donderdag, maart 20, 2008

De Westvloamink

West-Vlamingen zijn té bescheiden.
Dat stond gisteren in het Nieuwsblad te lezen.
Vier inwoners van Menen hebben een nieuwe partij opgericht, de TWV oftewel de Trotse West-Vlamingen.
Zij zijn van mening dat West-Vlamingen al heel veel bereikt hebben, maar toch altijd wat te bescheiden zijn.

Ik moest meteen denken aan Gerrit Callewaert uit Bavikhove.
Hij verkondigde enkele jaren geleden via het programma 'In de gloria' reeds dat West-Vlamingen heel wat te bieden hebben.
Ik vermoed dat Gerrit binnenkort ere-lid wordt van de TWV.


Labels:

11 Reacties

At vrijdag, maart 21, 2008, Blogger Annemie said...

Vaneigens ettem geliek! ;)
Groetjes uut West-Vloandern...

 
At vrijdag, maart 21, 2008, Anonymous Anoniem said...

De man heeft gelijk. Ik als hollander kan hem redelijk goed verstaan. Goed genoeg om de context van zijn verhaal te begrijpen.

 
At vrijdag, maart 21, 2008, Blogger jana said...

@ jan:
het is dan ook ondertiteld, niet moeilijk dat je het kan verstaan! ;-)

 
At vrijdag, maart 21, 2008, Anonymous Anoniem said...

TOB (Trots op België) in het geheel wordt ook wel een héél zware klus, nog...dus dit is een mooi begin :-)

 
At vrijdag, maart 21, 2008, Anonymous Anoniem said...

Geweldig stukje film!

 
At vrijdag, maart 21, 2008, Blogger Ingelien said...

Ik kan er opnieuw en opnieuw naar kijken...
En opnieuw en opnieuw hartelijk om lachen.
Vind het meer dan super.SKOINE dus !

 
At zaterdag, maart 22, 2008, Blogger Suske. said...

dat weet ik al heel mijn leven. Het moeten niet altijd de antwaarpnaars zijn.

 
At zaterdag, maart 22, 2008, Anonymous Anoniem said...

Dus het zijn niet alleen Nederlanders die Vlamingen ondertitelen.

 
At zaterdag, maart 22, 2008, Anonymous Anoniem said...

Uhu, ik kan het weten... ik heb een West-Vlaming in huis.

 
At maandag, maart 24, 2008, Blogger Daniel Struyf said...

De oprichting van dat partijtje is allicht ook ingegeven door de heisa rond de N-GA, die in Gent radicaal de Gentse kaart trekt en op zijn zachtst gezegd de West-Vlamingen geen warm hart toedraagt...

 
At woensdag, maart 26, 2008, Anonymous Anoniem said...

Heb zo eens een discussie kunnen aanhoren tussen een Bachten de Kupenaar en een Limburger die beiden beweerden dat hun dilalect méér aanleunde bij het ABN dan het dialekt van de andere.

:-)

 

Een reactie posten

<< Home