woensdag, september 13, 2006

De perfecte relatietest.

Opluchting.

Dat is het overheersende gevoel dat ik overhou nadat 'onze huwelijksrelatie' zwaar op proef werd gesteld door dochterlief.

De relatie werd immers in vraag gesteld!

Een relatie die toch stilletjes aan richting kwart eeuw begint te gaan.
Ik vermoed dat iedereen zich ooit wel eens de vraag stelt: 'Passen we nu bij elkaar?' of 'Zijn we gemaakt voor elkaar?' (al klinkt dit laatste mij toch een beetje té gemaakt).

Maar wie kan daar met zekerheid een antwoord op formuleren?

Zeker tante Emma niet, want sinds ze vernomen heeft dat mijn blogje ondertussen al
227 dollar waard is - strooit ze nu - nà de hoogmis - rond dat 'leven met iemand die geld wil verdienen met 'tinternet' - ongetwijfeld voor veel spanningen zorgt in het huwelijk!

In de Story, Dag Allemaal of de Libelle (waar is de tijd van het 'Rijk der Vrouw' en 'Libelle Rosita'?) staan regelmatig van die semi-professionele testen. Maar soms kan ik me niet aan de indruk ontdoen dat die opgesteld zijn door dezelfde persoon die elke week opnieuw een 'horoscoop' uit zijn/haar duim zuigt.

Het was dan ook een complete verrassing dat dus dochterlief ons confronteerde met een 'serieuse relatietest' - zoals dat genoemd wordt.

Ze wou nu voor eens en voor altijd weten hoe haar ouders het ideale paar is.

Bizar was dat de test maar uit 2 vragen bestond.

Vraag 1: Papa, hoe groot ben jij?
Antwoord: euh ... 1,92 m

Vraag 2: Mama, hoe groot ben jij?
Antwoord: euh ... 1,76 m

Daarop vertrekt de vraagsteller van dienst naar haar kamer.
Haar onderzoekslaboratorium.
Ondertussen zitten we braafjes - maar toch wel met zekere 'harteklop' te wachten op het verdict.
'Hoe gaan we het er vanaf brengen?' Deze gedachte dwaalt rond in ons hoofd.

Even later staat de jonge onderzoekster voor onze neus.
In de linkerhand: een rekenmachine
In de rechterhand: een blad papier mèt het resultaat.

Ze kijkt wat geheimzinnig, houdt er nog even de spanning in én zegt dan:
'Jullie zijn een perfect koppel!'

Want ...

we halen de perfecte score in volgende berekening:
"Lengte van de vrouw x 1,09 = de lengte van je ideale partner" (dit zou verkondigd geweest zijn op Ketnet, als resultaat van universitair onderzoek!! Echt waar)

Dus: '176 x 1,09 = 191,84'.
Zeg nu zelf: perfecter kan haast niet.

Dus dierbare mannelijke bloggers, haal de rekenmachine boven. probeer de exacte lengte van je partner, vriendin, vriend ... of die collega waar je misschien een boontje voor hebt) te weten te komen én maak de berekening.

Voor de vrouwelijke collega-bloggers, doe het zelfde ... haal de lintmeter boven, meet de exacte lengte van je partner, vriendin ... eventueel je baas) en 'cross the fingers' bij het berekenen en als "Lengte van de man : 1,09 gelijk is aan jouw lengte: spring dan een gat in de lucht.

Just enjoying!!

20 Reacties

At woensdag, september 13, 2006, Anonymous Anoniem said...

Bij mij klopt het dus aan geen kanten. Ik vrees dat mijn relatie ten dode opgeschreven is en ook mijn 'reserve' voorspelt weinig goeds.

 
At woensdag, september 13, 2006, Blogger Muggenbeet said...

't Is eens wat anders dan de lengte van de penis... :-)

 
At woensdag, september 13, 2006, Blogger De Bijmoltjes said...

Ach zo in detail kunnen mensen mn tuintje nou ook weer niet zien haha.
Wordt er echt niet angstig van hoor.

 
At woensdag, september 13, 2006, Anonymous Anoniem said...

Oei, ik ben 180cm en mijn vriendin 172. Probleem dus. Dan kunnen we er beter nu een eind aan maken ipv later met nog groter verdriet uit elkaar te gaan ;-)

 
At woensdag, september 13, 2006, Blogger Cursief Huigje said...

Oei, smiling cobra en young crazy fool ... misschien een zelfhulpgroep beginnen! Of een ander lief zoeken? Of die schoenen met hakken de vuilnisbak inkieperen:))
't Zijn maar enkele ideetjes

 
At woensdag, september 13, 2006, Blogger Sofie said...

Ben ik blij dat ik nog alleen ben. Dan ken ik nog de juiste partner kiezen. ;-) Ik zal eens snel uitrekenen hoe groot hij moet zijn.

 
At woensdag, september 13, 2006, Blogger marjan hols reis photography said...

leuk verhaal! maar ik kan het wel schudden denk ik, met portugees getrouwed net zo lang als ik. 1m70
vraag aan je dochter wat er dan gebeurt?

 
At woensdag, september 13, 2006, Anonymous Anoniem said...

Ik doe niet aan relatie`s, dat scheelt!

 
At woensdag, september 13, 2006, Anonymous Anoniem said...

Ik doe niet aan relatie`s, dat scheelt!

 
At woensdag, september 13, 2006, Anonymous Anoniem said...

Cruella zoekt man lengte 1,83 m, de rest maakt niet uit!
Ik kwam dus niet door de test...

 
At woensdag, september 13, 2006, Blogger Maxentia de Beauvais said...

Vriend en ik zijn het ideale koppel :zijn neus is 1,7 keer langer dan de mijne, mijn haar is 3 keer zo lang als het zijne en onze armen zijn even lang

 
At donderdag, september 14, 2006, Blogger Julia said...

AHA!!! Mijn wederhelft is 1.93 en ik ben 1.76. Is dat even ideaal en dat verklaart het grote succes van ons bijna 25 jarig jubeleum natuurlijk :) Die ene centimeter teveel vergeten we voor't gemak:)

 
At donderdag, september 14, 2006, Blogger Marleen said...

Mja, klopt aardig, give or take toch wel een paar centimeters. Gezien we pas onze 20e anniversary achter de rug hebben zal het wel meevallen, zeker?

 
At donderdag, september 14, 2006, Blogger Marleen said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At donderdag, september 14, 2006, Blogger Unknown said...

Ik heb toch weeral geluk zeker, meer zeg ik niet.

 
At donderdag, september 14, 2006, Anonymous Anoniem said...

grinnik
ja, de tijd van het 'rijk der vrouw' lijkt heel ver nu...

 
At donderdag, september 14, 2006, Blogger Cursief Huigje said...

Freddy ... wie A zegt, moet ook B zeggen:))

 
At donderdag, september 14, 2006, Anonymous Anoniem said...

Zal eens gaan meten, ben benieuwd!

 
At vrijdag, september 15, 2006, Anonymous Anoniem said...

Ik heb in mijn pubertijd ooit verkering met de bloedmooie dochter van de schoolconcierge uitgemaakt omdat mijn vriendjes het geen gezicht vonden dat zij een halve kop groter was dan ik. Spijt!

 
At zondag, september 17, 2006, Blogger ary said...

Had het idee dat ik de jackpot gewonnen had toen ik uitvond, via jouw linkje, hoeveel mijn website waard is.
Waar kan ik hem verkopen?
Ik vrees dat het net zo'n onzin is als de relatietest van je dochter;-)

 

Een reactie posten

<< Home