vrijdag, december 15, 2006

De kippen en het bokkie van Mercury

10 jaar na de dood van Freddie Mercury staat Cursief Huigje voor een raadsel.
Hij ontdekte in het Nieuwsblad een lezersbrief. August, een jonge zeventiger uit Scherpenheuvel is op het spoor gekomen van een voor hem totaal onbekend nummer van Queen.

Het lied zou blijkbaar handelen over kippen, een haan en een bokkie.

Cursief Huigje, een fervente Queenfan, heeft de voorbije 24 uur alle lp's en cd's van 's werelds beste band beluistert, alle lyrics gelezen en herlezen ... maar nergens is er sprake van 'chickens', 'a cock' of een 'little goat'.

Zou het een lied zijn dat Mercury 'made in heaven'?
Want 'he wants to live forever'!

Kan je August of Cursief Huigje verder helpen, aarzel dan niet je 'comment' te plaatsen.

12 Reacties

At zaterdag, december 16, 2006, Anonymous Anoniem said...

Ik kan je niet helpen ;-) ben geen Queen kenner, en zeker niet als het over neerhofdieren gaat.

 
At zaterdag, december 16, 2006, Blogger gypsy said...

allez jong, dat ze zoiets publiceren!?! kiekens!

 
At zaterdag, december 16, 2006, Anonymous Anoniem said...

hadden ze nu maar eens draadloos internet ofzo op arme freddie zijn stofzuiger geïnstalleerd:

liedje 380
http://www.engelfriet.net/Alie/Liedjes/driehonderdtachtig.htm

 
At zaterdag, december 16, 2006, Anonymous Anoniem said...

owkee. nu mét link:
liedje380

 
At zaterdag, december 16, 2006, Blogger Julia said...

Freddie zou het vast ook grappig vinden . Denk je niet?:)

 
At zaterdag, december 16, 2006, Anonymous Anoniem said...

Een gezelschapsliedje?
Ach nu zie ik het. Inderdaad, heel wat gezelschap.

 
At zaterdag, december 16, 2006, Anonymous Anoniem said...

Nee volgens mij heeft Queen nooit zo'n lied gemaakt.

 
At zondag, december 17, 2006, Blogger Maxentia de Beauvais said...

Een collega van mij had een hondje dat Chopin noemde, een andere een poes die luisterde naar de naam Monet. Mijn buurmeisje indertijd had 2 poezen : Pepsi en Cola. Ik kan me dus goed voorstellen dat die mens een huisdier heeft met de naam Freddy Mercury. Misschien zijn het er zelfs 2.

 
At zondag, december 17, 2006, Anonymous Anoniem said...

:-)
(Dag Bart)

 
At zondag, december 17, 2006, Blogger Cursief Huigje said...

@Pironik: August dankt u van harte. En ik dank u in naam van de Freddie!
@Maxentia: vrienden van ons hadden ooit honden, met de ronkende namen: Lautrec en Picasso!:)
@Evy: :-) (dag evy)

 
At zondag, december 17, 2006, Anonymous Anoniem said...

Is het niet gewoon een drukfout in die krant? Queen lijkt mij nou niet de band om een liedje te maken over het leven op een kinderboerderij...

 
At maandag, december 18, 2006, Anonymous Anoniem said...

Ja, misschien was het een liedje van een carnavalsgroep of zo. Freddie Met Curry of zo :)

 

Een reactie posten

<< Home