woensdag, september 20, 2006

Oproep aan alle inbrekers

Ik werd meer dan een jaar geleden gecontacteerd door Johan DP, 24 jarige voorzitter van de SAI- zelfhulpgroep (oftewel slachtoffers van auto-inbraken). Hij vroeg me toen om een unieke campagne te mogen lanceren via deze weblog. Een campagne die zich richt naar een duidelijk omschreven doelgroep, zijnde de inbrekers in wagens.

'Cursief Huigje' staat open voor alle revolutionaire ideeën én wou dan ook een platform zijn voor de verdrukte medemens.

Helaas. John DP liet me heden weten dat vermoedelijk door de politiehervorming het aantal inbrekers nog gestegen is. Johan is ondertussen aan zijn zesde wagen toe. Hij smeekte me op blote knieën om nog eens de oproep te herhalen.

Om aan te tonen dat ik nog niet van de slechtste ben, publiceer ik dan ook graag zijn:

"Als voorzitter van de zelfhulpgroep wil ik eerst en vooral duidelijk stellen dat ik persoonlijk niets tegen inbrekers heb. Niet elke mens kan immers dokter of ingenieur worden. En zoals de volksmond vaak zegt: 'Er moeten van alle soorten bestaan!" Maar dat mag nog niet betekenen dat mensen met een inbrekend beroep 'zonder goeie manieren' door het leven mogen gaan. Integendeel!

Ik (die de voorbije maanden vijf keer het slachtoffer was van diefstal in mijn Lada) lanceer daarom een heuse campagne met twee doelstellingen:

1. de inbrekers aanzetten om enkel het kleine raampje (aan de chauffeurskant) in te slaan. Dat spaart de eigenaar extra kosten.

2. de inbrekers aanmoedigen om - na de diefstal van de voorwerpen - de deur weer op slot te doen.

3. de inbrekersfamilie aanzetten tot goeie communicatie met elkaar. Het zou niet alleen mijn auto te goede komen maar het zou ook de inbrekers helpen om efficiënter hun levenstaak te volbrengen.

Fons, onze penningmeester is er in geslaagd op prachtige wijze deze doelstellingen zowel in een meesterlijke TV-spot als op een verrassende affiche weer te geven.

Helaas, als voorzitter van de zelfhulpgroep (bestaande uit zes leden) moet ik melden dat in onze verenigingskas te weinig geld zit om een TV-campagne te voeren. De kas werd namelijk vorig week ontvreemd.

We zijn dan maar overgeschakeld op plan B, die ten uitvoering werd gebracht door ons Daisy. Zij kopieerde stiekem op haar werk de zelfgemaakte affiches.

Ik hoop dat 'Cursief Huigje' bereid is een foto van de affiche te publiceren en zo een officiële start geeft aan de campagne"

Dierbare Johan DP en alle leden van de SAI-vereniging, ik wens jullie alvast veel succes toe.

Affiche van de SAI-zelfhulpgroep

PS mag ik jullie toch nog een raad geven? Laat deze affiche niet in de auto liggen, het is bijna zeker een 'collector's item'!

12 Reacties

At donderdag, maart 31, 2005, Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At donderdag, maart 31, 2005, Anonymous Anoniem said...

Ik lees je cursiefjes ook af en toe want er zitten heel goeie bij. Je hebt echt een groot schrijftalent... proficiat!
groetjes

 
At woensdag, september 20, 2006, Anonymous Anoniem said...

Hmm, waar moet je ze dan hangen? Als je ze aan de binnenkant van het autovenster hangt, slaat men het raampje misschien toch in, omdat het een collectorsitem betreft. Als je het aan de buitenkant hangt, dan is het sowieso weg... Dilemma dilemma.

 
At woensdag, september 20, 2006, Blogger Julia said...

Ja een groot probleem ! Misschien laten etsen in het autoraam :) Mooi geschreven Bart !

 
At woensdag, september 20, 2006, Anonymous Anoniem said...

Ik zal mijn best doen om voortaan rekening te houden met jullie wensen.

 
At woensdag, september 20, 2006, Blogger Zeppo said...

Als niet auto rijder denk ik gelijk: gewoon de deur open laten?

 
At woensdag, september 20, 2006, Blogger Filia Solis said...

Of je aanpak veel effect zal hebben valt te betwijfelen, maar hij is alleszins heel origineel :)

 
At donderdag, september 21, 2006, Blogger Valerie said...

Kan je mij die affiche eens doorsturen aub? héhé
x

 
At donderdag, september 21, 2006, Blogger Emmanuelle said...

Thanks for the visit!
What a pity, I don't understand Le flamand

:)

 
At donderdag, september 21, 2006, Blogger ary said...

Ik zou een cabriolet aanschaffen. Daar hoef je geen ruitje voor in te slaan om hem te doorzoeken.

 
At vrijdag, september 22, 2006, Blogger marjan hols reis photography said...

wat een land toch is holland, als ik dit lees ben ik blij dat ik weg ben!

 
At zaterdag, september 23, 2006, Anonymous Anoniem said...

Goede actie! Kunnen we de posters ergens downloaden? Ik hang er dan wel een aan de binnen- èn een aan de buitenkant.
(Mede-slachtoffer)

 

Een reactie posten

<< Home