zondag, januari 20, 2008

Een gegeven paard

Ook Music Hall heeft het moeilijk om Cursief Huigje te doorgronden. 'Wie verschuilt er zich nu achter die pseudoniem?' zullen zij zich afgevraagd hebben. Vandaar wellicht de dubbele aanspreking in de mail, die ik vrijdagavond laat kreeg: "Beste mijnheer, mevrouw,Proficiat, U heeft zonet 2 kaarten voor de Nieuwjaarsproms met special guest Hans Liberg gewonnen!"


De proms werd aangekondigd als de magistrale mix van klassiek en musical. Magistraal was het niet (echt wow-momenten waren er echt te weinig) - maar toch wel best genietbaar.

Om een gratis avondje theater te kunnen meemaken, moet een mens echter eerst nog op zijn bestemming geraken. En Antwerpen kan best wel een mooie leuke stad zijn, maar o wee, wanneer je per ongeluk (en bij gebrek aan een GPS-madam die de weg wijst) een verkeerde straat inrijdt. Enfin, om 19u40 geraakten we in de parkeergarage (-2) onder de schouwburg. Daar werd de bezoeker ook volledig aan zijn lot overgelaten. Samen met een tiental andere gestranden was het wel een eind zoeken om de weg naar de lift te vinden. Van pijlen en andere aanduidingen heeft men blijkbaar in Antwerpen nog geen kaas gegeten.

Eens binnen was er nog een beetje klimwerk te verrichten. Onderweg kwamen we enkele drankautomaten tegen ... ik had dorst gekregen van het rondrijden in de antwerpse buurten ... maar overal hing er een bordje 'Defect' op. Maak dat één of andere grootmoeder wijs, maar mij niet. Het is enkel en alleen de bedoeling dat de bezoeker 'dure' drankjes drinkt tijdens de pauze van de voorstelling.

Om 19u55 geraakten we op rij 17 van het balkon. Met prachtig vergezicht! Maar een gekregen paard kijk je nu eenmaal niet in de bek. En Proms zijn voornamelijk om naar te luisteren, niet om naar te kijken. Of het zou moeten zijn, dat je oog valt op maestro Brossé of op de fluitiste - één van de 35 muzikanten.

Het werd een onderhoudende avond, met bekende klassieke muziekjes, afgewisseld met muziek uit de musical Moulin Rouge.

Maar het hoogtepunt van de avond vond ik wel het optreden van Hans Liberg, de Nederlandse muzikale (humoristische) duizendpoot - die ooit een Emmy Award won in New York.

Wie hem kent, zal zeker volgend fragment herkennen. Wie hem niet kent, zet je schrap en geniet van de muzikale humor van deze topmuzikant/cabaretier of noem je hem?




Labels:

17 Reacties

At zondag, januari 20, 2008, Blogger Maxentia de Beauvais said...

Zag hem ooit -op initiatief van Vriend-in hetzelfde Antwerpen aan het werk. Ben er niet zo weg van als Vriend maar was absoluut een geweldig optreden.

 
At zondag, januari 20, 2008, Anonymous Anoniem said...

ik ben een fan van hem, maar ik moet eerlijk zeggen dat als je drie shows gezien hebt, je het kunstje wel kent

 
At zondag, januari 20, 2008, Anonymous Anoniem said...

Een all-round man. Heel spontaan gebracht wat je van de meesten van zijn soort niet kan zeggen.

 
At zondag, januari 20, 2008, Blogger jana said...

Ja, Hans Liberg zag ik een aantal jaar geleden in de AB in Brussel, kaartjes gewonnen, erg verrassend!
Later nog op tv bekenen, blijft grappig,
maar ben wel akkoord met jan, eens je hem een paar keer zag, ken je z'n humor wel.
Maar welke cabaretier heeft dat niet, zo z'n eigen truukjes en gewoonten.

't is wel een wandelende muziekencyclopedie hé!

Beste groete,
jana

 
At zondag, januari 20, 2008, Anonymous Anoniem said...

Oh een gratis avondje, altijd leuk!

 
At zondag, januari 20, 2008, Anonymous Anoniem said...

ik ga binnenkort naar Grease !! das ook de moeite zenne :-)

 
At zondag, januari 20, 2008, Anonymous Anoniem said...

Ik vind hem schitterend. We wilden ook gaan maar hadden al andere verplichtingen. Volgens mijn lief hou ik het nog te goed.
ps. Ik dacht dat jij een meneer was. Is dat juist ? ;-)

 
At zondag, januari 20, 2008, Blogger Ingelien said...

Al twee keer een optreden van hem meegemaakt: leuk!

 
At maandag, januari 21, 2008, Blogger Frank said...

Ik heb hem een paar keer op tv gezien. Prachtig wat hij doet!

 
At maandag, januari 21, 2008, Blogger Blue said...

Oh Liberg is super, maar ik zag hem nog nooit live aan het werk.
Hoe doe je dat toch al die gratis tickets veroveren? :-)

 
At maandag, januari 21, 2008, Anonymous Anoniem said...

Akkoord, hij recycleert zichzelf nogal vaak, maar 'k vind Liberg echt wel fantastisch! Magnifieke muzikant!

 
At maandag, januari 21, 2008, Blogger Elsje said...

Een jaar of 15 geleden zag ik Liberg in de schouwburg van Utrecht, hij 'zat' zelfs een paar jaar achter elkaar in ons abonnement en ik was toen wel op 'm uitgekeken.
Vorige week zag ik Liberg weer op de tv en moest er toen toch weer om lachen. Kennelijk was het voldoende gesleten.

 
At maandag, januari 21, 2008, Blogger René said...

Van pijlen en aanduidingen heeft men helaas in heel België geen kaas gegeten, daarom ben ik blij met de Vlaamse madame die mij de weg wijst via de GPS.

 
At maandag, januari 21, 2008, Anonymous Anoniem said...

jij wint wel veel he :)
Hier is het al een tijdje geleden..

 
At dinsdag, januari 22, 2008, Anonymous Anoniem said...

Ik word een beetje moe van Hans Liberg. Precies leuk voor één voorstelling.

 
At dinsdag, januari 22, 2008, Anonymous Anoniem said...

Hans Liberg: subliem. Heerlijk! Maar een beetje net als peer zegt: ik word er ook wel weer moe van. Na één (geweldig heerlijke) avond met Liberg, hoeft het even niet. Maar dit filmpje heb ik wèl weer gekeken. (t Was weer even geleden ;-) )

 
At dinsdag, januari 22, 2008, Blogger pierre du coin said...

Amaai, ik ben hier precies de enige die hem nog niet kende...

 

Een reactie posten

<< Home