zondag, augustus 26, 2007

Roze olifantjes

Een kennis van mij is gisteren opgenomen in het universitair ziekenhuis. Het moest er wel eens van komen, want de hoeveelheid drank die hij kan verorberen, grenst aan het onwaarschijnlijke.

Een modale burger drinkt in de ochtendstond een kopje
senseokoffie of een thee natuur. Een uitzondering slurpt een cappuccino.
Eduard hoeft 's morgens geen wekker om toch al opgewekt rond te lopen. Hij begint de dag met een lach, veroorzaakt door drie amaretto’s en een Hasseltse koffie.

In een goede stemming trekt hij vervolgens richting werkplaats. Daar staat een koffiemachine reeds te pruttelen, dankzij het instellen van de tijdsschakelaar. Hoewel hij niet echt een Vlaams Belanger is, vindt hij zwart toch maar wat zwartjes. Daarom giet hij er graag een scheut jenever bij.

Overdag slaagt hij er wel eens in een glas water in zich op te nemen, maar zodra de poorten van de fabriek zich weer achter hem sluiten, begeeft hij zich richting Amoroza.
Dit is het baancafé waar hij bij een glaasje sprankelende champagne een fantastische glimlach in zich opneemt. Een glimlach naar hem toegeworpen door een blonde dertiger.

Eduard dacht dat het leven niet stuk kon. Tot gisterenavond.

Na het avondmaal, of liever de avonddronk viel hij van zijn stoel. Het had iets van een grap, maar de MUG had daar een ander mening over.

Hij werd met loeiende sirenes overgebracht naar de intensive care van het universitair ziekenhuis. Sondevoeding zorgde voor alcoholvrij vocht naar zijn lichaam.
Zo lag hij uren lang te staren naar het plafond. Hij meende roze olifantjes te zien lopen langs de muren.

In afwachting van een zoveelste röntgenfoto van zijn lever, werd hij vanmorgen in wachtzaal 4 AA gezet.

Uit betrouwbare bron vernam ik dat het UZ een revolutionaire methode gebruikt om het alcoholisme bij de patiënten te ontmoedigen. De verpleegsters krijgen de opdracht om de patiënt extra lang te laten wachten. Ondertussen wordt via de universitaire ziekenradio een medley de ether (=de wachtzaal) ingestuurd.

Zo moest Eduard volgende ex - nummer 1-hits ondergaan:

1. I’ll never drink again (Alexander Curly)
2. Do you like beer or sangria? (Circus)
3. Wat zullen we drinken zeven dagen lang? (Bots)
4. Je hoeft niet naar huis vannacht (Marco Borsato)
5. Wodka (Stef Bos)
6.
Vanavond ben ik Bob (Clouseau)
7. Laatste ronde (Blof)
8. Bijna requiem (Benny Neyman)
9. Bar Tropical (Johan Verminnen)
10. Trop is trop (Bob Savenberg)

Eduard ontvluchtte de wachtzaal.
Hij dook het eerste cafeetje voorbij de uitgang van het UZ in en bestelde een heerlijk koele Duvel.

Home sweet home!


PS wie dit bericht liever in Wordpress leest, klik dan hier

21 Reacties

At woensdag, maart 09, 2005, Anonymous Anoniem said...

En was 'Message in a bottle' er niet bij?

 
At woensdag, maart 09, 2005, Anonymous Anoniem said...

pas maar op, want aan koffie kunde ook verslaafd geraken!!

 
At woensdag, maart 09, 2005, Anonymous Anoniem said...

Een eerste blik geworpen op jouw weblog en mijn scherm was bijna aan diggelen. In ieder geval is het zeer amusant.

 
At donderdag, maart 10, 2005, Anonymous Anoniem said...

Misschien kan het UZ nog het plaatje "'t leven is mooi" van Will Tura aan het lijstje toevoegen..

 
At zaterdag, augustus 25, 2007, Anonymous Anoniem said...

Is een 'proost' hier op zijn plaats? ;-)

 
At zondag, augustus 26, 2007, Anonymous Anoniem said...

pheeeeeeeeeeeeew

die moet blauw zien :-))

je kan tegen zijn lucht alleen al leunen zeker :-))

 
At zondag, augustus 26, 2007, Anonymous Anoniem said...

Alweer even geleden bracht je een bezoek aan mijn blog. Ik ga je blog ook volgen, lijkt me erg leuk hier!

 
At zondag, augustus 26, 2007, Blogger Julia said...

En we gaan nog niet huis ...nog lange niet , nog lange niet !

 
At zondag, augustus 26, 2007, Blogger ary said...

Hij heeft gewoon Smurfenbier nodig (wordt je niet dronken van maar je hebt toch plezier, vrij naar Vader Abraham)

 
At zondag, augustus 26, 2007, Anonymous Anoniem said...

Alé, de liedjes hebben precies niet geholpen?

 
At zondag, augustus 26, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik word persoonlijk ook erg dorstig van die top 10 van droefgeestige liederen. Ik begrijp Eduard wel!

 
At maandag, augustus 27, 2007, Blogger Zofie said...

het was héél toevallig dat ik het zag op MyBlogLog eigenlijk..

 
At maandag, augustus 27, 2007, Blogger Maurice said...

Jou voeg ik toe. Zoals jij jaloers kan zijn is grappig.

En bedankt voor je bezoek bij mij!
Een slimme zuipert stopt voor hij roze olifantjes ziet. Geloof me.

Beetje liefde en aandacht helpt meer dan je denkt, geloof me.

 
At maandag, augustus 27, 2007, Anonymous Anoniem said...

weet je wat ik zie als ik gedronken heb?

 
At maandag, augustus 27, 2007, Anonymous Anoniem said...

ot : log je nu gwoon dubbel ?!!

 
At maandag, augustus 27, 2007, Anonymous Anoniem said...

Blijkbaar kan hij toch niet zo veel verorberen als hij er van omvalt

 
At maandag, augustus 27, 2007, Anonymous Anoniem said...

leuk dat je op mijn log was , maar wat ik hier lees ??? nederlandse hitsshit en een borrel ???
vind je het gék dat die beste Eduart wil drinken ?? ik drink mee !!
wat een zooi ....die muziek dan ...later zoeken we de rest van de zooi wel uit ;)))

 
At maandag, augustus 27, 2007, Blogger Nagolore said...

...en in dat cafeetje aan het UZ hoorde hij zingen: "...er is toch niks zo erg, als ne café zonder bier..." (van Bob...?)

 
At dinsdag, augustus 28, 2007, Anonymous Anoniem said...

Je zou wel dorst krijgen ook van zo'n behandeling. Dan gaat een Duvel er zeker in!

 
At dinsdag, augustus 28, 2007, Anonymous Anoniem said...

Haha, wat een geweldig soort behandeling! Chapeau!

 
At woensdag, augustus 29, 2007, Blogger Valerie said...

blij dat "Zuipe" van Katastroof aan uw lijstje is ontsnapt...

Wel nog een goeie: As the bottle runs dry van The Wolfbanes.
"Bring us more women and bring us more wine"...

 

Een reactie posten

<< Home