maandag, april 20, 2009

Vooroordelen

Vooroordelen. Wie betrapt zichzelf niet regelmatig op dit euvel? En wat is er iets dat meer verrassend kan zijn, dan 'lik op stuk' te krijgen bij het vaststellen dat het vooroordeel totaal misplaatst was?

Welnu, dit overkwam zowel de 'professionele' jury als het 'publiek' bij de Engelse talentenjacht 'Britain's Got Talent'. Een 47-jarige werkloze mevrouw verschijnt op het podium. Er is licht hoongelacht te horen (en te zien) bij het publiek.
Dit verandert echter zodra deze Susan Boyle een prachtig lied uit de musical 'Les Miserables' brengt. Een staande ovatie is het resultaat.

Oké, 'it's problably part of the show'. Want ook vorig jaar werd éne Paul Potts eerst weggehoond, om later de competitie te winnen. Maar hoedanook, het blijft toch mooi om te bekijken en te beluisteren.

Dus toch de volgende keer een beetje minder vooroordelen?:))


Wat is trouwens één van jouw grootste vooroordelen, waarvan je achteraf vaststelde dat ze onterecht waren? Laat het me weten!

Labels:

9 Reacties

At dinsdag, april 21, 2009, Blogger zapnimf said...

'k Heb d'r gisteren ook naar gelinkt. Maar ze doet uit onwennigheid wel onnozel. Maar ok, het mens kan wel een stukje zingen.

Mijn grootste vooroordeel? Denken dat moose een rasta was. En de dag nadien denken dat hij een workaholic was. 'k Was twee keer mis.

 
At donderdag, april 23, 2009, Blogger wim22 said...

mijn grootste vooroordeel?
Géén katten voor mij.
Bij het zien van een kat kreeg ik een koude rug; nu enkel nog een warm hart!

 
At zaterdag, april 25, 2009, Blogger Ingelien said...

Mooi voorbeeld vooral hoe mensen op het uiterlijk af gaan bij een eerste oordeel.
Ze zingt idd ontroerend mooi!

 
At zondag, april 26, 2009, Anonymous Stijndc said...

Er is inderdaad wel veel om te doen, omdat het allemaal opgezet spel zou zijn. Maar whatever. Vooroordelen, wie heeft dat niet? En als deze dan onterecht blijken, des te beter!

 
At woensdag, april 29, 2009, Blogger Alice van der Plas said...

Mijn grootste vooroordeel toen ik tiener was ging over Afrika, ik dacht aan een hulpbehoevend continent met zielige kindertjes. Tot ik er kwam, nog nooit zo´n sterk, gastvrij en fantastisch volk meegemaakt. En voor Susan houd ik mijn hart vast. Ze lijkt zo onschuldig en dreigt ten prooi te vallen aan opportunisten die geld met haar willen verdienen.

 
At woensdag, april 29, 2009, Anonymous Anoniem said...

Ik heb deze talentenjacht niet gevolgd maar het is een feit dat deze dame prachtige zingt, toonvast is en ook een lange adem heeft! Een staande ovatie waard wat ook de andere tegenwerpingen ivm met deze show mogen zijn...
Eerlijk gezegd betrap ik mij er ook vaak op dat ik nogal te vlug op het uiterlijk af ga...Zonde, mogen we echt niet doen!
Bedankt Huigje :)

 
At woensdag, april 29, 2009, Anonymous fotorantje said...

wat is er verkeerd met haar uiterlijk?
is er hier iemand perfect?

 
At zaterdag, mei 02, 2009, Anonymous Anoniem said...

Ik had zo'n vermoeden dat je er iets zou over schrijven! Ik moest ook meteen aan Paul Potts denken! :-)

 
At zaterdag, mei 02, 2009, Anonymous geesje said...

heerlijk om naar te luisteren.
ik had hier al veel over gehoord en dacht, ach zal wel weer een opgeblazen iets zijn.
Dit was dus m,n laatste vooroordeel die ik tot nu toe had.

 

Een reactie posten

<< Home