woensdag, november 15, 2006

Cursief Huigje ontdekt schuilplaats 'Rechtvaardige Rechters'!

We gaan weer spannende tijden tegemoet. De zoektocht naar het verdwenen paneel van het Lam Gods, nl De Rechtvaardige rechters' krijgt een nieuwe impuls. Cultuurminister Anciaux wil hiervoor namelijk 20 000 euro uittrekken ... op voorwaarde dat het paneel ook gevonden wordt.

Menig burger heeft sinds 1934 zijn tanden stuk gebeten in zijn individuele zoektocht naar de Rechtvaardige Rechters. Anderen stonden dan weer met hun mond vol tanden, wanneer voor de zoveelste keer bleek dat hun fantastische hypothese ook gewoon maar fantasie bleek te zijn.

Een paar jaar geleden lanceerde éne Chris Noppe dat naar alle waarschijnlijkheid het paneel verborgen is in de crypte van Laken. Toen gaf het paleis geen toestemming om de crypte te onderzoeken.
Zal de 20 000 euro alsnog kentering brengen in die beslissing?

Volgens betrouwbare bron zou gisterenavond een eerste kringgesprek plaatsgevonden hebben op initiatief van vader en moeder Saksen Coburg-di Calabria.
Even voor 20 uur kwam Laurent samen met een landmeter aangevlogen in een Porsche.
Kort daarna kwam Filip met een logopediste de eetkamer binnen, gevolgd door de Rode Kruisvoorzitter en haar bankbediende.

De sfeer zou er nogal gespannen geweest zijn.
Een mens, zelfs iemand met donkerblauw bloed, moet even slikken wanneer zijn naam en zijn familie in connectie wordt gebracht met de mysterieuze verdwijning van de Rechtvaardige Rechters op 11 april 1934.
Tijd dus om de koppen én de kronen bij elkaar te zetten, vervolgens een strategie te bepalen om als één familie in dezelfde richting te kijken én dan maar hopen dat alles overwaait.
Veel tijd rest er hen niet.

Royalty staat al aan de voordeur én de eerste buitenlandse journalisten zijn ook al gesignaleerd in Laken.

Het schijnt dat afgelopen nacht de acht aanwezige koninklijke mensen een gezamenlijke zoektocht hebben gedaan in de paleizen.

Filip en Mathilde namen de zolder voor hun rekening, Laurent en Claire de kelder, Astrid en Lorenz de vele kinderkamers. En dit allemaal onder regie van Albert en Paola.

Of de zoektocht iets heeft opgeleverd, kon onze bron niet meedelen.
Wel zou Albert gedurende een half uur het paleis verlaten hebben.
Hij zou met grote snelheid gesignaleerd (of geflitst) zijn in de buurt van de Lakense crypte, waar volgens een ex-politieman (dus betrouwbaar) het paneel van de RR verborgen ligt.

Ik denk er ondertussen het mijne van én posteer me in de buurt van het paleis.
Het is al middernacht voorbij, wanneer ik licht zie op de tweede verdieping.
Meer bepaald daar waar de kamer van de opperkoningin Fabi zich bevindt.
Ik neem de verrekijker én breng op die manier Y Aragon een stuk dichterbij.


Groot is mijn verbazing wanneer ik tussen de gordijntjes in driekleur merk dat ze een stoel neemt, vervolgens op die stoel klautert (heel even dacht ik getuige te zijn van een koninklijk ongeval toen Dona Fabiola bijna haar wankel evenwicht verloor) én heel voorzichtig een groot pak van de grote kast neemt. Iets van zo’n anderhalve meter op een halve meter.

Ja, laat de rechercheurs maar naar de crypte trekken.

Ik weet beter.
Ik ruik mijn kans.
Thuisgekomen zet ik me aan het werk. Ik haal van zolder mijn oude typmachine.
Ik zoek voor alle zekerheid het juiste adres op van de koning der Belgen én begin te typen:

Monseigneur,
Daar ik verplicht ben een rustkuur te volgen tot herstel van mijn gezondheid, beschik ik over de nodige tijd om kalm na te denken over de zaak die ons interesseert. Na de verdwijning van de panelen van de Rechtvaardige rechters heb ik het zodanig kunnen manoeuvreren dat ik, als enige in uw koninkrijk, de plaats ken waar de Rechtvaardige Rechters berusten.
De RR rusten op een plaats waar ik zeker niet, maar jij wel het kan weghalen. Maar dat zou u én iemand uit uw geachte familie in een zeer kwaad daglicht plaatsen.
Daarom wil ik het risico nemen én u dus beschermen door zelf de RR te bevrijden.
Ik stel voor dat we elkaar ontmoeten op 10 april omstreeks 22.15u in café Kafka, niet ver van de Beurs. Breng de sleutel mee van de slaapkamer van uw tante.

Het is de enige kans om niet in een schandaalsfeer terecht te komen.

Hoogachtend én tot dan
D.U.A. 2


Nu nog een Priorzegel met afbeelding van de vorst zoeken.
En het mysterie begint aan haar ontknoping.

12 Reacties

At woensdag, november 15, 2006, Blogger Chantal said...

Priorzegel al gevonden

 
At woensdag, november 15, 2006, Anonymous Anoniem said...

De Van Eyckskie-code...

 
At woensdag, november 15, 2006, Blogger Unknown said...

En fabiola, waar ging die zoeken ?

 
At woensdag, november 15, 2006, Blogger Julia said...

Spannend !!:)

 
At donderdag, november 16, 2006, Blogger nathalie said...

ja man, spannend! ik denk dat ik niet enkel voor mezelf spreek als ik je vertel dat ik een vervolg wil :)

 
At donderdag, november 16, 2006, Anonymous Anoniem said...

Heel spannend, wanneer komt de bestseller, mister Brown?

 
At donderdag, november 16, 2006, Blogger Stijn said...

Gaat Bert weer ondoordacht met geld smijten? Eerst een kleed dat niks opleverde, en nu heksenjacht. Hoopt hij daarmee herverkozen te worden? Me dunkt zijn er andere en betere initiatieven om uw geld aan te spenderen.

*wandelt naar de muur en hangt het zijpaneel een beetje rechter*

 
At donderdag, november 16, 2006, Blogger pierre du coin said...

amaai, onderzoeksjournalistiek van de bovenste plan. Mijn beste Sherlock, als je een watson nodig hebt om om prior zegels te lopen, uw verrekijker te dragen, een rug om uw notaboekje op leggen: i am your man.

 
At donderdag, november 16, 2006, Blogger Sana follia said...

plan A: café Kafka
plan B: een goeie vervalser?

 
At vrijdag, november 17, 2006, Anonymous Anoniem said...

café Kafka in Brussel is wel een erg prettige plek om dronken te worden.

 
At vrijdag, juli 04, 2008, Blogger Unknown said...

spannend...!

 
At zaterdag, juli 05, 2008, Blogger Steven said...

Interessant... :)

 

Een reactie posten

<< Home