maandag, oktober 30, 2006

Eerlijke prijs

Ik sta op de vooravond van weeral een nieuwe mijlpaal in mijn aards bestaan.
Dochterlief is immers morgen klokslag 14 uur meerderjarig.

Er resten me nog maar enkele uurtjes meer om mijn ouderlijk gezag te laten gelden.
Dus haar nog éénmaal 'dwingen' om af te wassen?
Om de auto te stofzuigen?
Om alle klokken in huis op winteruur te zetten?

De kadootjes zijn gekocht. Haar nieuwsgierigheid stijgt ten top.

Maar schrijver dezes blog heeft een 'ouderlijke fout' gemaakt.
Hij heeft een Gentse restaurantgids aan de bijna-jarige gegeven.
Zij kan de locatie kiezen voor een gezellig etentje.

Ze heeft ondertussen de keuze gemaakt.
Glimlachend overhandigt ze me de gids.
Ik voel nattigheid.
Nattigheid wordt een ware watervloed wanneer ze me haar keuze aanduidt.

Ik hoop dat ze morgen niet veel honger heeft.
En zich tevreden stelt met een klein voorgerechtje en een nagerechtje.

Want ... mijn definitie van 'eerlijke prijs' komt helemaal niet overeen met wat de hoofdschotel kan kosten.



Voor alle zekerheid neem ik morgenochtend contact op met mijn bank om de gebruikslimiet van mijn Visa-kaart te verhogen!

Dochterlief: een gelukkige 18e verjaardag en mocht het je alsnog je restaurantkeuze willen veranderen ... ik heb nog enkele kortingsbons voor de Mc Donalds:))

PS mijn toekomst ziet er dus vanaf morgen ook anders uit. Bloggers die vaders met volwassen dochters wijze raad kunnen geven, doe het aub!:) ...

16 Reacties

At maandag, oktober 30, 2006, Blogger Cherry Blossom Girl said...

Laat het jullie smaken!
Enne... dwing ze daar niet tot de afwas hé ;-).

 
At dinsdag, oktober 31, 2006, Anonymous Anoniem said...

Sorry; 'k kan je niet helpen... Nog maar net potjestraining achter de rug. Kom binnen 16 jaar nog eens terug ;)

 
At dinsdag, oktober 31, 2006, Blogger Zeppo said...

hahaha
ze mag toch niet zelf kiezen van de kaart he?

 
At dinsdag, oktober 31, 2006, Anonymous Anoniem said...

Oooooh, wens haar een dikke proficiat van mij! Wat een mooie leeftijd :)

 
At dinsdag, oktober 31, 2006, Anonymous Anoniem said...

Proficiat aan de dochter.
Wat zouden ze toch bedoelen met: de witte wijn valt tegen?

 
At dinsdag, oktober 31, 2006, Anonymous Anoniem said...

Ik ben geen vader maar wel een moeder van een 18 en 20 jarige dochter.

Maar als U zo slim bent om haar uit die restaurant gids te laten kiezen......

Ze wordt maar 1x 18 jaar :-) maar je weet je blijft nog eventjes verantwoordelijk voor de wet hè, tenminste hier in nederland, verantwoordelijk bv als ze schulden maakt.

Misschien wil ze zo volwassen zijn dat ze tekent voor jouw schulden ? ;-)

Gefeliciteerd met deze mijlpaal !!

 
At dinsdag, oktober 31, 2006, Blogger Sana follia said...

Dochter,nu ge meerderjarig zijt moogt ge van papa vanalles, zelfs de rekening betalen ;.)

Gelukkige verjaardag aan het feestvarken.

 
At dinsdag, oktober 31, 2006, Anonymous Anoniem said...

ik heb geen van beiden, zoon noch dochter, maar het lijkt gewoon geweldig om er één te hebben van 18!!! Nog veel plezier!!!

 
At woensdag, november 01, 2006, Blogger Dollo said...

Nope, nope, hier in België is ze zo volwassen als ze maar kan zijn! Proficiat @ alle betrokkenen en 't zou fijn zijn mocht er ooit een verslag komen van het etentje dat zich voltrok in dat ietwat restaurant met die bevreemdende menukaart!

 
At woensdag, november 01, 2006, Blogger Julia said...

Een groot gefeliciteerd voor jullie allen hoe was het etentje? Kon je t'betalen ? :):)Of wordt het oud brood voor de rest van de maand?

 
At woensdag, november 01, 2006, Blogger Chantal said...

Gefeliciteerd!!

 
At woensdag, november 01, 2006, Anonymous Anoniem said...

Is een moeder met een (net) volwassen dochter ook goed? ;-)

Het zijn nogal geen prijzen! Ben benieuwd wat voor gerecht je voor €359,00 kan eten.

 
At woensdag, november 01, 2006, Anonymous Anoniem said...

Enne, natuurlijk gefeliciteerd!

 
At woensdag, november 01, 2006, Blogger Maxentia de Beauvais said...

Hier 2 volwassen zonen, de dochter pas binnen 2 jaar. De raad : loslaten en genieten. Soms allebei even moeilijk.

 
At woensdag, november 01, 2006, Anonymous Anoniem said...

En ik moet er nog aan beginnen...heb je haar niet kunnen wijsmaken dat meerderjarigen zelf trakteren op verjaardagsetentjes?

 
At zaterdag, november 04, 2006, Anonymous Anoniem said...

Aangezien de prijzen voor voor- en nagerecht wel meevallen, vermoed ik dat het om een schrijffout gaat? Of kon je er echt een met uitsterven bedreigde dierstoort eten?

Hoe was het trouwens?

En proficiat ook uiteraard.

 

Een reactie posten

<< Home