vrijdag, december 22, 2006

Rare gewoontes

Cursief Huigje is voor het eerst 'getagd' of is het 'getagged'? (misschien iets voor het volgend groot Nederlands dictee?)
Maar voor alle duidelijkheid de tag heeft geen pijn gedaan.
Het is zo dat in de blogwereld regelmatig een stok wordt gegooid. Deze keer werd de stok gegooid door niemand minder dan Julia.
Cursief Huigje krijgt de opdracht om zes 'rare gewoontes' te onthullen. Redstar en Katjesnest en Renesmurf biechtten reeds hun zondes op.

Me
blootgeven op 'tinternet' is iets wat ik niet zo vlug doe.
Maar in deze kerstperiode is een mens soms wel eens van goede wil.

Daarom beste wereld - hier enkele rariteiten van Cursief huigje

1. ik laat de sleutels van
de auto, de voordeur, de garage zo vaak ergens slingeren. Dan is het even paniek. Iedereen gemobiliseerd in het helpen zoeken!

2. mijn autoklok staat nog steeds op het zomeruur. Meer nog, ik heb ook de dagdatum veranderd naar 21 december 2007. Ik wil dus een loopje nemen met de tijd. Dit tot ergernis van al wie met mij moet meerijden.

3. ik kan zo dagen aan een stuk eenzelfde CD spelen ... in weemoedige periodes moet ik (en allen anderen) bijvoorbeeld
Marco Borsato horen zingen van 's morgens tot 's avonds!

4. op zolder liggen allerlei verzamelingen, ooit begonnen ... gestempelde en ongestempelde postzegels, bierviltjes, doodsprentjes, sigarenbandjes, postkaarten, geboortekaartjes, flippo's, krantenknipsels ... en niets mag weggegooid worden!

5. als ik bijvoorbeeld vlees met groenten voorgeschoteld krijg, én er is een beetje
mayonaise of dressing op die groenten ... dan zal ik enkel het vlees opeten én dat gedeelte van de groenten waar er niets te bespeuren is van die smurrie!

6. als cursief huigje heb ik de onhebbelijke gewoonte om op mijn blog vaak een mengelmoes van fictie en non-fictie te zetten. Voor wie mij persoonlijk kent, is dan mijn geschrijf vaak verwarrend: méént hij dat nu? is dat nu écht gebeurd? ... en het ergste is, dat ik daarvan echt geniet!

Ik geef het stokje door aan Sportfanaat (als ze eens in een kalmere periode zit!) en de Kleine Keizerin.

Maar al wie dit bericht leest, mag én kan mij plezieren door ook eens hun rariteiten aan mij bekend te maken. (en nee, er is helaas geen prijs mee te winnen!)




ondertussen nadert de ontknoping van het Sint-Baafsmysterie!
(klik op de foto)


ondertussen staat Cursief Huigje op plaats 67 bij deze 'bwards' én laat 226 andere blogs achter zich. Heb je zin om Cursief Huigje een beetje hoger te duwen? Je hebt nog tot 31 december de tijd om een stem uit te brengen. (klik op foto)

10 Reacties

At vrijdag, december 22, 2006, Anonymous Anoniem said...

en mijn rare trek is dat ik die fijne mengelmoes tussen fictie en realiteit ten zeerste weet te appreciëren :-)

 
At vrijdag, december 22, 2006, Blogger Julia said...

Haha nog even en dan weten we je helemaal te doorgronden! Leuk Bart !! :)

 
At vrijdag, december 22, 2006, Blogger Sofie said...

Eén dezer dagen vang ik het stokje zeker eens op!

 
At vrijdag, december 22, 2006, Anonymous Anoniem said...

Hej! In verband met boekenfestijn: ik ben do. avond geweest en qua volk viel da eigenlijk best mee. 'k Heb precies ook helemaal ni zo lang moeten aanschuiven als gij :) Dus niet zo stressy. Voor mezelf heb ik ni echt dingen gevonden, wel boeken die anderen interesseren :) (het gratis boek heb ik gelaten voor wat 't was :)

 
At vrijdag, december 22, 2006, Blogger René said...

Dat van die sleutels en niets kunnen weggooien is voor mij heel herkenbaar ! Fijne feestdagen.

 
At vrijdag, december 22, 2006, Blogger Filia Solis said...

Ik loop altijd het hele huis rond tijdens het tandenpoetsen, want ik vind dat zó saai. Ik ga een tijdschrift halen om in te bladeren of doe een dansje.

 
At zaterdag, december 23, 2006, Anonymous Anoniem said...

je kan ook iedere morgen weer opnieuw je tanden tellen terwijl je ze poetst, kwestie van zeker te zijn dat je er 's nachts niet ene hebt ingeslikt...

 
At zondag, december 24, 2006, Anonymous Anoniem said...

Ik herken wel een paar van je rariteiten.hopen dus dat er dinsdag weer een aparte kom groenten voor je klaar staat :) (tenzij er brood op de menu staat)
moest je je cd van Marco ooit beu zijn, je weet me wonen he ;-)
tot dinsdag

 
At zondag, december 24, 2006, Anonymous Anoniem said...

Je komt nog eens iets te weten met die stokjes!

 
At donderdag, december 28, 2006, Blogger nathalie said...

ik heb dat stokje nog al eens naar mijn hoofd geslingerd gekregen :)ik beloof het, ik ga een paar wonderlijke kleine keizerindingen vertellen, als ik één van de dagen een beetje tijd heb!!

 

Een reactie posten

<< Home