woensdag, november 05, 2008

Recht op verdediging

Mijn dorp haalt weer eens het (wereld) nieuws. Op vrijdag 3 oktober zou Mireille S, echtgenote van minister Karel De Gucht in het plaatselijke Fortiskantoor gans haar pakket fortisaandelen verkocht hebben. Niets aan de hand, ware het niet dat op die bewuste namiddag onze regering geheime onderhandelingen aan het voeren was over mogelijke verkoop van de Nederlandse onderdelen van de Fortis. Gevolg zijn titels in de media die weinig aan de verbeelding overlaten: 'Verkocht Karel net op zijn tijd zijn aandelen? Handel met voorkennis? '

Gans die affaire zou me niet zodanig raken,ware het niet dat er blijkbaar een geruchtenstroom ontstaan is waarin ook mijn naam vernoemd wordt.
Op de videobeelden van de bewakingscamera van het Fortiskantoor heeft de politie namelijk vastgesteld dat ook ik op die bewuste middag vertoefde in het kantoor. Ik werd dan ook ondervraagd. En dat alles was blijkbaar ruim voldoende om enkele snoodaars er toe aan te zetten om mijn naam zwart te maken: Cursief Huigje was betrokken bij het gesjoemel!

Elke burger heeft recht op verdediging. Daarom wil ik bij deze én met klem ontkennen dat ik ook maar iets te maken heb met wat zich afspeelde tussen de kantoorbediende en mevrouw De Gucht.
Ik was niet in het Fortiskantoor aanwezig om aandelen te verkopen of te kopen. Ik kwam enkel langs om mijn nieuwe VISA-kaart op te halen

Ik was immers van plan om via het internet een grote hoeveelheid Immunofortis te kopen!:)

Labels:

11 Reacties

At woensdag, november 05, 2008, Blogger Nagolore said...

Weer eens "'Cursief-Huijgje'-humor" van de bovenste plank!

(Natuurlijk, uiteraard, wist ende weet gij weer van niks (zoals gewoonte) ;-)

 
At woensdag, november 05, 2008, Anonymous Anoniem said...

Goed geschreven!!

 
At donderdag, november 06, 2008, Blogger Mrs B said...

Lap, ik wist het! Alweer een nieuwe Visa-affaire!

 
At donderdag, november 06, 2008, Blogger hildeken said...

haha ik was er bijna weer ingelopen!

 
At vrijdag, november 07, 2008, Blogger Elsje said...

beterschap :-)

 
At zaterdag, november 08, 2008, Blogger adelheid said...

Haha! Hoe dat gij dat altijd opbouwt!

 
At zaterdag, november 08, 2008, Blogger Alice van der Plas said...

Kan ik die videobeelden ook op YouTube zien? Anders geloof ik het bijna niet hoor...

 
At maandag, november 10, 2008, Blogger Julia said...

Altijd spannend , Prachtig weer !

 
At maandag, november 10, 2008, Anonymous Anoniem said...

Een verhaal, te mooi om waar te zijn.
Als later blijkt dat het allemaal niet waar is, heb jij het tenminste toch lekker gezien.

 
At dinsdag, november 11, 2008, Anonymous Anoniem said...

Als jij ondervraagd wordt als getuige in de affaire 'Karel', wil je dan zeker niet mijn namen laten vallen ... Ik passeer daar soms ook ...

 
At dinsdag, november 11, 2008, Blogger Unknown said...

Ik ben te laat zeker om mijn aandelen ook in de sjakosj van madame te laten steken door jou.
(J.M. De Dekker)

 

Een reactie posten

<< Home