maandag, februari 04, 2008

Wilde Valentijnvooruitzichten

Nog tien keer slapen én de Valentijngekte slaat weer toe.
Menig echtgenoot zal voor één keer slechts twee pintjes verorberen na het werk zodat er nog wat tijd rest om een bloemenwinkel te vinden.
Ik wil het origineler aanpakken.

En waar kan een midlife man inspiratie vinden?
Jawel, in de reclamebladen.

Parfum. Zo'n geschenk ruikt mijns inziens te veel naar platte Valentijncommerce.
Lingerie. Niet makkelijk om met de exact juiste maat (*) thuis te komen.

(*) voor één keer is maat hier geen synoniem van vriend. Kwestie om zeer duidelijk te zijn. Maar dit louter tussen haakjes.

En toen zag ik de advertentie die mijn aandacht trok.
"Voor een gezellige filmavond met je valentijn".

Dàt zou het worden.
Ik zie het al voor mij: flesje Meiter, enkele theelichtjes op tafel, gezellig haardvuur.
Maar ook drie bakjes van de afstandsbediening.
Eentje voor de televisie.
Eentje voor de tuner.
Eentje voor de dvd-speler

En dan eindeloos samen wegdromen ...

Helaas (of is het gelukkig) werd ik wakkergeschud toen ik de advertentie van dichterbij bekeek.
Het pakketje Valentijndvd's dat gepromoot werd, bestond niet uit 'Pretty Woman', 'Chocolat' of 'Notting Hill'.

Maar wel uit dvd's met de ronkende titels:

  • De Olifant
  • De Grijze Walvis
  • De Oerang Oetan
  • De Leeuw
  • De Ijsbeer
Ik hoop dat de kachel die avond voldoende warmte geeft, want ik weet niet of die films warme gevoelens zal veroorzaken.
Als ik dan toch moet kiezen, dan ga ik voor de Oerang Oetan.
Want daarin speelt éne Julia Roberts de hoofdrol.
Maar misschien kiest mijn valentijn voor Ewan Mc Gregor, die de hoofdrol blijkbaar speelt met de Ijsbeer.

Ik haal alvast een extra dekentje om ons warm te houden.




Durf jij het aan om nu reeds een tip van de sluier te lichten over jouw valentijnplannen?

Labels:

15 Reacties

At woensdag, februari 15, 2006, Anonymous Anoniem said...

ik vind een glaasje champagne een beter idee om je warm te houden dan een dekentje en een "killige" film

 
At zondag, februari 03, 2008, Anonymous Anoniem said...

ja durf ik!: ik weet zelfs niet op welke datum dit is. heb het nog nooit gevierd...

 
At zondag, februari 03, 2008, Anonymous Anoniem said...

De Valentijnsgekte laten wij hier al 34 jaar rustig aan ons voorbijgaan!

 
At maandag, februari 04, 2008, Blogger Daniel Struyf said...

Als ik me niet vergis, komt deze advertentie uit een folder van Het Kruidvat. Ook niet bepaald een winkelketen die uitblinkt inzake gezelligheid en warmte.
Ook hier geen Valentijnsgedoe, god beware me.

 
At maandag, februari 04, 2008, Anonymous Anoniem said...

Valentijn, misschien een extra kaartje en/of extra bosje bloemen. Verder? Net als de rest van het jaar gewoon van elkaar houden. Daar komt geen winkel of commerciele actie tussen.

 
At maandag, februari 04, 2008, Blogger saartje said...

Valentijn? We vieren het niet, beweren we ieder jaar... Maar gewoon even de moeite doen om net wat lekkerder te koken dan anders en een flesje wijn opentrekken, en plots zweeft die valentijnsfeer al rond.

 
At maandag, februari 04, 2008, Anonymous Anoniem said...

ik durf dat wel. ik sla dit commerciele middenstandsfeest al jaren over.

 
At maandag, februari 04, 2008, Anonymous Anoniem said...

Overslaan. Of film kijken op 13 februari. Dan wel met de juiste maat (= vriend) thuiskomen ;-)

 
At maandag, februari 04, 2008, Anonymous Anoniem said...

Valentijn is niet aan mij besteed. Ik geef zelden tot nooit toe aan platte commerce.

 
At maandag, februari 04, 2008, Anonymous Anoniem said...

Aangezien ik nog steeds vrijgezel ben, laat ik al die valentijnsgekte aan mij voorbijgaan.

(Ik vind het trouwens belachelijk dat sommige koppels enkel op valentijn kunnen lief zijn voor elkaar)

 
At maandag, februari 04, 2008, Blogger Elsje said...

Elsje moet werken die dag, tot 's avonds heel laat. Sjaak heeft die dag een cursus, tot 's avonds heel laat, en neemt een collega mee om bij ons te slapen, die haalt haar eigen huis niet meer...

de rest kun je zelf wel invullen ;-)

 
At dinsdag, februari 05, 2008, Blogger Linn said...

Oei, oei, ik moest eventjes zo hard lachen van deze post dat ik vrees dat mijn buren er van wakker geworden zijn. :D

Hier staat er een eindtest voor een cursus Frans op het programma voor valentijnsavond.

 
At woensdag, februari 06, 2008, Blogger Julia said...

O dat is een goeie zeg !! Prachtige romantische films :):) Vooral die oerang oetan lijkt me wel wat :):)

 
At woensdag, februari 06, 2008, Anonymous Anoniem said...

Je moet nogal gek zijn om één van die films te bekijken op Valentijn :)

 
At vrijdag, februari 22, 2008, Blogger Julian said...

Is het een fout? Of zijn die documentaires ingesproken door die bekende stemmen?

 

Een reactie posten

<< Home