zondag, november 12, 2006

De gsm's van de toekomst

Tijdens de voorbije vakantie was Cursief Huigje zo intelligent geweest om zijn gsm mee te nemen in het zwembad. De Nokia 2652 zwom heel even als een vis in het water, maar verdween daarna de dieperik in. Hij kon niet meer gered worden van de verdrinkingsdood.


In een zoektocht naar een nieuw speelgoedje las ik met interesse volgend bericht in de Morgen:

Het nut van dergelijke GSM trek ik zeker niet in twijfel.
Maar er zitten toch wel gevaren aan verbonden.

Zo vertelde boer Louis me twee maand geleden dat zijn vrouw Eulalie (75 jr) al jaren 'zaagt' om een gsm te krijgen.
Louis was dàt zo beu als koude pap.
Hij trok zijn beste kostuum aan, sprong op zijnen vélo én reed in zeven haasten naar de stad.
Daar ging hij de eerste de beste telefoniewinkel binnen én eiste het nieuwste gsm-model voor zijn vrouw.

Onlangs zag ik boer Louis terug én vroeg hem of Eulalie nu content was met hare nieuwe gsm.
"Zeker, maar we snappen nog altijd niet waarom de gsm elke maand een paar keer 'raar' begint te doen. Eerst is veel geflikker, daarna is er een melodietje 'klein klein kleutertje' ... en alsof dat nog niet genoeg is, verschijnt er ook nog eens een berichtje op het schermpje: 'Verwittig je man dat het zover is!'."

Ik heb boer Louis en boerin Eulalie verder in het ongewisse gelaten.

Het leek me té complex om uit te leggen:)

Enfin, enige tijd geleden kon je hier al lezen dat mijn gemeente ook al speciale toepassingen heeft voor de modale gsm-gebruiker.
Maar gsm-ontwerpers mogen wat mij betreft nog verder gaan: waarom niet een gsm ontwikkelen speciaal voor mannen met huwelijkswensen. Die telefoon waarschuwt de eigenaar wanneer een huwbare vrouw zich binnen de 100 meter afstand van hem bevindt. En misschien heeft die vrouw een Samsung-gsm bij haar. Dat zou dan eens dubbel geluk betekenen!:)

Andere voorstellen zijn uiteraard altijd welkom.

16 Reacties

At zondag, november 12, 2006, Anonymous Anoniem said...

jammer had je uitleg wel willen lezen.

 
At zondag, november 12, 2006, Anonymous Anoniem said...

Ik heb een vriendin die zou graag gewaarschuwd willen worden voor FOUTE mannen...

 
At zondag, november 12, 2006, Anonymous Anoniem said...

ik zou een gsm willen die voor mij kookt...lol

 
At zondag, november 12, 2006, Anonymous Anoniem said...

Voor mij moet dat alleen maar kunnen bellen en smsen sturen!

 
At zondag, november 12, 2006, Blogger Julia said...

En heb je hem nog weer opgedoken? :)
Maar waarom niet een GSM gemaakt die begint te gillen wanneer ik de snoeptrommel openmaak :)Dat gaat n.l bij mij op de automatische piloot!

 
At zondag, november 12, 2006, Blogger René said...

Je zou bijna vergeten dat je met een GSM ook nog kan bellen.

 
At zondag, november 12, 2006, Anonymous Anoniem said...

Voor de trilfunctie van een GSM liggen ook nog wat mogelijkheden open, dacht ik zo, maar helaas ben ik geen uitvinder.

 
At maandag, november 13, 2006, Anonymous Anoniem said...

Voorstel voor de derde wereldlanden... een GSM die rinkelt als je beter niet ..... dan kan de overbevolking op een "natuurlijke" manier geremd worden!!

 
At maandag, november 13, 2006, Blogger Sana follia said...

Een gsm die mij kan vertellen waar ik mijn sleutels heb gelaten (moet ik eerst mijn gsm weten te vinden natuurlijk).

 
At maandag, november 13, 2006, Blogger Sofie said...

Mijn sleutels ben ik ook meer kwijt dan me lief is. Dus het modelletje van Katjesnest zou ik meteen kopen.

 
At maandag, november 13, 2006, Anonymous Anoniem said...

Good heavens.. Ik ben nu al bijna vergroeid aan mijn gsm.. Je zou idd bijna vergeten dat je er ook nog mee kunt bellen. ;-)

 
At maandag, november 13, 2006, Anonymous Anoniem said...

Een GSM die aangeeft wat de fijnstof is in het gebied waar u zich op dat moment op houd...

 
At maandag, november 13, 2006, Blogger Chantal said...

Je moet er mee kunnen bellen en sms'en en that's enough

 
At maandag, november 13, 2006, Blogger pierre du coin said...

Geen zever maar in Japan bestaat al een dating gsm. De eigenaars van de GSM moeten een hele waslijst van vragen invullen. Als een persoon die overeenkomt met uw profiel binnen een straal van pakweg 10 meter komt, krijg je een SMS. Dan kan de zoektocht op de overvolle trein of bus beginnen.

 
At maandag, november 13, 2006, Anonymous Anoniem said...

Eentje die matcht maar ook meteen aangeeft vrij of bezet :-)scheelt wat desillusies.

 
At maandag, november 13, 2006, Anonymous Anoniem said...

Kwetterende vrouwen met een GSM vind ik eerder afstotend

 

Een reactie posten

<< Home