vrijdag, september 21, 2007

Van -3 naar 0

Het woord viel op de avond waarop we de parkeergarage Sint Michiels te Gent wilden verlaten.
Ik heb het woord opgeraapt én wil ik het vandaag aan de ganse blogwereld verkondigen.

"Daar we kaarten gewonnen hadden voor de avant-premiere van La Medea, trokken we dinsdagavond naar de Gentse binnenstad. Alle parkeerplaatsjes in de buurt waren al ingenomen, zodat ik uiteindelijk de parkeergarage indook.
Zowel op -1 als -2 was er altijd wel eens één plaatsje vrij ... maar de ontwerpers van die garage hebben het principe 'hoe meer plaatsen, hoe meer in de pocket' tot in de puntjes uitgevoerd. Elk parkeerplaatsje is zo uitgetekend dat de auto er precies inkan. Er is geen decimeter overschot. Dus wanneer je pech hebt dat de auto naast jou, een klein beetje uit zijn vak staat ... is het hopen dat je over een smalle auto beschikt om je er nog naast te kunnen wringen.

Ik koos eieren voor mijn geld én reed richting -3 waar de leegte mij tegemoetkwam.

Ondertussen waren kostbare minuten verloren ... het uurwerk tikte vervaarlijk snel richting 20 uur, het moment dat de film zou beginnen.

Gelukkig was er een lift om ons van -3 naar 0 te brengen.
In de kleine lift stonden we met 7 dicht op elkaar gekleefd.
Even werd nog een grapje gemaakt over het maximaal gewicht dat de lift kon dragen.
En dan werd op de knop gedrukt.

In een hemelstergend traag tempo zocht de lift de weg naar boven.
Zowel bij -2 als bij -1 stopte hij zonder reden, om daar weer moeizaam naar boven te klauteren.
De spanning steeg in de lift.
We zagen ons al een avondje opgesloten in die kleine ruimte.

En in spannende momenten kan humor wonderen doen.
Een lieflijke dame draaide zich om in de lift én zei: 'Kijk dat noemen ze nu een onthaastingslift"!

De lift opende zich.
Zeven mensen stapten glimlachend de stad in.

Labels: ,

19 Reacties

At donderdag, september 20, 2007, Blogger Ingelien said...

Heel boeiend cursiefje.
Wat een lift allemaal teweeg kan brengen.
Ik zoek er morgen een op ;)

 
At donderdag, september 20, 2007, Blogger Maxentia de Beauvais said...

voor onthaasten kun je beter de tijd nemen vind ik, anders wordt het een stresslift

 
At donderdag, september 20, 2007, Anonymous Anoniem said...

wat een beetje humor kan doen ..
da's wonderbaarlijk toch :-)

mooi bart, en heb jij genoten ??

 
At donderdag, september 20, 2007, Blogger Cursief Huigje said...

@klaproos: het was een bijzondere film. Heel weinig dialogen. Bijzonder prachtige beelden.

 
At vrijdag, september 21, 2007, Blogger Daniel Struyf said...

'Onthaastingslift', die moet ik onthouden. Mooi cursiefje overigens.

 
At vrijdag, september 21, 2007, Blogger Chantal said...

Leuk scrabble woord...

 
At vrijdag, september 21, 2007, Blogger Aukje said...

Ga gelijk stoppen met trappen lopen.

 
At vrijdag, september 21, 2007, Anonymous Anoniem said...

Bij ons drukken grapjassen op iedere verdieping de knopjes in. Lachen, man.

 
At vrijdag, september 21, 2007, Anonymous Anoniem said...

Prachtig neergepend, C.H.
'Onthaastingslift' is een tof woord. Opsteker voor de lieflijke dame in kwestie.

 
At zaterdag, september 22, 2007, Anonymous Anoniem said...

geweldig.
een vrouw met de juiste instelling.

 
At zaterdag, september 22, 2007, Blogger Maurice said...

Totdat iemand instapt die last heeft van flatulentie (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=flatulentie&btnG=Zoeken&meta=)


Hahahahaha, dan raak je behoorlijk in de stress.

 
At zaterdag, september 22, 2007, Blogger Maurice said...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Winderigheid

 
At zaterdag, september 22, 2007, Anonymous Anoniem said...

't Zijn de geweldig kleine dingen die het hem doen. Onlangs wandelde ik naar mijn auto, al appel etend en een vriendelijke voorbijganger zei met de glimlach: "Smakelijk!" en awel, mijn stressende werkdag was goedgemaakt! :)

 
At zaterdag, september 22, 2007, Anonymous Anoniem said...

liften men krijgt mij daar nog moeilijk in. ik neem de trap. zeker als je met 7 er in moet.

 
At zaterdag, september 22, 2007, Blogger Julia said...

Da's een leuk mens en je logje is top !! Fijn weekend verder Bart !

 
At zondag, september 23, 2007, Anonymous Anoniem said...

Spontaniteit, we zouden het meer moeten bezigen.
Leuk stukje natuur.

 
At zondag, september 23, 2007, Blogger Suske. said...

wat een juist woord op het juiste moment al niet kan teweegbrengen.

welkom in de onthaastingslift.

 
At zondag, september 23, 2007, Anonymous Anoniem said...

ik weet niet of ik dat zo koelbloedig zou hebben opgevat?

 
At maandag, september 24, 2007, Blogger pierre du coin said...

Op zich al een succes dat mensen praten en lachen in de lift. Meestal sta je daar met zijn zevenen naar je schoenen te staren.

 

Een reactie posten

<< Home