zaterdag, november 25, 2006

Helaas geen Beauty in de Carrefour?

Onlangs nog werd televisiekijkend Vlaanderen wakkergeschud bij een nieuw VTM-programma: "Beauty and the nerds".
Volgende vragen werden gesteld aan verschillende beauty's.
'In welke stad staat de scheve toren van Pisa?' Beauty 1 keek heel bedenkelijk. Ze hoorde het wellicht donderen in Keulen. Haar antwoord was: Rome.
'Hoeveel is twee dozijn?' Beauty 2 haalde haar beste glimlach naar boven. En zei dan aarzelend: 'Tweeduizend? Euh drieduizend' ...

Ok, 't is maar televisie - en wat verlangt een mens na een zware werkdag: brood en spelen, en vooral entertainment.
En voor wie hét niet kan verdragen, is er de afstandsbediening.


Maar wat Cursief Huigje onlangs voorgeschoteld kreeg in de plaatselijke Carrefour, benadert het Beauty-niveau. Ik had immers méér dan de indruk dat Carrefour zijn klanten als 'domme wichten' beschouwt.

Nadat ik mijn winkelkarretje volgeladen had én de Visa-kaart zijn werk had laten doen, kreeg ik drie 'kansen' om een mooie prijs te winnen.
Het geluk lachte me toe: 'Win meer dan 5 000 000 euro aan geschenken'.

Maar wat ik moest presteren om te ontdekken wat ik gewonnen had, grenst aan het onwaarschijnlijke.
Eerst moet ik me - met de volgeladen kar én met de drie biljetten - naar een aparte infostand begeven. Ik was er niet alleen, tientallen anderen spendeerden hun vrije tijd met het 'houden van het biljet' tegen een grote zuil met rode vlakken.

Enkel op die manier kon je ontdekken welke hoofdprijs je gewonnen had.
Het was mijn lucky day: Drie keer verscheen er '15 carrefourpunten'.
Wauw. Ik was onder de indruk.

Maar het ergste moest nog komen.
Die punten kreeg ik niet zomaar toegekend.
Daartoe moest ik drie vragen beantwoorden.
Vraag 1: Welke edelstenen zitten in het te winnen racket van het tennistornooi van Antwerpen? Diamanten, safieren of robijnen?
Vraag 2: Wat was de Belgische munteenheid voor de invoering van de euro? Frank, Yen of Dollar?
Vraag 3: wat is de lengte van het cruiseschip waar de winnaar van de tombola mee mag reizen? 282 meter, 282 centimeter of 282 kilometer?

Helaas was er geen afstandsbediening om dat kinderachtig gedoe weg te zappen.

Helaas was er geen beauty in de omgeving om me de antwoorden in te fluisteren.
Anders zou ik tenminste nog gelachen hebben!

17 Reacties

At zaterdag, november 25, 2006, Anonymous Anoniem said...

Hmmm, die antwoorden zou ik toch ook even moeten Googlen denk ik. ;-)

 
At zaterdag, november 25, 2006, Anonymous Anoniem said...

bij nader inzien is bloggen toch echt wel een leuke bezigheid... niet?

 
At zaterdag, november 25, 2006, Anonymous Anoniem said...

Denken ze bij Carrefour nu werkelijk dat wij een stelletje idioten zijn?
Een cruiseschip van 282 cm. Ik probeer het me voor te stellen, maar het lukt me niet. Ik heb minder moeite met dat van 282 km.

 
At zaterdag, november 25, 2006, Blogger depolle said...

Ik denk dat ge u nog zou verschieten hoeveel mensen een van de vragen fout zouden antwoorden. Veel dom en marginaal volk in Belgie hoor.

 
At zaterdag, november 25, 2006, Anonymous Anoniem said...

Hmmm, het lijkt een beetje op mijn toelatingsexamen bij mijn beroepsopleiding.

 
At zaterdag, november 25, 2006, Blogger Rogier said...

Als onnozele Hollander (wij hebben geen Carrefour): (1) Diamanten - lijkt me logisch voor Antwerpen, (2) Frank - dat weet zelfs een Hollander, (3) 282 meter; geen commentaar nodig.

 
At zaterdag, november 25, 2006, Anonymous Anoniem said...

Dat is pas papierverspilling, zo'n vragen!

 
At zondag, november 26, 2006, Blogger ary said...

Maar wat had je nu gewonnen? Een met diamanten ingelegd tennisracket?

 
At zondag, november 26, 2006, Blogger Elsbabbel said...

Zat er echt geen beauty in jouw winkelkar die alle antwoorden kende ?

 
At zondag, november 26, 2006, Blogger René said...

Wat kan je nou met vijftien Carrefour punten vraag ik mij af. Wel een goed gesorteerde winkel, steek er hier graag af en toe de grens voor over.

 
At zondag, november 26, 2006, Anonymous Anoniem said...

je bent nie knap ? ;-)

 
At maandag, november 27, 2006, Blogger Julia said...

Ja Huig tís niet best , maar wat had je nou gewonnen dan of had je een vraag fout? :) ;)

 
At maandag, november 27, 2006, Blogger Chantal said...

Quote: bij nader inzien is bloggen toch echt wel een leuke bezigheid... niet? - ZEKER WETEN!

 
At maandag, november 27, 2006, Blogger Pink Lady said...

45 carrefourpunten!!! Je hebt ze ook zo hard verdiend! Ik hoop dat je hersenen niet te hard geleden onder die toch wel zware activiteit ;)

 
At maandag, november 27, 2006, Anonymous Anoniem said...

Ik was vandaag weer even in de Carrefour. En geloven of niet: nu waren er wel veel beauty's te zien, helaas was de tombola-affaire afgelopen.
De wet van Murphy, of zoiets.

 
At woensdag, november 29, 2006, Blogger Julia said...

Dat moet het zijn dan !

 
At woensdag, november 29, 2006, Blogger loesje said...

Ook uit hetzelfde programma: Waar ligt de bikinilijn? Ik heb het eens rondgevraagd bij de jongens die ik ken, maar er zijn er verbazend veel die het niet weten. Terwijl ik niet tussen wereldvreemden of nerds vertoef.

 

Een reactie posten

<< Home