maandag, oktober 16, 2006

47

Ik heb me vergist.
Jarenlang was ik ervan overtuigd dat mijn levensboom een treurwilg of een hemelboom was.
Nu zet collega-blogger Smiling Cobra de puntjes op de i.

Naar het schijnt bepaalt de boom die in je geboorteperiode heerst je karakter.
Eén of andere Kelt zou dat ooit eens uitgevonden hebben ... en waren de Kelten niet de dapperste onder de Galliërs? Of vergis ik me van geschiedkundige periode?

Enfin, ik zit dus met
een esdoorn opgescheept voor de rest van mijn aards bestaan.
Het had wellicht erger gekund.
Ik mag het niet gedroomd hebben dat ik opgezadeld zou zitten met een vijgenboom. Of nog erger een simpele kerstboom.

Of Cursief Huigje gelooft in die Keltische ontdekking?

Wat zegt dat alles nu over het karakter, de levensloop, de eigenschappen van schrijver dezes blog?
En ik kan het niet nalaten om daar toch mijn eigen persoonlijke ervaring aan toe te voegen!

ESDOORN (Onafhankelijkheid van geest):


1. Geen gewoon persoon,
Ik mag er niet aan denken dat ik een gewoon persoon zou zijn. Ik heb al een buitengewone lengte (1,92) en ik leef op extra grote voet (maat 46)

2. Vol met fantasie en originaliteit
Wanneer ik merk dat het voor de lezer niet altijd duidelijk is of ik fictie of non-fictie schrijf, dan heeft de esdoorntheorie gelijk. Voor alle duidelijke de schoenmaat 46 is non-fictie.

3. Verlegen en gereserveerd
Ik reserveer graag kaartjes voor theater. En wanneer ik met rooie kaken rondloop, betekent dit niet automatisch dat ik verlegen ben. Wellicht heb ik dan al een paar glaasjes Toscaanse wijn binnen.

4. Ambitieus en trots
Ik heb niet -zoals Hugo Claus de ambitie om de nobelprijs te winnen voor literatuur. Maar een boekje uitgeven, dat zou ik toch wel eens graag meemaken.

5. Zelfverzekerd én hongerig naar nieuwe ervaringen
Wanneer ik honger heb, durf ik wel eens zelfverzekerd te snoepen.

6. Soms nerveus, neigt naar complexiteit.
Ik ben niet één, wel meer. En als gisteren vandaag zou zijn, dan zou ik overmorgen al helemaal in de war zijn. Complex genoeg?


7. Goed geheugen en leert makkelijk
Wanneer ze me iets zeven keer uitleggen, zal ik het zeker goed onthouden. Vertoon meer en meer al een lichte alzheimerkriebel opkomen.

8. Gecompliceerd liefdesleven
Nu laat mijn geheugen me in de steek.

9. Wil graag indruk maken.
En dierbare bloggers, is dit laatste gelukt?:)

En toch denk ik op dit eigenste moment aan mijn vader. Een olm. Geveld.
10 herfsten geleden. 67 jaarringen.
De esdoorn zit aan 47.

15 Reacties

At zondag, oktober 15, 2006, Anonymous Anoniem said...

Wat me nog het meest verbaasd, is dat je dit stukje in een mum van tijd bij elkaar getikt hebt. Een wereldrecord allicht. Chapeau!

 
At zondag, oktober 15, 2006, Anonymous Anoniem said...

Sorry voor de taalfout: verbaasd moet vanzelfsprekend verbaast zijn. Probeer ik ook eens snel te zijn ...

 
At maandag, oktober 16, 2006, Anonymous Anoniem said...

Troost je, mijn boom is ook een es. Sommige dingen kloppen, sommige dingen kloppen volledig niet. Zelfde waarheidsgehalte als een horoscoop...

 
At maandag, oktober 16, 2006, Blogger AnJoyMe said...

Mijn boom is een notelaar. Of ik daar nu zo blij mee moet zijn?
Ff copy-paste:
NOTELAAR (De passie): meedogenloos, vreemd en vol met contrasten, vaak egoïstisch, agressief, nobel, brede horizon, onverwachte reacties, spontaan, ongelimiteerde ambitie, niet flexibel, moeilijke en ongewone partner, niet altijd geliefd maar vaak bewonderd, ingenieuze strateeg, erg jaloers en gepassioneerd, maakt geen compromissen
Hmmm... :S

 
At maandag, oktober 16, 2006, Anonymous Anoniem said...

wil ik eens een oud liedje zingen dat ik eigenlijk niet zou mogen kennen?
*ik heb eeerbied, voor jouw dorre blaaaren*

 
At maandag, oktober 16, 2006, Anonymous Anoniem said...

schitterende blog...
hopelijk krijgt de esdoorn nog een mooie groei, een rijk gevuld leven, net als het leven van de olm

 
At maandag, oktober 16, 2006, Blogger Maxentia de Beauvais said...

Ik mag er niet aan denken dat ik mijn pa al zou moeten missen.

 
At maandag, oktober 16, 2006, Anonymous Anoniem said...

Of mijn ma...

 
At maandag, oktober 16, 2006, Anonymous Anoniem said...

Ah, ik ben een CIPRES blijbkaar! Goed om weten :)

 
At maandag, oktober 16, 2006, Blogger Unknown said...

Alles is beter dan een treurwilg te moeten zijn, stel je voor.

 
At maandag, oktober 16, 2006, Anonymous Anoniem said...

Ja schrijver het is je gelukt.:-)
Mooi dat laatste over de olm van een vader.

Welke boom ik? Dat ga ik nu even doen, je hoort er zo van.

 
At maandag, oktober 16, 2006, Anonymous Anoniem said...

LINDE (De twijfel)

 
At maandag, oktober 16, 2006, Blogger ary said...

Met zo'n lengte zou je toch meer een populier zijn lijkt me.

 
At maandag, oktober 16, 2006, Blogger Zeppo said...

én bedankt hoor
gelukkig geen vijg...
ik ben een vijg!!!

 
At woensdag, oktober 25, 2006, Anonymous Anoniem said...

Slik. Onverwachts mooi raak einde vn dit logje.

 

Een reactie posten

<< Home