donderdag, oktober 19, 2006

Over een koning , een prinsenpaar en de bus.

Cursief Huigje is een nieuws-gierig individu.
Dus af en toe zal hij via zijn blog een korte reactie geven op de actualiteit van de dag.

3 feiten van de dag

1.
Boete voor wie overlast veroorzaakt op de bus.
Ik had mijn auto voor een tijdje aan de kant gezet, kwestie om de flitspalen niet meer te ontmoeten op mijn weg naar het werk. Vol goeie moed was ik overgeschakeld op het langzame busvervoer. En nu komen ze me weeral bedreigen met boetes.
Want een boete zal ik hoe dan ook krijgen. Zelfs één uit categorie 2 (=inbreuken die de veiligheid in gevaar brengen). Want af en toe moet ik tijdens de busrit telefoneren naar mijn tante Emma (86 jaar én hardhorig). Om mij verstaanbaar te maken, moet ik zo hard roepen dat wellicht de helft van de medepassagiers zich bedreigd zullen voelen.
Ik overweeg om met de fiets naar het werk te crossen.

2. Onze prins en prinses brengen bezoek aan tentoonstelling.
Mathilde en Filip maakten vandaag een uitstapje naar het Mauritshuis in Den Haag waar ze de tentoonstelling 'Rubens en Breughel samen' bezochten. Ook Maxima was van de partij.
Ik vraag me af of nu ten huize van ons prinsenpaar er nagekaart wordt over deze uitstap.
Mathilde: 'En Filip, wat vond jij van de schilderijen?'
Filip: 'Mooi, zeer mooi werk. Ik hou erg veel van Salvator Dali.'

Ongetwijfeld het begin van een surrealistisch gesprek. Wie het vervolg kent, mag het me steeds mailen!

3.
Spaanse koning schiet dronken beer dood.
Ook in andere koningshuizen is het vandaag kommer en kwel. Juan Carlos wou zijn vrouwtje eens verrassen met een lekkere fazant. Zijn jagersinstinct liet hem wel een beetje in de steek. Of had hij misschien een glaasje teveel op? Wie zal het zeggen? Zeker de beer niet meer.

5 Reacties

At donderdag, oktober 19, 2006, Anonymous Anoniem said...

De dag van vandaag mag je van niets meer verschieten. Dronken minister tijdens de verkiezingen en nu een dronken beer... waar zal dat eindigen :-)

 
At vrijdag, oktober 20, 2006, Blogger Julia said...

Filip heeft er later geen woord meer tussen kunnen krijgen heb ik gehoord.

 
At zaterdag, oktober 21, 2006, Blogger Valerie said...

Ach hij kan tenminste mikken, die Juan...

 
At zaterdag, oktober 21, 2006, Blogger Cherry Blossom Girl said...

Eens werken aan dat eeuwige voornemen: goede conditie met behulp van de tweewieler? ;-)

 
At zondag, oktober 22, 2006, Blogger depolle said...

Zucht...Boetes voor overlast op bussen. Want het openbaar vervoer is toch zo ongelooflijk onveilig. Politiestaat Belgie komt blijkbaar al maar dichter bij.

 

Een reactie posten

<< Home