidssalon in Beiroet.
Blue vroeg me te laten weten wat ik van de film vond. Ook Tender Feelings was benieuwd naar mijn opinie. Ze vroeg zich af of mannen de film even goed zouden vinden.
Kunnen enkel vrouwen de zogenaamde vrouwenfilms appreciëren? Neen toch?

Caramel brengt het verhaal van vijf vrouwen.
Layla houdt van Rabih, een getrouwde man. Nisrine is Moslim. Ze staat op trouwen, maar is geen maagd meer. Rima voelt zich aangetrokken tot vrouwen. Haar leven volgt het ritme van de bezoekjes van een beeldschone klant. Jamale weigert ouder te worden. Rose heeft haar eigen leven opgeofferd om voor haar zieke zus te zorgen.


De officiële trailer (maak na 8 seconden zwart kennis met Caramel!)




De film was ronduit prachtig. Op schitterende manier werden relaties, verwachtingen, verlangens, ontgoochelingen en een gans gamma van andere emoties in beeld gebracht. Alles overgoten met zowel een vleugje humor als met de fantastische caramelkleuren. Voor één keer was het dan ook jammer dat we de caramelgeur niet konden ruiken!
Opmerkelijke acteerprestaties - zeker als je weet dat met uitzondering van Nadine Labaki en Abdel kKram niemand anders van de hoofdrolspelers ooit al in een film meespeelde!

Ik was alvast met een glimlach de zaal buiten. De film mocht voor mijn part nog uren blijven duren.

Mocht iemand een filmaffiche van Caramel kunnen bemachtigen, ik zou een heel tevreden blogger zijn!:))

Wie deze film al gezien heeft, laat je me weten wat je er van vond?
Of ben je geen fan van zgn vrouwenfilms? Kan iemand me duidelijk maken wat dit precies is?:)

Labels:

12 Reacties

At vrijdag, september 28, 2007, Blogger Julia said...

O die ga ik zien ,vast en zeker !lijkt me geweldig !

 
At vrijdag, september 28, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ergens las ik over vrouwenfilms dat het feelgood-films zijn, romantische komedies, waarin de mannen twinkelende oogjes hebben en kuiltjes in de kin, en waarnaar vrouwen gezellig heen gaan met vriendinnen, zussen of buurvrouwen, liefst in groepjes.
Jouw beschrijving nodigt alvast uit om te gaan kijken, ook al ben ik dan een man.
A propos, vrouwenfilm: is dat niet de cimematografische tegenhanger van de chick lit in de boekenwereld? ;-)

 
At zaterdag, september 29, 2007, Anonymous Anoniem said...

hahaha goed dat je ff zei van die 8 seconden zwart !
denk niet dat ik 'm ga zien, voorlopig niet althans... heb een tijdje in de bioscoop gewerkt en sinds die tijd ben ik èrg kritisch en vind bijna geen enkele film meer goed... : ( best jammer, gelukkig zijn er nog boeken ; )

 
At zaterdag, september 29, 2007, Anonymous Anoniem said...

Awel, daar ga ik nu ook eens naar kijken sé!

 
At zaterdag, september 29, 2007, Anonymous Anoniem said...

hallo,

ik kan je een heel tevreden blogger maken,want ik heb een affiche van caramel weten te bemachtigen :)
via ieper geraakt die wel bij jou :)
veel plezier ermee

 
At zaterdag, september 29, 2007, Blogger Ingelien said...

Een film die zo te zien helemaal mijn smaak is, Caramel dus ;)
Voor "Caramel" zou ik in mijn vriendenkring zowel mannen als vrouwen kunnen warm maken om mee te gaan.
Tussen ( ) bestaat dat vrouwenfilms?
Of scheelt er iets met mijn mannelijke vrienden ;)
Ik denk veeleer dat het gaat over : les goûts et les couleurs...

 
At zaterdag, september 29, 2007, Blogger Aukje said...

Je brengt me op een idee!

 
At zondag, september 30, 2007, Blogger buddha said...

Ben nog niet gaan kijken, heb ook een duoticket liggen voor deze film.

 
At zondag, september 30, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik noemde deze film een vrouwenfilm om verschillende redenen. Om te beginnen is het een film over vrouwen, gemaakt door een vrouw (wat al niet zo frequent voorvalt). Het speelt zich af in een beautysalon (een plaats waar vooral vrouwen over de vloer komen)in een maatschappij waar vrouwen het iets lastiger hebben dan mannen. Kortom, deze film heeft onrechtstreeks misschien wel iets met mannen te doen maar draait toch vooral om de kronkels en hersenspinsels van een vrouw. Maar ik ben het dus 100% met je eens dat dit een schitterende film is en het is dan ook mooi om te horen dat ook mannen deze "vrouwenfilm" ;-) kunnen appreciëren.

 
At maandag, oktober 01, 2007, Anonymous Anoniem said...

Hey Bart,
Ik heb de film nog niet gezien, maar ik zal er vlug verandering proberen in brengen! En als filmliefhebber, moet je zeker je kans wagen om tickets te winnen voor het filmfestival van gent op hetnieuwsblad.be! :-)
Groetjes,
Petra

 
At maandag, oktober 01, 2007, Blogger Blue said...

Thx!!!!!
hij staat deze of volgende week op het programma...

 
At zaterdag, oktober 20, 2007, Blogger Ledoux said...

Straf.

Ik had 'm heel graag gezien, maar in de buurt was er geen Caramel te bekennen.

En een vrouwenfilm, tja - daarvan heeft elke vrouw een andere definitie, geloof ik...

 

Een reactie posten

<< Home