donderdag, september 28, 2006

Red de klasfoto

Opschudding in onderwijsland.

De commissie Zorgvuldig Bestuur had beslist dat scholen geen fotosessies meer mogen organiseren tijdens de lesuren.
Ten eerste stel ik me de vraag of die heren en dames van die club niets anders te doen hebben.
Ten tweede betreur ik ten zeerste dat klasfoto's tot het absolute verleden zullen behoren.

Gelukkig greep minister Frank in met de boodschap dat 'klasfoto's nog kunnen indien dit op een correcte en zorgvuldige manier gebeurt'.

Maar tot mijn grote ontstentenis is Frank wél grote tegenstander om 'individuele foto's' te laten nemen."Commerciële uitwassen met individuele foto’s zijn natuurlijk uit den boze" luidt het.

Ik wil hier een petitie starten om die individuele foto's te behouden.

Want zeg nu zelf - het leven zou toch niet zijn zoals het nu is, mocht ik in onze fotoalbum deze prachtige foto niet hebben kunnen terugvinden.




Dus dierbare commissieleden en minister - ijver voor het cultureel erfgoed van Vlaanderen - behoud de tradities.

Ik wil mijn smeekbede kracht bijzetten. Dus beste bloggers, reageer massaal.
Ik zorg er wel voor dat alle verzuchtingen bij de Commissie Zorgvuldig Bestuur terechtkomen.

14 Reacties

At donderdag, september 28, 2006, Anonymous Anoniem said...

Oh! Een langharige kameel. Wij mochten voor de individuele foto's op school enkel voor een witten doek zitten :(

 
At donderdag, september 28, 2006, Blogger Maxentia de Beauvais said...

Die heb ik ook, met zo'n soubrykameel!

 
At vrijdag, september 29, 2006, Anonymous Anoniem said...

Dat zou inderdaad superspijtig zijn. Ik dacht ook dat het nog wel kon, als het georganiseerd wordt door het oudercomité of zoiets.
(BTW, nog nooit een soubrykameel gezien... De enige schoolfoto die geen witte achtergrond heeft, is die met een spar op de achtergrond *yawn*)

 
At vrijdag, september 29, 2006, Blogger Marleen said...

Die kameel is ook echt overál geweest, hè? Ik herinner mij een schoolfoto van mijn nonkeltje (iets ouder dan ik) op een witte kameel. Zelf heb ik er niet meer mogen op zitten. Het zou mij niet verwonderen als de kameel-met-reclame in de tussenliggende jaren verboden werd door de toenmalige minister van Onderwijs.

 
At vrijdag, september 29, 2006, Anonymous Anoniem said...

't zou jammer zijn moesten ze de klasfoto's en individuele foto's afschaffen. Ik herinner me nog dat we op school ook met broer of zus op de foto mochten. Ik was dan trots dat ik mijn broertje uit de kleuterklas mocht halen. :-)

 
At vrijdag, september 29, 2006, Blogger Hans said...

Voor leerkrachten is dit alvast weer een week minder geneut en problemen met bestellingen en geld ophalen en kindjes die geen centjes hebben maar ook de foto's willen hebben en al dat gedoe.

 
At vrijdag, september 29, 2006, Anonymous Anoniem said...

Hoewel ik er zelf geen bezit, ben ik fervent voorstander van de klasfoto en pleit ik voor het behoud ervan. Willen de heren politiekers zich nu eindelijk eens met serieuze zaken bezighouden, zoals bijvoorbeeld de werken van barmhartigheid. Meer dan gevangenen verlossen hebben ze vooralsnog niet bewerkstelligd.

 
At vrijdag, september 29, 2006, Blogger Hans said...

"Scholen kunnen klasfoto’s nemen en aanbieden aan de ouders, als dat op een correcte en zorgvuldige manier gebeurt. Dat blijft zo. Dat zegt minister van Onderwijs Frank Vandenbroucke naar aanleiding van een advies van de Commissie Zorgvuldig Bestuur."
op ond.vlaanderen.be

 
At vrijdag, september 29, 2006, Anonymous Anoniem said...

Uhmm.. misschien mis ik iets? Waarom überhaupt?

 
At vrijdag, september 29, 2006, Blogger Muggenbeet said...

als leerlingenbegeleider op een school kan ik beamen dat foto's heel nuttig zijn in ons werk;

 
At vrijdag, september 29, 2006, Anonymous Anoniem said...

Voor zo'n foto zou ik zelfs nog wel even terug willen naar school!

 
At zaterdag, september 30, 2006, Blogger Julia said...

Hahaha Wat leuk ! Ben jij dat Bart ,zzzzo moedig !!!Klassenfoto's moeten blijven !!! met of zonder kameel :):)

 
At zondag, oktober 01, 2006, Blogger ary said...

Kamelen op school? Voor een foto?
Daar moet je toch een keer een logje over schrijven, want daar snappen wij Nederlanders niets van ;-) Prachtige foto overigens.

 
At dinsdag, oktober 03, 2006, Blogger Zeppo said...

de klassefoto is cultureel erfgoed!

 

Een reactie posten

<< Home