woensdag, januari 03, 2007

De jacht

De jacht is vandaag officieel geopend.

Reeds vóór dag en dauw zag je wezens van het vrouwelijk geslacht het warme nest verlaten.

In uitzonderlijke gevallen werden ze geflankeerd door een mannelijk specimen.
In tegenstelling tot in de oertijd was zijn opdracht niet ‘eten vinden voor zijn kroost’ maar wel ‘het vervoeren van de vrouw des huizes’.
Richting prooi.

De straat was even vóór negen uur nog haast verlaten.

Het leek alsof alle prooien, verstopt in bakken, rekken of manden op deze eerste dag van de jacht nog veilig zouden zijn.
Ze ademden nauwelijks hoorbaar (kwestie om mogelijke jagers niet te lokken) opgelucht adem.
Maar plots werd de hoofdstraat vanuit alle windstreken aangevallen door vrouwen in jachtkledij ttz in pelsen mantels of met warme sjalen of handschoenen.
Hun ogen keken voortdurend van links naar rechts …
de straatgeur opsnuivend …
de omgeving verkennend …
de wapens onopvallend in hun handtas verstopt …
klaar om met een grote vangst thuis te komen.

En dan – klokslag 9 uur was het zo ver …

de deuren van vele huizen openden zich …
de prooien waren niet meer veilig …
van alle kanten uit werd er geduwd en getrokken …
prooien vielen op de grond, sommigen werden verpletterd …
velen werden triomfantelijk meegesleept richting kassa …
en dan kwam het moment van de afrekening …
het wapen werd bovengehaald …
en genadeloos werd de prooi eigendom van de jager, weliswaar nà het intikken van een code …

Buiten stonden de mannen van de jagers op uitkijk …

ze sleepten de steeds maar aangroeiende hoeveelheid prooi mee …
kilometers ver …
uren lang …

’s Avonds werd op vele plaatsen in het land feest gevierd …

de prooi wordt door de jagers geshowd en geprezen.



ondertussen is duidelijk welk kleur in 2007 energie geeft!
(klik op foto)




240 versies van 'Ek Is Lief Vir Jou' ontdek je door te klikken op de foto.

14 Reacties

At woensdag, januari 03, 2007, Blogger Maxentia de Beauvais said...

terwijl die wezens van het vrouwelijke geslacht kokeneten zouden moeten doen, thuis, en de mannen laten jagen?

 
At woensdag, januari 03, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ben ik even blij dat ik vandaag mocht werken, ipv op koopjesjacht gestuurd te worden :-)

 
At woensdag, januari 03, 2007, Blogger tantieris said...

Grappig !

 
At woensdag, januari 03, 2007, Anonymous Anoniem said...

Vechten in de winkel voor een trui of broek... zucht! Ze maken er een echte stal van.

 
At woensdag, januari 03, 2007, Blogger Sana follia said...

Grappig! Ik heb het zelfde onderwerp aangesneden, weliswaar niet in zulke mooie tekst gegoten. Vandaag mag mijn man op jacht, ik hou niet van al dat loslopend wild.

 
At woensdag, januari 03, 2007, Blogger Linn said...

Amai, het duurde even vooraleer ik doorhad over wat je tekstje ging. Hehe.

Ik zou wel een nieuwe trainingsbroek kunnen gebruiken maar ik zit het naar de stad gaan hier de hele tijd uit te stellen omdat ik geen zin heb in massa's volk en ellenlange rijen voor de kassa.

 
At woensdag, januari 03, 2007, Anonymous Anoniem said...

Uitverkoop? Nog niks van gemerkt. Maar ja, ik heb alles al. Dat scheelt.

 
At woensdag, januari 03, 2007, Anonymous Anoniem said...

Mooi

 
At woensdag, januari 03, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik heb een grootmoeder gekend (niet de mijne) die ieder jaar die jacht gebruikte om speelgoed te kopen voor de volgende Sinterklaas !

 
At woensdag, januari 03, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik dacht even dat je nieuw deodorant had, maar op een gegeven moment snapte ik het :)

 
At woensdag, januari 03, 2007, Anonymous Anoniem said...

Bij ons in 'olland begint de uitverkoop gewoon wanneer winkels daar zin in hebben. Dit soort taferelen zie je alleen tijdens de Dolle Dwaze Dagen in de Bijenkorf.

 
At woensdag, januari 03, 2007, Anonymous Anoniem said...

yep, de grote hysterie onder de dames heeft een aanvang genomen :-)

 
At woensdag, januari 03, 2007, Blogger Lies said...

Als verkoopster werkende -ik- is het nog stukken erger ...
Om 19u10 konden we naar huis ...

 
At donderdag, januari 04, 2007, Anonymous Anoniem said...

Héhé, schitterend, it's funny because it's true.

Hier vermijd ik de gekte wijselijk, precies wel minder tralala rond dan in België.

 

Een reactie posten

<< Home