woensdag, april 06, 2005

Zoepablog 2: Wat als jij kardinaal zou zijn?

Mocht jij nu kardinaal zijn, voor wie zou je dan stemmen tijdens het komende conclaaf? Hoe maak je een keuze uit je 116 collega's? Misschien moet je eerst weten hoe ze er allemaal uitzien! Dus kijken maar.

Misschien is de keuze dan gemaakt. Maar hoe moet je het kiesbiljet dan invullen? Welnu, ik vond in een interessant artikel uit London Magazine, anno 1903 er een afbeelding van! Je kan er ook lezen hoe het kiesbiljet vervolgens moet gevouwd worden.

Al is de Kerk een serieus instituut, toch is het te hopen dat de volgende paus ook wat humor kent. Blijkbaar was paus Johannes XXIII zo'n figuur. Deze én deze kleine anekdote bewijzen dit!

En mocht de witte rook zeer lang uitblijven, dan geef ik de kardinalen de raad om het voorbeeld van Benedictus XIV te volgen. Door een verrassende humoristische uitspraak maakte hij een einde aan het conclaaf dat al een half jaar bezig was!

Maar als ik denk aan een lachende kerk, dan zie ik nog altijd het beeld van dé lachende paus voor mij!

4 Reacties

At woensdag, april 06, 2005, Anonymous Anoniem said...

Komaan Danneels, de Belgen moeten toch ergens eens winnen!

 
At woensdag, april 06, 2005, Anonymous Anoniem said...

Mijn bloedeigen bompa?

 
At woensdag, april 06, 2005, Anonymous Anoniem said...

De jongste van al zodat het weer lang duurt voordat hij sterft. Want heel dat circus ben ik ondertussen al lang beu.

 
At donderdag, april 07, 2005, Anonymous Anoniem said...

leuk, raar hoe mensen jaren geen aandacht aan de paus schenken, en nu ieder nieuwsbericht uitpluizen...

 

Een reactie posten

<< Home