donderdag, april 14, 2005

Rem je altijd voor lesbische pinguïns?

Gisteren lanceerde Jim-tv de eerste aflevering van een nieuw holebiprogramma Shout. Holebi's zijn de dag van vandaag blijkbaar in. In 'Thuis" brengen Manon en dokter Ann al weken de bloeddruk van hetero-vrouw Marianne op ongekende hoogtes.
En wat dan te denken van de vreselijk spannende cliffhanger aan het einde van de eerste reeks van 'Kinderen van Dewindt'? Een hartstochtelijke kusscène van Lies en Ellen!
Ben al benieuwd hoe het Peulengaleis zal eindigen? Zoeken Bart Peeters en Hugo Matthyssen toenadering? Zullen ze zich 'outen'?

Will Ferdy is de Vlaamse grondlegger van het outinggedrag. Sindsdien heeft ook menig bekende Vlaming zijn voorbeeld gevolgd. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk: enkele homofiele zangers die blijven volharden in de boosheid door zich te laten omringen door dansende juffrouwen gehuld in te kleine bikini's.

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb respect voor mensen die zich outen. Maar men mag toch niet gaan overdrijven. En dat gevoel besluipt me meer en meer. Het 'outen' wordt een nationale sport want - waar ik ook ga - steeds vaker ontmoet ik mannen en vrouwen die zich voor de ganse maatschappij bloot willen geven. En dat heeft verstrekkende gevolgen.

Het 'outen' gebeurt ook niet meer zo subtiel. Nee, via stickers op auto's komt men uit voor zijn of haar geaardheid.

Daarnet zat ik bumper aan bumper te rijden. Vóór mij een Fiat Stilo. Op de achterruit een sticker met volgende tekst: 'Ik rem altijd voor dieren'. Laat me duidelijk zijn, al ben ik geen groene jongen, ik heb begrip voor wie ernaar streeft boom en dier ter harte te zijn. Maar laat ons niet overdrijven. In tien minuten tijd heb ik meer dan twaalf keer hard op de rem moeten staan. Ik vermoed dat de dierenliefhebber telkens één of andere diersoort voor zijn auto had zien bewegen: een egel, een eendje, een kever, drie vliegen, een rat, een wandelende tak en vier lelijke kevers.

Ik was nog maar net bekomen of vóór mij kwam een Renault Kangoo postvatten. Blijkbaar was de chauffeur een beetje verlegen, want er was maar een piepklein stickertje bevestigd op de ruit. 'Ik rem altijd voor mooie vrouwen' stond erop. En geloof me of geloof me niet. De komende tien minuten ben ik erin geslaagd anderhalve kilometer af te leggen. De Renaultchauffeur had een bijzonder aparte smaak wat mooie vrouwen betrof. Elke vrouw die aan de kant van de weg stond, was voor hem al aanleiding genoeg om de remmen dicht te gooien. Zelfs een slecht geschminkte travestiet kreeg dat genoegen!

Thuisgekomen neem ik de krant.
Op de voorpagina (waar ik het wereldnieuws verwacht) zie ik
een artikel met een foto van twee leuke pinguïns.
Ik ben verbaasd wanneer ik de titel erboven zie: 'Lesbisch pinguïnkoppel laat zich niet verleiden".
Misschien moeten we ze sturen naar Temptation Island??

5 Reacties

At vrijdag, april 15, 2005, Anonymous Anoniem said...

Hij was waarschijnlijk de weg kwijt en dacht hij nog in de Rue du Brabant, station Brussel-Noord, zat. ;-)
Ofwas U daar ook? :-)))
Greetz,
ßeetlejuice

 
At vrijdag, april 15, 2005, Anonymous Anoniem said...

Gaat deze tekst nu over homo's of over bumperstickers ? Een beetje consistentie graag ;-)

 
At vrijdag, april 15, 2005, Anonymous Anoniem said...

Eigenlijk over een nieuwe trend, Outen met Bumperstickers! :-)))
Greetz,
ßeetlejuice

 
At vrijdag, april 15, 2005, Anonymous Anoniem said...

Ik heb zelf ook eens enkele bumperstickers gemaakt:

http://www.uitgewerkt.be/?p=24

 
At vrijdag, april 15, 2005, Anonymous Anoniem said...

Lang geleden, het was in de winter, reed ik eens achter een oranje Lada waarop een sticker plakte met de boodschap: 'als u dit kunt lezen bent u waarschijnlijk geen allochtoon'. Ik wou hem inhalen en toen ik bijna ter hoogte van de bestuurder was, stak er net een of andere flippo de straat over en moest ik alles dichtgooien. Ik weet nog steeds niet wie er in de auto zat, al kwam hij me bekend voor.

 

Een reactie posten

<< Home