donderdag, maart 06, 2008

Liefde

Ze heffen het glas op de toekomst.
Zijn glimlach verankert zich in de hare.
Traagjes en lichtjes bevend tikken ze de fluitglaasjes tegen elkaar.
om vervolgens elk op hun eigen tempo de godendrank te proeven.

Zij krijgt algauw een blosje op de wangen.
Hij krijgt meer en meer pretoogjes.

Zij nemen elk een verschillend voorgerecht.
Hij lust wel een groen slaatje.
Zij geniet van de zes oesters die haar voorgeschoteld worden.
Halverwege echter ruilen ze hun bord.
Hij krijgt zo ook zijn portie afrodisiaca
Zij lust ook wel een groen blaadje.

Hetzelfde scenario speelt zich af tijdens het hoofdgerecht.
De borden verwisselen in een vloeiend, maar toch ook iewat beverig tempo.
Hij haakt echter vroegtijdig af.
Enough is enough.
Geen nood, zij krijgt haar oorspronkelijk bord terug om het vijf minuten later leeg terug te geven.

Veel zeggen ze niet.
Ze kijken.
Ze genieten.

Hij haalt haar sjaal en jas.
Helpt haar die aandoen.
Zij haakt haar arm in zijn arm.
De andere hand houdt de wandelstok vast.

Voetje per voetje schuifelen ze richting uitgang.
Ze geven nog een complimentje aan de kok.
En dan zijn ze weer weg.

Hij, een opa van 76 jaar.
Zij, een oma van 82 jaar.

Arm in arm
Richting toekomst.

Labels:

23 Reacties

At donderdag, maart 06, 2008, Blogger zapnimf said...

En jij weet zeker dat die een wilde namiddag/avond tegemoet gaan?
Samen dutten is ook al intiem.

 
At donderdag, maart 06, 2008, Blogger Elsje said...

lief!

 
At donderdag, maart 06, 2008, Blogger Elsje said...

@zapnimf: ken je dat videofilmpje bj het nummer ´Vlinders´van Marco Borsato: een hoogbejaard stel vrijt dat de stukken eraf vliegen. Prachtig! Als ik nog zo kan vrijen als ik oud ben, nou, daar teken ik voor!

 
At vrijdag, maart 07, 2008, Blogger Unknown said...

Geluk is: "Samen oud worden".

 
At vrijdag, maart 07, 2008, Anonymous Anoniem said...

Een reactie op de reacties van Els en Zapnimf: Doet me denken aan mijn prof gynecologie, die - bijna ontroerd - vertelde over een dame van een eind in de 80, die na een gynecologische operatie heel schuchter vroeg, of dat nu geen problemen zou geven, als ze, je weet wel, met haar man....

 
At vrijdag, maart 07, 2008, Anonymous Anoniem said...

Wat een fijn stukje. En ja, dat zou er best nog eens wild aan toe kunnen gaan. Wilder dan bij de veertiger met al zijn bezigheden, wellicht...

 
At vrijdag, maart 07, 2008, Anonymous Anoniem said...

prachtig.

 
At vrijdag, maart 07, 2008, Anonymous Anoniem said...

Ik hoorde deze week Huub Oosterhuis (74) in een interview vertellen over zijn nieuwe liefde. Het verschil met zijn eerste vrouw is dat hij met deze geen toekomst heeft vanwege hun leeftijd. Maar nu blijkt dat het wel kan.

 
At vrijdag, maart 07, 2008, Anonymous Anoniem said...

@Elsje : 't Is maar film, dat is niet echt! ;-)
@Annetanne : Uh? Wat wil dat zeggen... dat ze de voorbije zestig jaar niet met haar man...?

 
At zaterdag, maart 08, 2008, Anonymous Anoniem said...

Wat vertederend!

 
At zaterdag, maart 08, 2008, Blogger Luc Callemeyn said...

de laatste twee zinnen zijn de mooiste!

Schit-te-rend

 
At zondag, maart 09, 2008, Anonymous Anoniem said...

:-)))
gaaf geschreven:-)

laat opa en oma maar schuiven:-)

die weten van wanten...
lekker langzaam :-)

groetjes
klaproos

 
At zondag, maart 09, 2008, Blogger Nagolore said...

Ontroerend mooi... Doet me denken aan Sonneveld en Brel...Nog 'n mooie melodielijn erbij...

 
At zondag, maart 09, 2008, Blogger Julia said...

Hartverwarmend en echt heel mooi geschreven !

 
At maandag, maart 10, 2008, Anonymous Anoniem said...

je blijft me verbazen bart! prachtig!

 
At maandag, maart 10, 2008, Anonymous Anoniem said...

SCHATTIG!

 
At maandag, maart 10, 2008, Anonymous Anoniem said...

Op een gezonde appetijt staat geen leeftijd.

 
At maandag, maart 10, 2008, Blogger Miss M said...

mmm een droom die ik ook wel wil beleven.

 
At dinsdag, maart 11, 2008, Anonymous Anoniem said...

Daar werd ik vrolijk van :)
Heel mooi ...

 
At dinsdag, maart 11, 2008, Blogger Ingelien said...

Een mooi verhaal waar velen enkel kunnen van dromen...

 
At dinsdag, maart 11, 2008, Anonymous Anoniem said...

Waw, ik zie het allemaal zo voor me. Ik wens iedereen zo'n fijne oude dag toe, mezelf ook :))

 
At woensdag, maart 12, 2008, Blogger Alice van der Plas said...

Die worden allebei meer dan honderd...met zo´n verliefd hart.

 
At dinsdag, maart 18, 2008, Blogger jana said...

"Ontroerend mooi... Doet me denken aan Sonneveld en Brel...Nog 'n mooie melodielijn erbij..." Nagolore

Ik moest ook denken aan Sonneveld toen ik het las, of misschien ook een beetje aan Herman van Veen.

Zit muziek in! Knap Bart!

 

Een reactie posten

<< Home