zondag, januari 18, 2009

Goede voornemens (1)

De nieuwjaarsmaand sleept zich naar zijn einde. Nog een goeie twee weken tijd heeft de mens op aarde om de obligate nieuwjaarsbezoekjes aan suikernonkel, groottante of nonkel pastoor af te leggen.
Eens dàt achter de rug, is het tijd om de goede voornemens voor het nieuwe jaar in praktijk om te zetten.
Cursief Huigje heeft zijn oor de voorbije weken goed te luisteren gelegd. En wat blijkt: 4/10 medemensen heeft het voornemen om dit jaar wat meer te sporten en om wat kilootjes lichaamsvet kwijt te geraken.
Een nobel doel.
Maar helaas bijna onmogelijk te bereiken.
Cursief Huigje ging namelijk op onderzoek én kwam tot verbijsterende resultaten.
Dikker worden is immers heel wat gemakkelijker dan afslanken.
Want heel veel zaken dat een modale mens doet, leidt tot extra kilootjes.

1. 'Je pense donc je suis' ... Descartes zaliger zal wellicht bij al zijn gefilosofeer niet gedacht hebben aan zijn gewicht. Maar volgens
een zeer recente studie maakt 'denken' de mens dikker. En dat is toch ook wel wat te merken wanneer je Descartes wat van dichterbij bekijkt!

2. Iedereen weet dat chocolade eten de mens dik maakt. Dus lijkt het me simpel: gewoon de chocolade uit je huis verbannen. Maar helaas ... dat is niet voldoende. Een andere studie toont immers aan dat alleen al
chocolade wegdenken, de mens ook doet verzwaren.

3. Vele studies toonden reeds aan: we leven in een stressvolle maatschappij. Niemand kan daar aan ontkomen. En blijkt nu? Stress maakt dik, althans volgens het Garvan Institute in Sydney.

4. Weinigen onder jullie zullen het weten: maar de zwaarlijvigheid van de ijsberen op de noordpool is geen toeval.
Gebrek aan zonlicht maakt immers dik.

5. An apple a day keeps a doctor away. Dus fruit lijkt me erg gezond. Dus waarom niet elke dag starten met een lekker glas versgeperst appelsiensap. Helaas helaas ... ook dat is
een dikmaker.

Maar kandidaat-afslankers aller landen, laat je niet afschrikken door deze onderzoeksresultaten.
Misschien leidt juist het lezen van dit cursiefje tot straffe vermageringsresultaten.
Laat het me weten!:))

Labels:

11 Reacties

At zondag, januari 18, 2009, Blogger mevrouw yvonne said...

Ja hoor, ik heb bij het lezen van dit stukje de hele tijd mijn buik ingehouden :)

 
At zondag, januari 18, 2009, Blogger Elsje said...

je niet voornemen af te vallen helpt ook heel goed :-)

 
At zondag, januari 18, 2009, Blogger zapnimf said...

Eigenlijk moet je dus een breinloze chipseter zijn zonder zorgen, met een zonnebank en een aversie voor fruit zijn om een paar kilo's te verliezen?

 
At zondag, januari 18, 2009, Blogger Nagolore said...

Ik denk al jaren dat ik volslank ben en dat is ook zo...
Chocolade...hm...lékker, lékkerr...
Dagelijks mijn appelke voor den dorst..... 'Frontaal' val ik soms wel eens op, maar 'lat-'eraal' ben ik bijna onzichtbaar...
Bij benadering één-achtenenzestig meter hoog en een kleine vijftigduizend grammen zwaar...
(Ben dus gemakkelijker te tekenen dan te fotograferen...)

 
At zondag, januari 18, 2009, Anonymous Anoniem said...

Jij hebt je huiswerk goed gemaakt.

 
At maandag, januari 19, 2009, Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat ik toch wat kilo's zal kwijt geraken, want
- ik denk zo weinig mogelijk na
- ik lust helemaal geen chocolade
- ik heb weinig last van stress (dat denk ik toch!)
- bij gebrek aan zonlicht zoek ik af en toe een zonnecenter op
- appels zijn niet mijn favoriete fruit

dus... want denk je

 
At maandag, januari 19, 2009, Anonymous Anoniem said...

ik heb me voorgenomen dat dit mijn jaar wordt, zonder voornemens, dus met extra chocolade :-))))

 
At donderdag, januari 22, 2009, Anonymous Anoniem said...

Ik heb mij voorgenomen om geen voornemens meer te maken.
Bij het lezen heeft mijn buik geschud van het lachen. Wat denk je? Ik ga seffes eens op de weegschaal staan...

 
At donderdag, januari 22, 2009, Blogger Alice van der Plas said...

Mijn voornemen was nu juist: ik ga nooooit meer op dieet! Van dieten wordt je dik.

 
At zondag, januari 25, 2009, Blogger Ingelien said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

 
At zondag, januari 25, 2009, Blogger Ingelien said...

Ik heb geen goeie voornemens net als vorig jaar en ja het gaat gewoon zonder bij mij toch;)
Ik heb soms wel goeie voornemens uiteraard maar nooit als het jaar begint.
Wat ik wel heb: wensen voor iedereen die me dierbaar is.

 

Een reactie posten

<< Home