vrijdag, december 01, 2006

Avatar (1)

"Bloggers zijn lijstjesmensen" is een veelgehoord cliché. En met rode kaken moet ook Cursief Huigje toegeven dat hij toch 'iets' met lijstjes heeft.
Elke week spendeer ik tijd om nieuwe leuke, interessante blogs te ontdekken. (ik vraag me trouwens af hoe andere bloggers hun 'link-lijstje' samenstellen)
In die zoektocht hou ik ook steeds in het oog of de blogger in kwestie een avatar heeft. Toen ik als groentje in het bloggen voor het eerst de term avatar ontdekte, vreesde ik in aanraking te zijn gekomen met één of andere mysterieuse ziekte.

"Avatar (uitspraak: afa·tar soms ook wel: affà·tjar) is echter een klein plaatje meestal tussen de 48x48 en 125x125 pixels groot, dat gebruikt wordt als gebruikersplaatje op het Internet. Avatars staan meestal naast of onder de nickname van een lid.
Een avatar wordt gewoonlijk gebruikt als verpersoonlijking voor de persoon achter de computer. Het is de verschijning van een speler in de virtuele wereld of fantasiewereld."
(Bron: Wikipedia)

En het moge gezegd, ik ontdekte al heel wat avatar-pareltjes: soms mysterieus, soms grappig, integrerend of stilistisch perfect. En ook wel eens beter dan de blog zelf:)

Hier alvast een eerste reeks van 5.
In de toekomst volgen er zeker nog meer. Tips zijn altijd welkom.


Welke blog er achter schuilt, krijg je te zien wanneer je op de avatar klikt.

1. "The love of learning, the sequestered nooks, and all the sweet serenity of books."

2. "This blog is dedicated to my love for dolls."

3. "If you find me before I find myself, put me on the next flight to Paris."

4. "Gewoon alledaagse akkefietjes zoals die in het leven van een westerling voorkomen."

5. "Cubby expounds film and filmnews as well as providing reviews and suggestions for movie going."

Labels:

6 Reacties

At donderdag, november 30, 2006, Anonymous Anoniem said...

Way off-topic, maar wie ooit al God's Debris en in mindere mate Religion War van Scott Adams gelezen heeft weet natuurlijk dat Avatar ook nog een andere betekenis heeft. Just look it up ;-)

 
At vrijdag, december 01, 2006, Blogger Chantal said...

Mijn avatar is niet origineel, een kiekje van mezelf....

Fijn weekend!

 
At vrijdag, december 01, 2006, Blogger Sir Robin said...

Leuk lijstje. Verrassend om mezelf hier tussen te vinden. :)

 
At vrijdag, december 01, 2006, Blogger Cherry Blossom Girl said...

Goh, weer iets nieuws geleerd :-).
Maar hoe maak je nu zoiets...!?

 
At zaterdag, december 02, 2006, Blogger Julia said...

Misschien een nieuwe hobby ? Avatars verzamelen ? Er zijn er leuke bij en de jouwe mag er ook zijn !

 
At zaterdag, december 02, 2006, Blogger gypsy said...

joepie, lijstjes! meer van dat!

 

Een reactie posten

<< Home