zaterdag, juni 06, 2009

Avatar (2)

"Bloggers zijn lijstjesmensen" is een veelgehoord cliché. En met rode kaken moet ook Cursief Huigje toegeven dat hij toch 'iets' met lijstjes heeft.
Regelmatig spendeer ik tijd om nieuwe leuke, interessante blogs te ontdekken. (ik vraag me trouwens af hoe andere bloggers hun 'link-lijstje' samenstellen)
In die zoektocht hou ik ook steeds in het oog of de blogger in kwestie een avatar heeft. Toen ik als groentje in het bloggen voor het eerst de term avatar ontdekte, vreesde ik in aanraking te zijn gekomen met één of andere mysterieuse ziekte.

"Avatar (uitspraak: afa·tar soms ook wel: affà·tjar) is echter een klein plaatje meestal tussen de 48x48 en 125x125 pixels groot, dat gebruikt wordt als gebruikersplaatje op het Internet. Avatars staan meestal naast of onder de nickname van een lid.
Een avatar wordt gewoonlijk gebruikt als verpersoonlijking voor de persoon achter de computer. Het is de verschijning van een speler in de virtuele wereld of fantasiewereld."
(Bron: Wikipedia)


Hieronder een reeks van 5 avatars. Soms zijn het echt pareltjes.

Als je er op klikt, kom je te weten welke blog er achter schuilt.En je zal merken dat de avatar soms veel mooier is dan de blog! Maar ook dat af en toe een avatar de perfecte weerspiegeling is van een verrassende, mooie, mysterieuse blog. Aan jou om te oordelen en te veroordelen.

1. 2+2= 7


2. Art=Life & Life=Art


3. Ash-blogger

4. I believe I can fly


5. Alexaland


En mocht je morgen in de stemhokjes een mooie avatar tegenkomen, laat het me weten!

Labels:

5 Reacties

At maandag, juni 08, 2009, Blogger wim22 said...

aangezien ik ook een 'groene' blogger ben, ben ik blij nu te weten dat zo'n fotootje een 'avatar' heet. Bedankt.
Zal er ook ooit wel eens werk van maken.

 
At dinsdag, juni 09, 2009, Blogger Frank said...

Er zitten idd vaak pareltjes tussen de diverse avatars. En vaak geeft zo'n avatar bij de reacties toch een meer persoonlijk iets.

 
At donderdag, juni 11, 2009, Blogger Unknown said...

Ik heb van mijn stemformulier een mooie avatar gemaakt. Gelukkig had ik nog wat kleurpotloden in mijn sjakosj zitten! ;-)

 
At woensdag, juni 17, 2009, Blogger zapnimf said...

Ik ben fier op de mijne omdat ik hem zelf geschreven/gemaakt heb ipv een fotootje of een bestaand prentje te plukken.

 
At dinsdag, juli 07, 2009, Anonymous Kuikentje said...

grappig, dat je op avatars let bij het kiezen naar welk weblog je gaat.
Ik kom meestal op andere weblogs terecht via via.
Vaak ga ik dan even kijken als een bepaalde reactie me aanspreekt.
Via m'n google-reader houd ik nu zo'n 77 weblogs bij. Gelukkig schrijft niet iedereen elke dag ;-)

 

Een reactie posten

<< Home