woensdag, oktober 04, 2006

De belofte van de week!

De laatste dagen vóór de verkiezing leveren een massa drukwerk op in mijn brievenbus. Rode, blauwe, groene, oranje en bruine boodschappen komen op me af.

Hoe dan ook, het is dé tijd bij bestek van beloftes.
Waarmee proberen ze mijn (bas)stem te winnen?

Drie opmerkelijke beloftes!

1. Willy (9e plaats VLD) is sterk gemotiveerd om 'onderlopen van kelders bij hevige regen in bepaalde straten in Berlare daadwerkelijk aan te pakken zodat dit niet meer kan gebeuren'.

Aanvankelijk vond ik dit een prima doelstelling. Maar uiteindelijk vind ik het toch wel te vaag. 'Hevige regens in bepaalde straten' ... betekent dat een mens al twee keer geluk moet hebben om te kunnen 'genieten' van de realisatie die Willy voor ogen heeft: het moet eerst oudewijven regenen én het moet nog gebeuren in een straat die Willy bepaald heeft.
Sorry Willy.

2. Diane (16e plaats Sp.a) heeft twee doelstellingen. Ze wil de actieve senioren niet in de kou laten staan én de vereenzaming van de ouderen aanpakken.

Mooie gedachte in deze egoïstische maatschappij, maar om daarom actieve 60'ers tot 90'ers een gratis trui of 1 stère brandhout te geven om zich te verwarmen - dat gaat voor mij dan weer te ver. Misschien kan ze de actieve 60'ers inschakelen om dagelijks de vereenzaamde 90'ers een bezoekje te brengen.

3. De opmerkelijkste belofte komt echter van de CD&V/N-VA. Als ik zondag a.s. een bolletje rood kleur naast de naam van één of meerdere kandidaten van die partij - dan zal mijn leven de komende jaren drastisch veranderen. De CD&V zal het me dag in dag uit gemakkelijk maken.
Want wat is de belofte?

Maar of ik wil dat ...

... ik elke maandagochtend vóór 6 uur wakker 'gepiept' wordt door mijn gsm waarop het bericht verschijnt dat de vuilniswagen op 2,5 km van mijn thuis verwijderd is?

... ik tijdens een gezellig etentje op de hoogte wordt gebracht van een put in het wegdek, waardoor een wegomlegging via de Smokkelbaan moet gevolgd worden?

Nee, liever niet. Maar de burgemeester mag me steeds bellen om een serieuse belastingsvermindering aan te kondigen!

9 Reacties

At woensdag, oktober 04, 2006, Blogger Julia said...

Hoe is het mogelijk :):) Hoe komen ze daar nu bij?? Hoe bedenken ze het !!!!:)

 
At woensdag, oktober 04, 2006, Blogger Unknown said...

Ik vrees dat het laatste zinnetje een utopie zal blijven.

 
At donderdag, oktober 05, 2006, Anonymous Anoniem said...

sms'jes! jezusmariajozef.

 
At donderdag, oktober 05, 2006, Anonymous Anoniem said...

hahaha geweldig! Wat een hoeren toch ook allemaal! Zich verkopen met de tamste, flauwste of belachelijkste dingen :)

 
At donderdag, oktober 05, 2006, Anonymous Anoniem said...

Die met die wateroverlast vind ik uiteindelijk nog de meest nobele.
Ok, hij verwoordt het allemaal wat vaag, maar zijn doel is tenminste iets waar mensen écht iets aan hebben.

Of hij het kan realiseren, daar spreek ik me niet over uit. En ook niet of hij dat binnen 6 jaar kan klaren. ;-)

 
At donderdag, oktober 05, 2006, Anonymous Anoniem said...

Ik volg uw raad op sie, ik kruip alweer in mijn bed, na een ganse dag slapen!! Enneuh... ge hebt geen geluk hoor, bij mij is er nog genen ene politieker komen bellen, oftewel waren we niet thuis natuurlijk. Als ze mij wakker bellen zijn ze hun stem al direct kwijt...

 
At vrijdag, oktober 06, 2006, Blogger pierre du coin said...

Staat die Willy op foto's niet afgebeeld met een schop. Volgens mij komt hij bij de minste regenval in de door hem geselecteerde straten eigenhandig een preventieve dam aanleggen. Mocht VLD in coalitie aangaan met de CD&V zal u wel per sms verwittigd worden als Willy onder de baan is...

 
At vrijdag, oktober 06, 2006, Blogger Sir Robin said...

Grappig. Ik zou ook wel zo'n lijstje kunnen samenstellen, denk ik. Ik kan alleen niet van thuis uit bloggen voorlopig en op het werk heb ik de tijd niet om me daarmee bezig te houden. ;-)

 
At zondag, oktober 08, 2006, Blogger ary said...

Dan kunnen ze toch minstens iedereen een nieuwe mobiele telefoon aanbieden, want anders vallen al die mensen zonder GSM weer buiten de boot.

 

Een reactie posten

<< Home