zondag, december 21, 2008

Niet van deze wereld?

2008 sleept zich naar het einde. Vele tijdschriften stellen hun eindejaarsvragen aan BV's. Kranten pakken uit met jaaroverzichten.
Het lijkt allemaal wel veel kommer en kwel: grote economische crisis, de recessie, een jaar lang regeringsperikelen, grootste financiële crisis, oorlogstoestand in Congo, terroristische aanslagen her en der, steeds weer opnieuw dopingaffaires, ...

Steps de luxe, het glossy lifestyle magazine, verraste me dan ook met de intro in het laatste nummer, waarin de uitgever terugblikt op 2008. Ofwel heeft uitgever Inge Claerhout een jaar vertoeft op de maan of op één of ander planeet. Ofwel moet het lezerspubliek van Steps de luxe hun dag doorbrengen in luxueuse hotels, vér weg van het gewone leven.

Want hoe kan je anders volgend voorwoord uit het novembernummer verklaren?

Wij zijn er al mee begonnen. Met aftellen.
Aftellen naar die laatste tien seconden. We rekenen ondertussen al in weken,
straks worden het dagen, uren, minuten. Spanning, tot die geruststellende
laatste seconden. Dan schreeuwen we ons in tien tellen naar 2009, waarna we
kussen. En daarna volgt nog een ritueel: het glas opnieuw vullen met bubbels en
... terugblikken. Of het een goed jaar is geweest?


Ons antwoord kennen wij nu al ... ja, met een
uitroepteken, want 2008 was Grand Cru. Niet in het minst dankzij dit
magazine.



By the way: wat was voor jou dé gebeurtenis in jouw leven?

Labels:

9 Reacties

At zondag, december 21, 2008, Blogger Suske. said...

Steps de luxe lezen kan uw mentale gezondheid schaden zou er in grote letters op de omslag moeten staan.

 
At zondag, december 21, 2008, Blogger Elsje said...

De gebeurtenis. Hrm... mag ik daar nog een paar dagen over nadenken?

 
At zondag, december 21, 2008, Blogger zapnimf said...

We doemdenken graag met zijn allen, maar persoonlijk heb ik indexaanpassingen gekregen, is de naft terug goedkoper geworden, heb ik een ouwe vriendin teruggevonden en ben ik nog wreed content met mijn lief.

Wel spijtig van al die oorlogen natuurlijk.

 
At maandag, december 22, 2008, Anonymous Anoniem said...

De mens denkt te negatief en de positieve dingen krijgen we nooit te horen of te zien in het nieuws

 
At maandag, december 22, 2008, Blogger adelheid said...

Voor mij : "familieopstellingen" leren kennen.
En een blogje begonnen, ah ja.
Veel mensen leren kennen, reëel en virtueel : jou ook. Thanks & keep well!

 
At maandag, december 22, 2008, Blogger Muggenbeet said...

toen het aan was met die van ons

 
At maandag, december 22, 2008, Blogger Annemie said...

Ik ken het magazine niet! Ben ik dan niet van deze wereld of wereldvreemd??
Wat ik wel weet is dat bij het aftellen naar het nieuwe jaar er één seconde bijkomt (jaja, een schrikkelseconde!). Als dat de tv-programmaties maar niet in de war brengt ;-)
Het mooiste moment van het afgelopen jaar? Toen mijn dochter me op haar eigen manier vertelde dat ze zwanger was van haar tweede kindje (voor eind april)- ja mama, haal die wol maar uit en brei dat babydeken maar! Voor ons is dat dan het 4de kleinkind dat we met open armen zullen ontvangen!

 
At maandag, december 22, 2008, Anonymous Anoniem said...

2008. Grand Cru zowel als afwaswater. Alles afwisselend alsook tegelijk.

En da's eigenlijk net zo mooi...

 
At woensdag, december 24, 2008, Anonymous Anoniem said...

Ik verloor in 2008 mijn baan en ook nog eens al mijn geld. En daar drinken we dit jaar geen Bollie op maar een Crémant du Jura rosé.

Op naar 2009! In het volste vertrouwen!

 

Een reactie posten

<< Home